lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Torque limiter

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Aug. 2012, 21:01    Onderwerp: Torque limiter Reageer met quote

Ik heb een 2006 superduke blok onder een adventure gehangen, maar als ik `m wil starten draait ie 1-2 slagen met een luid gekraak als ik de startknop dan vasthoudt draait de motor niet meer maar het gekraak gaat door.

Na wat zoeken was de vrijloop de eerste verdachte dus vliegwiel eraf getrokken. De vrijloop ziet er eigenlijk niet slecht uit. Er zitten wel wat loopsporen in maar de tonnetjes zijn niet plat afgesleten.

Na nog wat meer zoeken kwam ik erachter dat dit (2006) blok een torque limiter zou moeten hebben, maar waar zit die? En hoe kan ik beoordelen of ie stuk is? Kan ik `m ombouwen naar de oude situatie zonder torque limiter?

B.v.d. Jules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Aug. 2012, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

De torque limiter zit in de dynamo deksel. Zijn upgrade kitjes voor te koop. Of het oude deksel van een 950 zonder limiter zomaar kan weet ik niet.

http://www.ktmtwins.com/ktm-lc8-torque-limiting-mod-kit

Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
vsrrh



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 34

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Aug. 2012, 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

heb je dat superduke blok er net onder hangen of heeftie al eerder gedraaid in de adventure en heb je het superduke blok met injectie erin gehangen of heb je carburateurs gebruikt ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Aug. 2012, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Op Ebay ( duits en engels) zijn wel torgue limiters te vinden voor een paar tientjes...
_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Aug. 2012, 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

nieuw is zo'n ding ook niet heel duur hoor.
Ja, je kan de 2006 limiter vervangen door de 'vaste' uit het 950 blok. Wat je ook kan doen is een paar laspitjes zetten op de limiter die er nu in zit, dan zit ie ook 'vast'. Ik heb liever dat de tandjes het mogelijk zwaar hebben dan een motor die ik niet meer kan starten in de sahara.

Wel is het nieuwe model limiter erg betrouwbaar en zou je dus ook goed kunnen gebruiken, wat weer goed kan zijn voor de levensduur van de delen er om heen.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Aug. 2012, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

vsrrh schreef:
heb je dat superduke blok er net onder hangen of heeftie al eerder gedraaid in de adventure en heb je het superduke blok met injectie erin gehangen of heb je carburateurs gebruikt ?


Blok hangt er net onder, heeft nog niet gelopen. De standaard carbs van de 950 zitten erop, zou volgens vershillende fora goed moeten werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Aug. 2012, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
nieuw is zo'n ding ook niet heel duur hoor.
Ja, je kan de 2006 limiter vervangen door de 'vaste' uit het 950 blok. Wat je ook kan doen is een paar laspitjes zetten op de limiter die er nu in zit, dan zit ie ook 'vast'. Ik heb liever dat de tandjes het mogelijk zwaar hebben dan een motor die ik niet meer kan starten in de sahara.

Wel is het nieuwe model limiter erg betrouwbaar en zou je dus ook goed kunnen gebruiken, wat weer goed kan zijn voor de levensduur van de delen er om heen.


Ik wil t blok eerst eens aant lopen hebben. Kan ik altijd nog een nieuwe torque limiter kopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif