lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

vraagje ivm carburateurs synchroniseren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1599
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Nov. 2012, 21:10    Onderwerp: vraagje ivm carburateurs synchroniseren Reageer met quote

Hoi,

de twee rubberen slangen waaraan ik mijn Carbtune wil aankoppelen om zo de carbs te syncen, hebben een verschillende lengte. Moet ik die gelijk snijden? Of speelt het lengteverschil geen rol voor de gemeten vacuüms?

Paul

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Nov. 2012, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

het vaccum is wat ge=pulseerd: als je een langer of dunne slangetje neemt, dan middel je die pulsen wat uit (das vaak fijn). Voor de absolute waarde maakt het niet echt uit.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1599
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Nov. 2012, 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

ok, thanks thumbsup
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Nov. 2012, 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

Die nieuwe carbtune toestellen hebben de fluctuaties effectief wel nodig om de interne weerstand van de vaste kolom te overwinnen. Dus zorgen voor de demping zoals voorschriften van carbtune.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2012, 0:32    Onderwerp: Reageer met quote

Om de hoeveel km's moet je je carbs syncen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 758
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Nov. 2012, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

In principe telkens je aan je carburators geprutst hebt (zoals verwijderen om je kleppen te stellen). Ik merk wel dat ze weinig tot niks verlopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2012, 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

Mmm ik heb ze wel eraf gehad maar niks aan gedaan.

Denk dat ik ze zo wel laat uhoh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2012, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Carbs syncen is eigenlijk pas nodig als je de kleppen gesteld hebt, of als je veranderingen aanbrengt aan je inlaat/uitlaat.

Tussentijds verlopen ze niet zo heel hard. 't is ook een mooi starre verbinding tussen die twee gaskleppen. Bij een BMW met 2 gaskabels naar de 2 gasklephuizen verloopt het veel meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Di, 6 Nov. 2012, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Duidelijk! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1599
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Nov. 2012, 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, even ter volledigheid: de mijne waren véél verlopen : ik zat met wel 3cm hoogteverschil op mijn carbtune. stunned Dat waren minstens twee hele draaien aan die stelknop eer het min of meer goed kwam. Het toerental daalde daarbij zo sterk dat ie zelfs spontaan uitviel. stars Vervolgens de settings teruggedraaid en het stationair toerental opgekieteld tot 2000 toeren, en dan opnieuw aan de slag. Uiteindelijk toch de twee carbs gelijk gekregen en hij loopt als een spéér! thumbsup thumbsup thumbsup
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif