Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1599 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 4 Nov. 2012, 21:10 Onderwerp: vraagje ivm carburateurs synchroniseren |
|
|
Hoi,
de twee rubberen slangen waaraan ik mijn Carbtune wil aankoppelen om zo de carbs te syncen, hebben een verschillende lengte. Moet ik die gelijk snijden? Of speelt het lengteverschil geen rol voor de gemeten vacuüms?
Paul _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 4 Nov. 2012, 21:41 Onderwerp: |
|
|
het vaccum is wat ge=pulseerd: als je een langer of dunne slangetje neemt, dan middel je die pulsen wat uit (das vaak fijn). Voor de absolute waarde maakt het niet echt uit. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1599 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 4 Nov. 2012, 21:56 Onderwerp: |
|
|
ok, thanks  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Zo, 4 Nov. 2012, 23:16 Onderwerp: |
|
|
Die nieuwe carbtune toestellen hebben de fluctuaties effectief wel nodig om de interne weerstand van de vaste kolom te overwinnen. Dus zorgen voor de demping zoals voorschriften van carbtune. |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
Geregistreerd op: 20-10-2012 Berichten: 95
|
Geplaatst: Ma, 5 Nov. 2012, 0:32 Onderwerp: |
|
|
Om de hoeveel km's moet je je carbs syncen? |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 5 Nov. 2012, 12:20 Onderwerp: |
|
|
In principe telkens je aan je carburators geprutst hebt (zoals verwijderen om je kleppen te stellen). Ik merk wel dat ze weinig tot niks verlopen. |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
Geregistreerd op: 20-10-2012 Berichten: 95
|
Geplaatst: Di, 6 Nov. 2012, 12:54 Onderwerp: |
|
|
Mmm ik heb ze wel eraf gehad maar niks aan gedaan.
Denk dat ik ze zo wel laat  |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Di, 6 Nov. 2012, 19:18 Onderwerp: |
|
|
Carbs syncen is eigenlijk pas nodig als je de kleppen gesteld hebt, of als je veranderingen aanbrengt aan je inlaat/uitlaat.
Tussentijds verlopen ze niet zo heel hard. 't is ook een mooi starre verbinding tussen die twee gaskleppen. Bij een BMW met 2 gaskabels naar de 2 gasklephuizen verloopt het veel meer. |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
Geregistreerd op: 20-10-2012 Berichten: 95
|
Geplaatst: Di, 6 Nov. 2012, 20:28 Onderwerp: |
|
|
Duidelijk!  |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1599 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 14 Nov. 2012, 10:39 Onderwerp: |
|
|
Wel, even ter volledigheid: de mijne waren véél verlopen : ik zat met wel 3cm hoogteverschil op mijn carbtune. Dat waren minstens twee hele draaien aan die stelknop eer het min of meer goed kwam. Het toerental daalde daarbij zo sterk dat ie zelfs spontaan uitviel. Vervolgens de settings teruggedraaid en het stationair toerental opgekieteld tot 2000 toeren, en dan opnieuw aan de slag. Uiteindelijk toch de twee carbs gelijk gekregen en hij loopt als een spéér!  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
|