Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 0:12 Onderwerp: |
|
|
frame van SE en SM zijn niet hetzelfde volgens mij. misschien lukt het wel, maar je moet wel veel ombouwen voordat je een SE hebt denk ik hoor.
je kunt denk ik beter zoeken.. in engeland of dichterbij: Belgie zijn er ook regelmatig te koop. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 3:03 Onderwerp: |
|
|
de balhoofdhoek verschilt iets maar verder is het frame volgens mij hetzelfde de SM heeft een hoek van 25,4 gr en de SE een hoek van 25 gr dus nagenoeg hetzelfde... alleen hoe kom je aan onderdelen, deze lijken me erg prijzig..... zeker de gewilde achterveer van de SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 22:35 Onderwerp: |
|
|
ik weet dat bijv de tank-bevestiging aan het frame ook anders is (allemaal wel pas te maken hoor). en idd: balhoofdshoek is anders. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 22:54 Onderwerp: |
|
|
Benny schreef: | ze vragen er toch wel veel geld voor vindt ik, ik zat er al aan te denken om mijn sm om te bouwen. het frame is hetzelfde denk ik en de plastiek ook. is duseen andere achterbrug, vork met kroonplaten en wielen en eventueel de uitlaatbochten . |
En ik kreeg de mijne in 2009 niet aan de straatstenen verkocht met 11000km op den teller.
Die SE's lijken wel in waarde te stijgen lijkt het... |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht ook dat er nog wel wat meer subtiele verschillen waren (zoals inderdaad frame). Maar maakt dat uit? In welke mate wil je perse exact gelijk aan de SE ombouwen. Als je er uiteindelijk 21/18 wielen in krijgt en een goede veerweg hebt dan zit je toch goed, dat er dan nog dingen anders zijn maakt denk ik niet veel uit.
Freebert schreef: | Benny schreef: | ze vragen er toch wel veel geld voor vindt ik, ik zat er al aan te denken om mijn sm om te bouwen. het frame is hetzelfde denk ik en de plastiek ook. is duseen andere achterbrug, vork met kroonplaten en wielen en eventueel de uitlaatbochten . |
En ik kreeg de mijne in 2009 niet aan de straatstenen verkocht met 11000km op den teller.
Die SE's lijken wel in waarde te stijgen lijkt het... |
Freebert = bthebird toevallig? |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:15 Onderwerp: |
|
|
disco stu schreef: |
Freebert = bthebird toevallig? |
Yep! Ik zou m'n forumnaam op die andere fora eens moeten veranderen maar dat komt er niet van. bthebird is voor velen te moeilijk en freebert dekt de lading wat beter! |
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:21 Onderwerp: |
|
|
idd, kleine verschillen maken niet uit. De tank zou ik al behouden van de sm ( heb ik wat meer voorraad) Anders heb je al laswerk aan het frame om die SE/SMR tank te bevestigen want deze is bevestigd aan de zijkant van het frame. het koelvloeistof reservoir moet dan mee aangepast worden met de tank.
Waarschijnlijk is de achterbrug ook langer van een se. Maar zoals gezegd andere veerwegen en wielen en het spul is offroad proof, is hij nu trouwens ook al
maar beter kan het altijd. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:25 Onderwerp: |
|
|
wat is er trouwens zo gewild an de achterveer mr wheely ? _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:46 Onderwerp: |
|
|
Freebert schreef: | disco stu schreef: |
Freebert = bthebird toevallig? |
Yep! Ik zou m'n forumnaam op die andere fora eens moeten veranderen maar dat komt er niet van. bthebird is voor velen te moeilijk en freebert dekt de lading wat beter! | Ahha dat verklaart. Ik was anno 2009 een kwijlende kandidaat ware het niet dat het toen financieel niet haalbaar was....
Benny schreef: | wat is er trouwens zo gewild an de achterveer mr wheely ? | Ik weet het niet zeker, maar als ik me niet vergis: Veer (en ik denk ook een aantal onderdelen van de demper) van titanium. Maakt de schokbreker in z'n geheel vrij licht.
Anderszijds is het -naar het schijnt- geen echte PDS schokbreker (i.t.t. schokbreker v.d. adventure), de technologie die ervoor zorgt dat de demping progressief sterker op het einde van de veerweg. Dit bij schokbrekers zonder prorgressieve veer.
Maar niet zeker van, iemand zal me wel verbeteren als ik nu de mist in ga. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 7:39 Onderwerp: |
|
|
disco stu schreef: | Freebert schreef: | disco stu schreef: |
Freebert = bthebird toevallig? |
Yep! Ik zou m'n forumnaam op die andere fora eens moeten veranderen maar dat komt er niet van. bthebird is voor velen te moeilijk en freebert dekt de lading wat beter! | Ahha dat verklaart. Ik was anno 2009 een kwijlende kandidaat ware het niet dat het toen financieel niet haalbaar was....
Benny schreef: | wat is er trouwens zo gewild an de achterveer mr wheely ? | Ik weet het niet zeker, maar als ik me niet vergis: Veer (en ik denk ook een aantal onderdelen van de demper) van titanium. Maakt de schokbreker in z'n geheel vrij licht.
Anderszijds is het -naar het schijnt- geen echte PDS schokbreker (i.t.t. schokbreker v.d. adventure), de technologie die ervoor zorgt dat de demping progressief sterker op het einde van de veerweg. Dit bij schokbrekers zonder prorgressieve veer.
Maar niet zeker van, iemand zal me wel verbeteren als ik nu de mist in ga. |
niks op aan te merken ik weet wel dat veel adv rijders die achterveer wel leuk vonden zeker bij off road gebruik. |
|
Naar boven |
|
|
|