Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ATAK

|
Geplaatst: Wo, 17 Okt. 2012, 20:10 Onderwerp: Grote beurt |
|
|
Wat heb je nodig voor een grote beurt? Na 115.000 km wil ik het maar eens zelf gaan doen.
Olie filter
koperen ringen voor de pluggen
olie
luchtfilter
Bougies
Ik werk gewoon het formulier af van het handboek lijkt me.
Is het veel werk om de ketting spanners te vernieuwen?
De voorste komt vaak in het begin niet op druk en kleppert dan erg.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 17 Okt. 2012, 21:19 Onderwerp: |
|
|
niet strikt nboodzakelijk, maar als je het netjes wil doen:
o-ringen voor de olie-filter dekseltjes
klepdeksel afdichting
alle koperringen (aftapplug, aftapplug-tank ..?)
afdichting-ring (oring-like ding) van de oil-screen deksel
Ik zou zeggen: Lees vooraf even door wat je los moet hebbe: ieder deksle etc heeft een soort pakking.
(koper-ringen kan je ook altijd even uitgloeien, als je geen nieuwe bij de hand hebt) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 17 Okt. 2012, 22:20 Onderwerp: |
|
|
een kleppendekselpakking ook?
kan dat niet gewoon hergebruikt worden? (net zoals al die dichtingen trouwens....) _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 17 Okt. 2012, 22:22 Onderwerp: |
|
|
zoals ik zeg: als je het netjes wil doen... maar niet strikt noodzakelijk.
risico is dat er 1 gaat 'zweten'. Bij de motorzaak zullen ze dat risico meestal niet willen nemen en zetten ze die gewoon op de rekening. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Do, 18 Okt. 2012, 14:19 Onderwerp: |
|
|
Die voorste ketting spanner ga ik ook eens proberen. Heb hem net binnen van de dealer met vers ringetje en nieuw boutje. Het lijkt er op alsof ie net tussen kop en olietank doorpast, het gaat er om spannen....anders zal de olie tank even losmoeten en beetje uit de weg moeten.....
Nou, net eens even gedaan. Het past net allemaal. Ik heb de onderste bouten van de tanks losgehaald, het plaatje waar ze aan vast zitten weg gehaald, onderbak losgehaald en naar beneden geklapt, dan kun je goed bij de accu bak. Accu bak klepje open en dan de bovenzijde van de accubak eraf. Toen had ik net genoeg ruimte om een imbus 8 in de bout van de spanner te steken en los te draaien. De spanner zelf past net langs de olietank als je hem bij het uitnemen indrukt. Leuk klusje want hij is nat van de olie.... glibber de glibber. Maar goed, het gaat. De oude zag er helemaal niet slecht uit, stond netzover uit als de nieuwe maar drukte wat zwaarder in. Zal wel komen omdat de nieuwe nog niet vol met olie zit. Goed zweetklusje en kan zomaar voor nop geweest zijn.
Maar goed, nu weet ik dat de spanner ok is....36 eurie voor minder zorgen is een goede prijs
Ik had gedacht dat het nieuwe boutje de langere zou zijn om meer voorspanning te maken. Maar de bout die ik van KTM kreeg is net zolang als die er uit kwam, dus of niet nieuw model bout gekregen of de vorige eigenaar heeft dit allemaal al eens gedaan.
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 18 Okt. 2012, 23:04 Onderwerp: |
|
|
Let goed op wegspringende rubberen ringetjes  |
|