lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

7 dagen 11 landen. O.A. Albanie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richardrha



Geregistreerd op: 15-3-2012
Berichten: 31
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2012, 10:48    Onderwerp: 7 dagen 11 landen. O.A. Albanie Reageer met quote

Heb vorige week mijn spulletjes gepakt en ben richting Italie gaan rijden. Uiteindelijk ben ik na een eerste dag met veel regen bij het meer van Lugano in Zwitserland neergestreken. Het is leuk om te ervaren hoeveel mensen geinteresseerd zijn in wat je gaat doen.

De tweede dag vroeg vertrokken. Het was nog donker en alles was nat toen ik mijn tentje opbrak. Leuk was dat de buurman vanuit zijn caravan een kop koffie kwam aanbieden. Om half zeven zat ik weer op de weg richting Milaan. Rondweg Milaan was total chaos maar daarna de tolweg op richting Rimini. Een uur voorbij Rimini ben ik het binnenland ingestoken om een maatje op te zoeken in het plaatsje Pergola. Fantastisch om daar door de heuvels te rijden met als toetje een hoop gravelwegen in de buurt.

De derde dag weer om half zeven rijden richting Brindisi om daar de veerboot op te gaan naar Griekenland. Ik heb geslapen op het dek met mijn matje en slaapzak om kosten te besparen.

De vierde dag kwam ik om 14:00 uur aan in Patras Griekenland. 37 graden. Gereden richting Lefkas waar ik nog een paar vrienden had zitten. Na een heelijke Mythos (Grieks bier) cheesy . Griekenland is top om te rijden. Voornamelijk B wegen. De volgende dag (dag 5) weer vroeg naar de grens van Albanie. Daar een onaangename verrassing furious3 . 24 uurs staking van de Grieken. Na wat onderhandelen argue kreeg ik het toch voor elkaar om de grens over te komen. Daar sta je dan opeens in Albanie. Eerst wat euro's omgeruild voor de Lek en toen gaan rijden richting Shkoder waar ik een camping had gevonden beheerd door Nederlanders. Albanie was top om te rijden. Het ene moment rijdt je op een B weg die over gaat in gravel met keien en water. Een uur later rijdt je weer op een snelweg waar de fietsers je tegemoetkomen en de Range Rovers in je kont duwen. Een land vol tegenstellingen maar waar je met de gepaste voorzichtigheid goed en mooi kunt rijden.

Dag 6 op naar de grens van Montenegro. Wist er weinig van. Fantastisch om te rijden. Allemaal smalle bochtige landweggetjes. Betalen met de euro. Het kwam bij mij over als het Monaco van de Adriatische kust. Door naar Bosnie waar ik in de oorlog wel een geweest was. Veel gravel door wegwerkzaamheden waardoor het 1 groot inhaal feest van campers werd die je beteuterd aan zitten te staren. Wit van het stof rijd ik Kroatie in. Probeer nog een bakkie te doe in Dubrovnik maar vlucht daar weg vanwege de overdosis toeristen. Een bakkie en een pizza aan het strand en daarna overnachten in Split op de camping.

Dag 7. Half zeven op de motor voor een lange dag. Ik ga door rijden tot Garmisch-Partenkirchen in Dld. De temperatuur zakt onderweg bijna 12 graden. Een supermooie route met name in Slovenie waar ik heel veel locaties heb gezien met bikers welcome. Doorkruis Oostenrijk. Na twaalf uur rijden sta ik in Garmisch waar ik met een stel vrienden nog een week ga klimmen. Uitrusting hebben zij meegenomen.

Heerlijk zo'n weekje op pad thumbsup

_________________
KTM Adventure 990s 5
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2012, 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

11 landen in 7 dagen ?!? wow...klinkt goe... kort maar krachtig!
moto's en klimmen, das een mooie combi Richardrha!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Richardrha



Geregistreerd op: 15-3-2012
Berichten: 31
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2012, 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Onderweg naar Split een bakkie aan het strand


Strand Kroatie-BorderMaker.jpg
 Beschrijving:
Bakkie onderweg
 Bestandsgrootte:  157.98 KB
 Weergegeven:  810 keer

Strand Kroatie-BorderMaker.jpg



_________________
KTM Adventure 990s 5
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Richardrha



Geregistreerd op: 15-3-2012
Berichten: 31
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2012, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Onderweg in Albanie. Dit is de hoofdweg


Albanie 6-BorderMaker.jpg
 Beschrijving:
Albanie
 Bestandsgrootte:  158.29 KB
 Weergegeven:  810 keer

Albanie 6-BorderMaker.jpg



_________________
KTM Adventure 990s 5
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Richardrha



Geregistreerd op: 15-3-2012
Berichten: 31
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2012, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

Camping Split


Camping Split-BorderMaker.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  134.81 KB
 Weergegeven:  833 keer

Camping Split-BorderMaker.jpg



_________________
KTM Adventure 990s 5


Laatst aangepast door Richardrha op Zo, 7 Okt. 2012, 17:51, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Richardrha



Geregistreerd op: 15-3-2012
Berichten: 31
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2012, 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

Doorgaande weg in Albanie.


Albanie 1-BorderMaker.jpg
 Beschrijving:
Doorgaande weg
 Bestandsgrootte:  87.02 KB
 Weergegeven:  824 keer

Albanie 1-BorderMaker.jpg



_________________
KTM Adventure 990s 5
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Crosskabouter



Geregistreerd op: 25-3-2010
Berichten: 89

BerichtGeplaatst: Di, 11 Aug. 2015, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, Richardrha,

Klein vraagje misschien, was je voor Albanië gedekt door je motorverzekering in Nederland? Of ben je er gewoon doorgereden zonder boe of bah, en heb je dan geen controle gehad aan de grens?

Ook aan het plannen laugh zie je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 8:40    Onderwerp: Reageer met quote

Crosskabouter schreef:
Hoi, Richardrha,

Klein vraagje misschien, was je voor Albanië gedekt door je motorverzekering in Nederland? Of ben je er gewoon doorgereden zonder boe of bah, en heb je dan geen controle gehad aan de grens?

Ook aan het plannen laugh zie je?


landen die gedekt door je verzekering zijn te vinden op de groene kaart: tegenwoordig meestal achterop dat creditcardje van de verzekering. Albane staat er meestal bij, maar het is goed te checken.

Het is wel zo dat een aantal van deze landen (waaronder Albanie) de groene kaart op creditformaat officieel niet accepteerd. Maarja, daar kan je dan een bekeuring voor krijgen...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

in Albanië kan je (na eventjes te zoeken) wel in een lokaal kantoor een tijdelijke verzekering aanvragen voor de groene kaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

TRooPER schreef:
in Albanië kan je (na eventjes te zoeken) wel in een lokaal kantoor een tijdelijke verzekering aanvragen voor de groene kaart


voor alle duidleijkheid:

bij mijn motor verzekering (europeesche) staat albanie gewoon op de groene kaart, en dus ben je daar ook gewoon WA verzekerd.
(geen noodzaak om in een vaag grenskantoor een verzekering af te sluiten met voorwaarden in het ALbanees waar je hoogstwaarschijnlijk veel moeite mee krijgt als je echt iets moet claimen.)

DUS: Check gewoon even je groene kaart, en bij twijfel, bel je verzekering(sagend)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Crosskabouter



Geregistreerd op: 25-3-2010
Berichten: 89

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Groene kaart was reeds gecheckt, en Albanië was uitgesloten.
Ondertussen naar verzekering gebeld en zij leveren mij alsnog een groene kaart af waar Albanië wel in zit voor een maand.

Het zijn toch schatjes nietwaar Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

Crosskabouter schreef:
Groene kaart was reeds gecheckt, en Albanië was uitgesloten.
Ondertussen naar verzekering gebeld en zij leveren mij alsnog een groene kaart af waar Albanië wel in zit voor een maand.

Het zijn toch schatjes nietwaar Smile


ja... of gewoon naar een ander gaan: De europeesche heeft hem er wel in zitten, en heeft ook als enige in nederland een reisverzekering waar alle motorsporten mee afgedekt kunnen worden (via speedsecure af te sluiten).

ik had jaren via de KNMW een motorverzekering, maar de KNMV doet niks om daar voor motorsporters goede condities aan vast te knopen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Aug. 2015, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richardrha



Geregistreerd op: 15-3-2012
Berichten: 31
Woonplaats: Haarlem

BerichtGeplaatst: Za, 17 Okt. 2015, 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

De grens was in principe geen probleem. Ik kwam vanuit Griekenland binnen rijden. De Grens was gesloeten vanwege een staking. Ik heb mer er toen toch doorheen gepraat. Op zich gewoon normale formaliteiten. Ik heb onderweg geen problemen gehad behalve veel aanloop als ik ging tanken. Echt een aanrader
_________________
KTM Adventure 990s 5
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif