Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ives
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 82
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2012, 8:12 Onderwerp: vraagje over de 4 slangetjes aan beide benzinetanken |
|
|
Beste Lc 8'ers,
Gisteren ging ik aan de slag om te gaan nazien of de ontluchtingsslangetjes van de benzinetank(en) niet "geknikt" zaten. (Zie mijn eerdere post : "motor slaat af tussen 5 en 6"...) De benzinetanken eraf gehaald en geloof me : dat is voor mij al een waar huzarenstukje (om maar te zeggen dat ik absoluut geen mekanieker ben...)
Aan elke tank zitten 4 rubberen slangetjes, 2 ervan op goed verklaarbare plaatsen, maar de andere 2... ?
1) Helemaal vooraan, helemaal bovenaan een tapje voor het ontluchtingsslangetje : logisch.
2) Helemaal vooraan helemaal onderaan : de benzinekraantjes : ook logisch.
MAAR :
3) Midden erop en halverwege i/d hoogte ? : een tapje met een slangetje dat gewoon open naar onder hangt ????? Ik zou denken dat dit een soort "overloop" is, maar dan zou dat toch bovenaan moeten zitten aan de tank ???
4) midden erop en helemaal bovenaan : een slangetje dat de twee tanken verbindt : als dat slangetje bovenaan zit, dan kan er toch nooit benzine lopen vanuit L naar R of andersom ?
Enfin : ik ga vanavond verder werken aan mijn grote vriend (nog vanalles terug monteren) maar dit vond ik toch de moeite om eens na te vragen...
Als de motor nu nog eens zou afslaan bij het schakelen moet ik mijn koppelingshendeltje eens laten "bekijken" denk ik ... Want laatst heb ik mijn grote vriend moeten neerleggen in een rechtse haakse bocht (bergop !) omdat hij afsloeg tussen 1 en 2 ... Gelukkig zonder te veel schade, maar ik zou het echt wel heel graag willen verhelpen ! |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2012, 13:36 Onderwerp: |
|
|
die flapendectomie al gedaan?  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Ives
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 82
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2012, 17:29 Onderwerp: |
|
|
Ga ik waarschijnlijk ook nog (moeten ?) doen denk ik !! Ben begonnen met de ontluchtingsslangetjes (kwam meer slangetjes tegen dan ik dacht...!) en de volgende stap is de koppelingshendel en dan ook nog eens de "flapendectomie" ...  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 8 Okt. 2012, 19:43 Onderwerp: |
|
|
nr3: middenop aan de binnenkant: Is het slangetje wat in verbinding staat met het overloop gaatje in de buitenring van de tankdop (in de tank): Als je benzine naast de dop morst, komt het daar uit.
nr4: Er is welliswaar onderlangs een benzine verbinding, maar door temperatuur ontstaat er soms toch damp-druk verschil in de tanks: daarom hebben ze ergens in 2006 een damp-verbinding aan de bovenkant van de tanks gemaakt: Dat garandeert dat nooit perongeluk de linker tank leeggedrukt wordt in de rechter tank... wat bij de oudere modellen nog wel eens wilde voorkomen.
ALs die boven-verbinding goed open is, kan je dus niet zomaar "valse' lege tank indicatie krijgen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|