Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
De Max
|
Geplaatst: Di, 23 Okt. 2012, 9:27 Onderwerp: Key code probleem |
|
|
Sinds anderhalve maand ben ik de trotse eigenaar van een nagelnieuwe LC8 Adventure R (danku, dank u).
Vanaf dag één is er echter een probleem met de sleutel/code. Blijkbaar herkent de ECU de sleutel niet want het verklikkerlampje op het dashbord blijft oplichten. Toch kan ik normaal starten en rijden.
De garage heeft al alles geprobeerd maar helaas. In afwachting van goede raad vanuit Oostenrijk heeft men het lampje afgekoppeld.
Geen fijne oplossing maar beter dit dan rondrijden met een rood knipperend lichtje op het dashbord (geloof me, heb de eerste twee weken zo gereden).
Is er iemand hier on de collega's die eerder met dit fenomeen geconfronteerd werd en een oplossing kent? _________________ I do not need anger management.
I need people to stop pissing me off |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 23 Okt. 2012, 10:52 Onderwerp: |
|
|
Hebben ze al geprobeerd om de sleutel opnieuw in te programmeren door gebruik te maken van de oranje sleutel? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
De Max
|
Geplaatst: Di, 23 Okt. 2012, 12:47 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Hebben ze al geprobeerd om de sleutel opnieuw in te programmeren door gebruik te maken van de oranje sleutel? |
Alles is al geprobeerd blijkbaar.
System reset, opnieuw inlezen van de sleutel, de rode sleutel eraan hangen,...
De garage, Motocare, is allen welbekend en heeft een uitstekende reputatie. Aan vakkennis, of het gebrek daaraan, zal het wel niet liggen.
Zowel zij als de Oostenrijkse jongens staan voor een raadsel.
Gelukkig rijdt de R als een droom, code of niet.  _________________ I do not need anger management.
I need people to stop pissing me off |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Di, 23 Okt. 2012, 12:58 Onderwerp: |
|
|
De Max schreef: | Master of Disaster schreef: | Hebben ze al geprobeerd om de sleutel opnieuw in te programmeren door gebruik te maken van de oranje sleutel? |
De garage, Motocare, is allen welbekend en heeft een uitstekende reputatie. Aan vakkennis, of het gebrek daaraan, zal het wel niet liggen.
Gelukkig rijdt de R als een droom, code of niet.  |
Waarschijnlijk?, is er een probleem met de ontvanger in het contact slot.
Als beide sleutels niet werken, dan lijkt mij dit het meest logische... _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 23 Okt. 2012, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: | De Max schreef: | Master of Disaster schreef: | Hebben ze al geprobeerd om de sleutel opnieuw in te programmeren door gebruik te maken van de oranje sleutel? |
Gelukkig rijdt de R als een droom, code of niet.  |
Waarschijnlijk?, is er een probleem met de ontvanger in het contact slot.
Als beide sleutels niet werken, dan lijkt mij dit het meest logische... |
Maar dan zou de motor niet mogen starten. Als de transponder geen signaal krijgt wordt het circuit onderbroken. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
|
Geplaatst: Di, 23 Okt. 2012, 18:13 Onderwerp: |
|
|
Enerzijds staat de ECU toe dat de motor ontsteking krijgt. Dus ECU herkent de sleutel lijkt me dan.
Anderzijds blijft lampje branden.
Dit met beide sleutels. Probleem ligt dan eerder bij ECU, lampje, of alles wat daartussenzit, zou ik denken. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 24 Okt. 2012, 3:25 Onderwerp: |
|
|
ik denk ook dat het probleem eerder in je lampje zit dan in je sleutels..... |
|
Naar boven |