lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

kleppen zelf stellen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jerome

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Okt. 2012, 14:19    Onderwerp: kleppen zelf stellen Reageer met quote

kleppen zelf stellen: is dit te doen of overlaten aan de dealer?

ik ben erg benieuwd naar jullie mening.........

alle tips zijn welkom........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Okt. 2012, 15:00    Onderwerp: Reageer met quote

het is te doen...'k ben er juist mee bezig, zondag begonnen, vanavond verder doen
print de repair manual af, check op ktminfo.com de nodige klepstelpages
neem uw tijd
niks overhaasten...
zie dat ge plaats genoeg hebt om alle onderdelen een plekske te geven
concentreer u eerst rustig op het demonteren van al wat nodig is
zie wel dat ge een goeie bougiesleutel hebt. smiley
verder, gelijk bean zegt : eerst alle speling en alle shims uitmeten van de twee cylinders, dan zien of ge ergens speling kunt wegnemen door shims te wisselen van plaats, dan de ontbrekende shims bestellen bij dealer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jerome

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Okt. 2012, 15:07    Onderwerp: Reageer met quote

oke, duidelijk

ik denk dat ik het ook eens ga proberen:

http://paochow.com/forum/index.php?topic=247.0;prev_next=prev#new

iemand tips over de juiste voelers te gebruiken? heb denk een goedkoop gamma setje..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Okt. 2012, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb het ook eens zelf gedaan. De handleiding die je daar hebt is een hele goeie.
Een tip: eerst kuisen! Niets zo vervelend als stof in je open cylinderkoppen zien dwarrelen. Ik heb het ook met zo'n goedkoop voelersetje gedaan. Denk niet dat daar iets mis mee is. Ik vond het wel niet erg duidelijk hoeveel wrijving er precies moest zijn, maar heb dan maar gebruik gemaakt van het principe "liever teveel speling dan te weinig".
De voorste cylinder is makkelijker te bereiken als je de waterkoeler en olietank losmaakt en naar voren trekt, maar nog steeds niet makkelijk om aan te werken. Gewoon hopen dat de voorste speling OK zijn dus. Ik moest enkel de uitlaatkant van de achterste cylinder aanpassen.
Succes!
PS: welke motor? Als het eentje van na 2009 is heb je een speciale onvindbare maat bougiesleutel nodig.
PS2: je moet de schacht van de bougie verwijderen om de nokkenassen te kunnen weghalen. Dat ding zit muurvast. Ik heb uiteindelijk eerst een klein stukje met een tang beschermd met rubber getrokken en dan met een platte schroevendraaier het onding omhoog gewrikt. Voorzichtigheid is de boodschap!

Muug

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Okt. 2012, 16:31    Onderwerp: Reageer met quote

de schacht van de bougie heb ik dmv twee platte schroevendraaiers omhoog gewerkt. dat ging vanzelf want er waren genoeg afzetpuntjes te vinden die gebruikt konden worden voor een "hefboompje". thumbsup
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: