Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2012, 18:33 Onderwerp: Benzinetank Adventure |
|
|
Zo een goed jaar geleden een mooi schuivertje gemaakt op 't asfalt. Dat was harder dan de benzinetank, dus die heeft schade: diepe krassen, geen lekken.
Hier zitten een paar verf- en kunststofkenners heb ik de indruk, dus laat u gaan.
De tank is gemaakt van PA, polyamide ofte nylon.
In het voorspatbord staat ook 'PA6'.
Kunnen we aannemen dat alle plasticdelen daarvan gemaakt zijn?
Om de tank en het kuipdeel weer strak te krijgen zal er moeten geplamuurd worden. Wat gebruik ik daar best voor? Bedoeling is dat het blijft zitten en niet loslaat binnen een paar maanden.
Verf. Primer die hecht op PA6. Primer en lak die de nodige flexibiliteit behouden.
Ooit eens gelezen dat poedercoaten ook kan. Iemand die daar meer over weet?
dankuwel. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2012, 18:41 Onderwerp: |
|
|
koop een mooie carbon tank-protector, en die gaat er prezies overheen (had je natuurlijk eerst moeten doen, voor het vallen, maar ala..)
Dan hoef je alleen een nieuwe zijkap te scoren.
(2ehands.. veel minder werk en geld dan overspuite) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2012, 18:52 Onderwerp: |
|
|
Ik ken dit ja... Tankdeel inderdaad gewon zwarte beschermers overheen en de rest....
Dus sticker erover
U _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2012, 19:29 Onderwerp: |
|
|
Kan daar niet een laagje polyester over, schuren en schilderen? (zo ooit eens een gat in de carrosserie van m'n oud ottootje "verstopt" om naar de keuring te gaan.
Bij auto 5 verkopen ze van die polyester reparatie kits a 10 euro ofzo?
Maar d'r zal wel professioneler materiaal bestaan? _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2012, 21:08 Onderwerp: |
|
|
Zo erg is 't niet dat er matten/doek aan te pas komt. Gewoon, epoxy of een andere vuller die niet loskomt/compatibel is met PA, dan schuren, ...
Ja, de valbeugels waren er net afgehaald wegens slecht voor het frame. 990-kappen nog niet gemonteerd ... Murphy. |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2012, 21:13 Onderwerp: |
|
|
ge kunt ook overwegen om er een andere tank op te zetten. laat ik nu nog net iemand weten die er zo een heeft liggen. ook appart te koop
ge doet maar een voorstel als ge interesse hebt. hier is de link
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=5021 _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1596 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2012, 21:24 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Ja, de valbeugels waren er net afgehaald wegens slecht voor het frame. |
tsssssssss, ik heb die in augustus ginder aan Stonehenge lekker kapot gecrashed (flauwe rechterbocht, natte bemoste krijtgrond en voorwiel weg aan 50-60 per uur) en aan mijn frame is just niks verkeerd. Dus ik heb al een ander setje gescoord. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2012, 22:22 Onderwerp: |
|
|
Na een klein tuimelingske links en rechts mijn valbeugels volledig verbogen, maar aan mijn frame geen schade... _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2012, 22:50 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | Na een klein tuimelingske links en rechts mijn valbeugels volledig verbogen, maar aan mijn frame geen schade... |
Klein tuimelingske!?  |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2012, 23:06 Onderwerp: |
|
|
wel, na een lichte highsider in Portugees zand: onderste bevestigingbeugel vooraan losgetrokken en een deukje in 't frame thv de achterste bevestiging.
Rob, da's een tank van een 990 toch? Gaat niet zomaar passen op een 950 denk ik (benzinepomp/kraantje). En de decoratie is ook verschillend. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2012, 23:12 Onderwerp: |
|
|
Freebert schreef: | demito schreef: | Na een klein tuimelingske links en rechts mijn valbeugels volledig verbogen, maar aan mijn frame geen schade... |
Klein tuimelingske!?  |
Troost u, hetgeen gij gezien hebt was het klein tuimelingske. Het iets minder klein tuimelingske staat nog ergens op youtube  _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 10 Nov. 2012, 23:52 Onderwerp: |
|
|
Die valbaren zijn imho volledig nutteloos. Als je ermee valt zijn ze meestal te erg beschadigd om nog te hergebruiken. Een LC8 komt altijd op drie punten terrecht : onderkant tank, handkap, passagiersvoetsteun. Zelfs met de valbaren heb ik al gekraste tanks gezien (stenen of gruis die tussen de valbaren en de tanks gekneld zitten). Voor lichte schuivers en valpartijen (waarvoor die valbaren uiteindelijk ook maar ontworpen zijn) doen de zijkapjes van de 990 perfect dienst. Die kosten nieuw 10€ en nog wat, de valbaren meer dan 200. Weggegooid geld dus...
Bij hardere klappers heb je veel meer kans op een beschadigd frame met die valbaren erop (verhalen legio te vinden op AdvR) dan zonder. Liever een ingeduwde benzinetank of krassen zoals Bert ipv een beschadigd frame.
Hier lijkt mij het ook interessant om alsnog de 990 kapjes erop te zetten om de beschadiging van de tank te camoufleren en een 2dehands zijkuipje te zoeken. De bestickering opnieuw doen is ook geen onoverkomelijk probleem. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1596 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 11 Nov. 2012, 10:35 Onderwerp: |
|
|
Bert, waarom de tank niet wrappen, gelijk Raketmans? Beetje opplamuren, glad maken en ne schone sticker erover.
ivm gladmaken : ik heb hier nog een nieuwe pot polyesterplamuur van car-o-plast staan. Ideaal spul om uw carrossie voor te bereiden. Moogt ge hebben voor de niet.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

|
Geplaatst: Zo, 11 Nov. 2012, 13:25 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Bert, waarom de tank niet wrappen, gelijk Raketmans? Beetje opplamuren, glad maken en ne schone sticker erover.
ivm gladmaken : ik heb hier nog een nieuwe pot polyesterplamuur van car-o-plast staan. Ideaal spul om uw carrossie voor te bereiden. Moogt ge hebben voor de niet.  |
dat is 't hem juist: google geeft zoveel en tegelijk zo weinig. bomen en bos. voor ik begin te knoeien wil ik zeker zijn dat ik er niks opsmeer wat niet klopt. de tank aantasten of er weer afvallen is niet de bedoeling.
Dr. Bean, 'k weet het wel, valt eigenlijk onder 'gebruikssporen'. kapje erover en rijden. maar toch.  |
|
Naar boven |
|
 |
|