lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Torque limiter

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Julesmt

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Aug. 2012, 21:01    Onderwerp: Torque limiter Reageer met quote

Ik heb een 2006 superduke blok onder een adventure gehangen, maar als ik `m wil starten draait ie 1-2 slagen met een luid gekraak als ik de startknop dan vasthoudt draait de motor niet meer maar het gekraak gaat door.

Na wat zoeken was de vrijloop de eerste verdachte dus vliegwiel eraf getrokken. De vrijloop ziet er eigenlijk niet slecht uit. Er zitten wel wat loopsporen in maar de tonnetjes zijn niet plat afgesleten.

Na nog wat meer zoeken kwam ik erachter dat dit (2006) blok een torque limiter zou moeten hebben, maar waar zit die? En hoe kan ik beoordelen of ie stuk is? Kan ik `m ombouwen naar de oude situatie zonder torque limiter?

B.v.d. Jules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marc lenssen

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Aug. 2012, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

De torque limiter zit in de dynamo deksel. Zijn upgrade kitjes voor te koop. Of het oude deksel van een 950 zonder limiter zomaar kan weet ik niet.

http://www.ktmtwins.com/ktm-lc8-torque-limiting-mod-kit

Marc

vsrrh

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Aug. 2012, 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

heb je dat superduke blok er net onder hangen of heeftie al eerder gedraaid in de adventure en heb je het superduke blok met injectie erin gehangen of heb je carburateurs gebruikt ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
marc lenssen

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Aug. 2012, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Op Ebay ( duits en engels) zijn wel torgue limiters te vinden voor een paar tientjes...
StevenD

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Aug. 2012, 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

nieuw is zo'n ding ook niet heel duur hoor.
Ja, je kan de 2006 limiter vervangen door de 'vaste' uit het 950 blok. Wat je ook kan doen is een paar laspitjes zetten op de limiter die er nu in zit, dan zit ie ook 'vast'. Ik heb liever dat de tandjes het mogelijk zwaar hebben dan een motor die ik niet meer kan starten in de sahara.

Wel is het nieuwe model limiter erg betrouwbaar en zou je dus ook goed kunnen gebruiken, wat weer goed kan zijn voor de levensduur van de delen er om heen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Julesmt

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Aug. 2012, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

vsrrh schreef:
heb je dat superduke blok er net onder hangen of heeftie al eerder gedraaid in de adventure en heb je het superduke blok met injectie erin gehangen of heb je carburateurs gebruikt ?

Blok hangt er net onder, heeft nog niet gelopen. De standaard carbs van de 950 zitten erop, zou volgens vershillende fora goed moeten werken.
Naar boven
Julesmt

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Aug. 2012, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
nieuw is zo'n ding ook niet heel duur hoor.
Ja, je kan de 2006 limiter vervangen door de 'vaste' uit het 950 blok. Wat je ook kan doen is een paar laspitjes zetten op de limiter die er nu in zit, dan zit ie ook 'vast'. Ik heb liever dat de tandjes het mogelijk zwaar hebben dan een motor die ik niet meer kan starten in de sahara.

Wel is het nieuwe model limiter erg betrouwbaar en zou je dus ook goed kunnen gebruiken, wat weer goed kan zijn voor de levensduur van de delen er om heen.

Ik wil t blok eerst eens aant lopen hebben. Kan ik altijd nog een nieuwe torque limiter kopen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: