| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Ives 
 
 
 Geregistreerd op: 20-9-2011
 Berichten: 82
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2012, 8:12    Onderwerp: vraagje over de 4 slangetjes aan  beide benzinetanken |     |  
				| 
 |  
				| Beste Lc 8'ers, 
 Gisteren ging ik aan de slag om te gaan nazien of de ontluchtingsslangetjes van de benzinetank(en) niet "geknikt" zaten.  (Zie mijn eerdere post : "motor slaat af tussen 5 en 6"...) De benzinetanken eraf gehaald en geloof me : dat is voor mij al een waar  huzarenstukje (om maar te zeggen dat ik absoluut geen mekanieker ben...)
   Aan elke tank zitten 4 rubberen slangetjes, 2 ervan op goed verklaarbare plaatsen, maar de andere 2... ?
 1) Helemaal vooraan, helemaal bovenaan een tapje voor het ontluchtingsslangetje : logisch.
 2) Helemaal vooraan helemaal onderaan : de benzinekraantjes : ook logisch.
 MAAR :
 3) Midden erop en halverwege i/d hoogte ? : een tapje met een slangetje dat gewoon open naar onder hangt  ????? Ik zou denken dat dit een soort "overloop" is, maar dan zou dat toch bovenaan moeten zitten aan de tank ???
 4) midden erop en helemaal bovenaan : een slangetje dat de twee tanken verbindt : als dat slangetje bovenaan zit, dan kan er toch nooit benzine lopen vanuit L naar R of andersom ?
 Enfin : ik ga vanavond verder werken aan mijn grote vriend (nog vanalles terug monteren) maar dit vond ik toch de moeite om eens na te vragen...
 
 Als de motor nu nog eens zou afslaan bij het schakelen moet ik mijn koppelingshendeltje eens laten "bekijken" denk ik ... Want laatst heb ik mijn grote vriend moeten neerleggen in een rechtse haakse bocht (bergop !) omdat hij afsloeg tussen 1 en 2 ... Gelukkig zonder te veel schade, maar ik zou het echt wel heel graag willen verhelpen !
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Muug 
 
  
 Geregistreerd op: 11-6-2012
 Berichten: 1647
 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2012, 13:36    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| die flapendectomie al gedaan?  _________________
 Leap, and the net will appear.
 Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 139.000 km and still counting.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Ives 
 
 
 Geregistreerd op: 20-9-2011
 Berichten: 82
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2012, 17:29    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ga ik waarschijnlijk ook nog (moeten ?) doen denk ik !!  Ben begonnen met de ontluchtingsslangetjes (kwam meer slangetjes tegen dan ik dacht...!) en de volgende stap is de koppelingshendel en dan ook nog eens de "flapendectomie" ...  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2012, 19:43    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| nr3: middenop aan de binnenkant: Is het slangetje wat in verbinding staat met het overloop gaatje in de buitenring van de tankdop (in de tank): Als je benzine naast de dop morst, komt het daar uit. 
 nr4: Er is welliswaar onderlangs een benzine verbinding, maar door temperatuur ontstaat er soms toch damp-druk verschil in de tanks: daarom hebben ze ergens in 2006 een damp-verbinding aan de bovenkant van de tanks gemaakt: Dat garandeert dat nooit perongeluk de linker tank leeggedrukt wordt in de rechter tank... wat bij de oudere modellen nog wel eens wilde voorkomen.
 
 ALs die boven-verbinding goed open is, kan je dus niet zomaar "valse' lege tank indicatie krijgen.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |