Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Za, 15 Sep. 2012, 19:55 Onderwerp: gezocht enkele remleiding (S) en rempomp superenduro/ 690adv |
|
|
t' moet dienen voor conversie van dubbele schijf naar enkele schijf voor een adventure R
als je nog wat hebt liggen, roep maar wat.
grtzz
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 10:30 Onderwerp: |
|
|
Rempompje heb ik nog liggen. Ook wel een stalen remleiding, maar die kan ik nog goed zelf gebruiken binnen mijn stal. Mag wel weg, maar dan laat ik weer een nieuwe maken, dus deze gaat bijna nieuwprijs kosten
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 11:13 Onderwerp: Re: gezocht enkele remleiding (S) en rempomp superenduro/ 69 |
|
|
ivanbase schreef: | t' moet dienen voor conversie van dubbele schijf naar enkele schijf voor een adventure R
als je nog wat hebt liggen, roep maar wat.
grtzz |
Wat is hier het nut van? Curieus...
_________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 11:37 Onderwerp: |
|
|
Onafgeveerd gewicht verminderen.
Ik rij toch altijd solo en weinig of geen bagage en noppen. Dan zijn 2 schijven niet nodig. Alle beetjes helpen...
|
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 11:39 Onderwerp: |
|
|
@ Steven
ok. stuur me maar een pb met je prijs.
Grts
|
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 13:33 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | Onafgeveerd gewicht verminderen.
Ik rij toch altijd solo en weinig of geen bagage en noppen. Dan zijn 2 schijven niet nodig. Alle beetjes helpen... |
Dan zit ik goed met mijn 4mm dikke binnenbanden
_________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 14:37 Onderwerp: |
|
|
hahaha, tjah... prioriteiten he'
als ik ermee op reis zou gaan, dan gaan er bij mij ook dikke binnenbanden in en de tweede schijf er op. maar om hier te spelen... zo licht mogelijk.
onafgeveerd gewicht schijnt veel te doen. ben ns benieuwd... kzal t u laten weten of ik het verschil merk..
heb intussen wel weer de lange veren eronder en da's wel een heel groot verschil offroad.
het voordeel van de korte vering is dat je een stuk zekerder op de moto zit en makkelijker de moeilijke zand bochten doorkomt... nu terug met de lange vering merk ik dat de techniek de goei richting begint uit te gaan....begin der serieus leut op te krijgen in't zand
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2012, 21:50 Onderwerp: |
|
|
LC8 lichter maken: vooral VOORkant inderdaad!
De belangrijkste veranderingen die ik doorgevoerd heb:
- 1 remschijf minder voor
- 1 remklauw minder voor; (inmiddels EXC rempomp)
- binnenschermen uit de voorbekleding (1,5 kilo gewicht, wat niks doet)
Dit scheelt samen meer dan 3 kilo op het voorwiel
- accu modificatie (Accu +startrelais + reglaar naar achter): http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1083&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=accubak
Je kunt ook een 3 x4 celllen lithium-accu (7,5Ah) nemen
- Akrapovic uitlaten (das al bijna standaard )
- Excel velgen voor en achter: De originele velgen doen het wel, maar deuken wel snel. Excel + rvs spaken (dunner) is ook stuk lichter
- Stuurdemperset (Scott + andere kroomplaat):
- andere carterplaat: 1,5 kg lichter en beter
- tankbeschermers (Carbonparts): licht en doeltreffend
detakls zie o.a.: http://forum.lc8.nl/modules.php?set_albumName=album53&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php
her en der kleine aanpassingen, die de sleutelvriendelijkheid wat beter te maken, maar daar heb ik weinig gebruik van hoeven te maken eigenlijk
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Do, 20 Sep. 2012, 2:12 Onderwerp: |
|
|
thanx Doc. ik had uw mod's al bekeken... klinkt logisch. eens beginnen met de voorrem en dan stillekes aan naar achter werken....
vraagje: nu je een exc rempomp hebt... ik las dat bij versleten remblokken er kans is dat die pomp lucht trekt?? wat is uw mening/ervaring hierover?
waarom de exc pomp en niet die van de SE?
ik wil wel lekker met 2 vingers kunnen remmen.
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 20 Sep. 2012, 9:43 Onderwerp: |
|
|
SE pomp heeft een groter reservoir er op zitten, dus mee vloeistof er in om te compenseren als de pistons verder naar buiten blijven steken.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 20 Sep. 2012, 22:36 Onderwerp: |
|
|
ik heb er nooit last van gehad. Ik heb er nu overigens een pomp van een 690 op zitten geloof ik.. die heeft ook een iets groter reservoir.
Ik rij ook met 2 schijven met de kleine pomp, en dat gaat ook nog goed; Waarsachijnlijk is je morge op het vloeistofnivo wel klein dan... maar ik kijk mijn rem altijd wel na...
In principe gaat het er gewoon om dat de pomp die heft van de diameter heef (in oppervlakte dan!!): dus een 11mm ipv 13 mm meen ik.
Dan heb je precies gelijke remdruk, maar dan op 1 schijf.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
|
Naar boven |
|
|
|