lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

forse olielekkage maar waar

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 11 Okt. 2012, 21:35    Onderwerp: forse olielekkage maar waar Reageer met quote

Begon van de week , klein beetje olie op straat, weer niet , weer wel enz. Ga met me zoon wandelende takken halen en onderweg zeikt de olie eruit. Aangekomen bij adres motor starten en kijken en weer geen olie lekken. Rijdt naar huis en de olie zeikt er weer uit vlak voor de tunnel en hele blok vanaf voetpakkingen zeiknat naar benee. Ook olie tussen de cilinders onder de startmotor.

Vandaag naar de opslag in wormerveer gereden en alles eraf , waar lekt ie nou huh2

Ik kan niet vinden waar de olie vandaan komt. Zender is het niet want de lekkage lijkt van nog lager te komen. Twee voetpakkingen eruit lijkt me ook niet. Cilinders zijn aan de bovenzijde gortdroog. Kleppendeksels zijn droog. Olietank is droog ,

Wie heeft een idee waar de lekkage vandaan komt

Waar zou ie nu kunnen lekken ( gewoon echt straaltje als ie lekt ) zodat er zowel links als rechts olie naar beneden kan lopen.

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 11 Okt. 2012, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

ik gok met 95% kans op: De olie-druksensor.

die lekken vaak.. zomaar plots, en vaak afwisselend, en alleen als ie warm is. Je kunt hem zo vervangen zonder heel veel los te halen, maar je kunt er slecht bij.


In de rijwind gaat die olie achter de cilinder alle kanten op... ook omhoog, moeilijk te traceren.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Do, 11 Okt. 2012, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

"zender was het niet".

Neem aan dat ie daarmee de sensor bedoeld.

_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 11 Okt. 2012, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

ja neem ik aan, maar... ik heb die ook lek gehad, en dat leek ook niet van daar te komen, toch was het dat wel.

maar ok, wat ook kan is de o-ring van de startermotor... loshalen en vervangen, dan weet je of het die was smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 11 Okt. 2012, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ga beide bekijken (sensor en startmotor afdichting), hij ligt helemaal open dus toegankelijkheid is goed te noemen. Als die sensor niet te prijzig is wissel ik hem op voorhand. Zal de kant van de vrijloop ook weer open maken.

Ga maar direct over tot groot onderhoud.

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Okt. 2012, 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt net als wat ik enkele maanden geleden heb voorgehad. Bij mij bleek het toch de oliedruksensor te zijn. Even alles erafhalen om er goed bij te kunnen, ook de luchtbox en de carbs dus. Onderdeeltje kost enkele euro's.

Dichting van kettingspanners kan misschien ook?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Okt. 2012, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Dichting van kettingspanners huh2

Je bedoelt de kettingspanners van de nokkenas kettingen ?

Die zijn het 100 % zeker niet

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Okt. 2012, 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Lekken van dat formaat kwamen bij mij van loszittende olieslangen. Zowel links als rechts gehad...Bijvoorbeeld :



Rubberslang gewoon te kort, en de originele klem kon die druk na verloop van tijd gewoon niet meer aan.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Okt. 2012, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

highrider schreef:
Dichting van kettingspanners huh2

Je bedoelt de kettingspanners van de nokkenas kettingen ?

Die zijn het 100 % zeker niet


Die bedoelde ik inderdaad. Die kunnen ook serieus gaan lekken.

Maar als hij zeer dramatisch gaat lekken, echt zeiken, dan lijkt het zoals bij mij toch op de oliedruksensor. Bij mij deed ie het ook vooral bij warme motor en het probleem ging vooraf door knipperen van het oliedruklampje zonder enig geratel uit de motor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 13 Okt. 2012, 23:47    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks heren voor het meedenken , thumbsup

@raketman , Die slang is het 100 % zeker niet. Vanaf de olietank is ie juist verdacht droog. Je moet veel lager denken en aan beide zijden van het blok.

@freebert , de spanners heb ik direct bekeken en die zijn ook droog. Hoewel ik de omgeving van de oliedruksensor ook droog vind ga ik bij gebrek aan andere opties deze toch wisselen.

Draai nu middagdienst maar ken waarschijnlijk vanaf woensdag even sleutelen.

En ja als ie lekt , zeikt het er werkelijk uit. Als ie thuis stationair draait kan ik de lekkage niet voor elkaar krijgen.

Ghost time

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Okt. 2012, 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag dus even verder en na het demonteren van de oliesensor was duidelijk zichtbaar tussen metaal en kunstof dat er een oliefilm zat.

Ik denk dus met 99,99 % zekerheid te weten dat het de oliesensor is geweest. Het is niet de eerste keer dat men een lekkende sensor heeft gezien kreeg ik als bevestiging in Krommenie

Rubber ring van de startmotor wisselen wordt ook nog een feest.

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Okt. 2012, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

ja zoals ik al zei.. 95% kans dat het de sensor is...

kwestie van gokken of je die startermotor-ring ook meteen wil doen of niet.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Do, 18 Okt. 2012, 9:09    Onderwerp: Reageer met quote

Yes! Altijd plezant als je de schuldige hebt gevonden. Nog plezanter wordt het wanneer je bij vervangen geen olielekken meer hebt! thumbsup

Die sensor is blijkbaar een knudde uitvoering. Er zijn er die een mechanische oliedrukmeter bevestigen op die plaats ipv het panieklichtje bij de LC8.
Een electronische oliedrukmeter zou ook wel kunnen.
Voordelen van beide is dat je ten alle tijde de oliedruk kan bekijken, althans volgens de knutselaars. Zelf heb ik gewoon ook de sensor vervangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Okt. 2012, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Het was de oliezender. Toch schrikbarend hoeveel olie daar uit kan komen .

Met de nieuwe oliezender lijkt de druk ook lager ( ja ik heb de olie aangevuld ) want voor het verkeerslicht staat ie te pendelen.

Ga het topic over de oliedrukveer dus ook maar even doornemen.

p.s de ring van de startmotor NIET gewisseld , zag er prima uit en om de startmotor eruit te kunnen kantelen zou je het koelsysteem moeten aftappen wat ik er niet voor over had. Startmotor dus met zijn oude ring terug gebouwd

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif