lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

gezocht enkele remleiding (S) en rempomp superenduro/ 690adv

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 19:55    Onderwerp: gezocht enkele remleiding (S) en rempomp superenduro/ 690adv Reageer met quote

t' moet dienen voor conversie van dubbele schijf naar enkele schijf voor een adventure R

als je nog wat hebt liggen, roep maar wat.

grtzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Rempompje heb ik nog liggen. Ook wel een stalen remleiding, maar die kan ik nog goed zelf gebruiken binnen mijn stal. Mag wel weg, maar dan laat ik weer een nieuwe maken, dus deze gaat bijna nieuwprijs kosten Smile
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 11:13    Onderwerp: Re: gezocht enkele remleiding (S) en rempomp superenduro/ 69 Reageer met quote

ivanbase schreef:
t' moet dienen voor conversie van dubbele schijf naar enkele schijf voor een adventure R

als je nog wat hebt liggen, roep maar wat.

grtzz


Wat is hier het nut van? Curieus...

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Onafgeveerd gewicht verminderen.
Ik rij toch altijd solo en weinig of geen bagage en noppen. Dan zijn 2 schijven niet nodig. Alle beetjes helpen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

@ Steven
ok. stuur me maar een pb met je prijs.
Grts
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
Onafgeveerd gewicht verminderen.
Ik rij toch altijd solo en weinig of geen bagage en noppen. Dan zijn 2 schijven niet nodig. Alle beetjes helpen...


Dan zit ik goed met mijn 4mm dikke binnenbanden dozey

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

hahaha, tjah... prioriteiten he'

als ik ermee op reis zou gaan, dan gaan er bij mij ook dikke binnenbanden in en de tweede schijf er op. maar om hier te spelen... zo licht mogelijk.

onafgeveerd gewicht schijnt veel te doen. ben ns benieuwd... kzal t u laten weten of ik het verschil merk..

heb intussen wel weer de lange veren eronder en da's wel een heel groot verschil offroad.
het voordeel van de korte vering is dat je een stuk zekerder op de moto zit en makkelijker de moeilijke zand bochten doorkomt... nu terug met de lange vering merk ik dat de techniek de goei richting begint uit te gaan....begin der serieus leut op te krijgen in't zand laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

LC8 lichter maken: vooral VOORkant inderdaad!

De belangrijkste veranderingen die ik doorgevoerd heb:

- 1 remschijf minder voor
- 1 remklauw minder voor; (inmiddels EXC rempomp)
- binnenschermen uit de voorbekleding (1,5 kilo gewicht, wat niks doet)

Dit scheelt samen meer dan 3 kilo op het voorwiel

- accu modificatie (Accu +startrelais + reglaar naar achter): http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1083&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=accubak
Je kunt ook een 3 x4 celllen lithium-accu (7,5Ah) nemen

- Akrapovic uitlaten (das al bijna standaard )
- Excel velgen voor en achter: De originele velgen doen het wel, maar deuken wel snel. Excel + rvs spaken (dunner) is ook stuk lichter
- Stuurdemperset (Scott + andere kroomplaat):
- andere carterplaat: 1,5 kg lichter en beter
- tankbeschermers (Carbonparts): licht en doeltreffend

detakls zie o.a.: http://forum.lc8.nl/modules.php?set_albumName=album53&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php




her en der kleine aanpassingen, die de sleutelvriendelijkheid wat beter te maken, maar daar heb ik weinig gebruik van hoeven te maken eigenlijk

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Do, 20 Sep. 2012, 2:12    Onderwerp: Reageer met quote

thanx Doc. ik had uw mod's al bekeken... klinkt logisch. eens beginnen met de voorrem en dan stillekes aan naar achter werken....

vraagje: nu je een exc rempomp hebt... ik las dat bij versleten remblokken er kans is dat die pomp lucht trekt?? wat is uw mening/ervaring hierover?

waarom de exc pomp en niet die van de SE?

ik wil wel lekker met 2 vingers kunnen remmen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 20 Sep. 2012, 9:43    Onderwerp: Reageer met quote

SE pomp heeft een groter reservoir er op zitten, dus mee vloeistof er in om te compenseren als de pistons verder naar buiten blijven steken.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 20 Sep. 2012, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb er nooit last van gehad. Ik heb er nu overigens een pomp van een 690 op zitten geloof ik.. die heeft ook een iets groter reservoir.

Ik rij ook met 2 schijven met de kleine pomp, en dat gaat ook nog goed; Waarsachijnlijk is je morge op het vloeistofnivo wel klein dan... maar ik kijk mijn rem altijd wel na...

In principe gaat het er gewoon om dat de pomp die heft van de diameter heef (in oppervlakte dan!!): dus een 11mm ipv 13 mm meen ik.

Dan heb je precies gelijke remdruk, maar dan op 1 schijf.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Di, 2 Okt. 2012, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

2,5kg gewicht op het voorwiel alleen al.

da's mooi meegenomen!



IMG_1017.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  190.75 KB
 Weergegeven:  206 keer

IMG_1017.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif