lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

onderhoud 950 sm !!!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Mei. 2007, 18:01    Onderwerp: Reageer met quote

die van mij verbruikt al 68000 km lang hetzelfde, nl ongeveer 0,3 liter op 1000 km.

In het begin heb ik me er ook druk over gemaakt, maar dat leer je vanzelf af, gewoon lekker rijden met dat ding grin3

Bij kmst 30000 heeft mijn dealer zelfs de cilinders er af gehad, alles opgemeten en goed bevonden, voor alle zekerheid olieschraapveren/klepgeleiders en seals vervangen.

Zelf na deze ingreep daalde het verbruik nauwelijks bucktooth

Verder heeft het geen nadelige gevolgen, die 68000 probleemloze kilometers zijn toch wel het bewijs dacht ik zo grin3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Mei. 2007, 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ja Daan, dat hoop ik ook te kunnen halen 68000 km probleem loos. 2thumbsup

Maar ik vind het ergens wel raar dat er zo'n groot verschil qua olie verbruik is bij de lc8 rijders.
Ik vermoed dat de rijstijl er niet echt mee te maken heeft, ik ben geen extreme rijder.

Naja dan kopen we gewoon wat extra olie
wacko

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
bompie



Geregistreerd op: 15-7-2005
Berichten: 545
Woonplaats: schelle , belgie

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Mei. 2007, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Wel mijn 950 sm heeft voor de eerste maal wat olie verbruikt namelijk 0,5 l op 5000 km ???? Ik weet niet wat er is anders ging er niets uit nu plots 0,5 liter..........dat is geen ramp maar ja ik heb het nooit gehad er staan nu 28000 km op voor de rest geen probleem met de lc 8. Enkel mijn voorrem is niet heelmaal ok............. stars

Laatst aangepast door bompie op Za, 26 Mei. 2007, 17:36, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

bij 10000 heeft ie ondertussen 2x een beurt gehad als het goed is...

is ie na de beurt wel meteen goed afgevuld geweest?

Olieverbruik hoort de eerst 10000km af te nemen, door inslijten van de NiCaSiL wanden van de cilinder.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bompie



Geregistreerd op: 15-7-2005
Berichten: 545
Woonplaats: schelle , belgie

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

Vraagje zou het mogelijk zijn bij veel op het achterwiel te rijden dat er dan meer olieverbruik is...............mijn schoonzoon doet dat dus zeer veel met zijn 950 sm en ja hij verbruikt wel wat meer olie dan ik ??!!! Nu heb ik in het zwarte woud ook veel op 1 wiel gereden en er is inderdaad meer olie weg.......dus ??????? stars stars stars we zijn daar met 3 ktm,s 950 sm gaan bollen 2 met olieverbruik en 1 niet en dat is ook die waar niet mee op 1 wiel gereden is ........??????????


Afbeelding 010.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  226.18 KB
 Weergegeven:  430 keer

Afbeelding 010.jpg



Afbeelding 005.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  255.04 KB
 Weergegeven:  472 keer

Afbeelding 005.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het niet weten, lijkt me ook levensgevaarlijk, olie peilen als je op je achterwiel rijdt wink3 grin2

Ik trek ook regelmatig (bijna dagelijks) wheelies, maar op een vakantietrip van bv 5000km weer niet, (bagage/vrouw achterop),
en op die trips was het olieverbruik toch hetzelfde.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

In principe heeft het wheelien niet direkt invloed: De LC8 motor is een dry-sump: de olie wordt uit de tank aangezogen en door de drukleidingkjes gepompt naar waar het moet smeren. Alles krijgt dus gewoon goed olie, ook als je op je achterwiel rijdt.

Maar... de retourpomp kan het wel slechter afzuigen, dus als je het lang doet (>100m ?) kan er wel meer olie in het blok ophopen en minder in de tank. Ik denk niet dat de tank echt leeg kan raken. Ik heb ook nog nooit van iemand gehoord dat het olielampje ooit aanging gedurende een wheelie, en dit zelf ook nooit ondervonden.


Dat je in het zwarte woud meer gebruikt lijkt me meer een andere oorzaak hebben: Je remt daar veel meer op de motor! Bij het remmen op de motor kruipt de meeste olie langs de zuiger omhoog. Das de enige manier waarop je echt redelijk wat olie kan verstoken.

Gebruikgetallen van de LC8 lopen aardig uit elkaar van bijna niks tot 1:2500 ofzo. Als het meer is zou ik aan de bel trekken (zeker als je de katalisators nog hebt, das erg slecht voor de kat en hij kan er gek heet van worden).

Volgens mij hangt veel af van het inrijden. Mijn menig is: niet te tam inrijden: De eerst 100km echt rustig aan (dan merk je ook dat het stationair nog flink verloopt (harder gaat), daarna gebeurd er niet veel meer. En daarna veeel wisselend toeren rijden.
Dus eigenlijk: Rustig naar de Eiffel rijden binnendoor door NL, en dan daar lekker een weekendje gaan boenderen. Na het weekend met 1500km maandag terug inleveren bij de dealer Smile voor de eerste beurt.

Zo heb ik ook gedaan bij de mijne.. Donderdag gehaald, dinsdag weer ingeleverd met 1800km Smile Luxemburg, Eiffel, Bergische wald en tot slot een stukkie snelweg terug Smile

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bompie



Geregistreerd op: 15-7-2005
Berichten: 545
Woonplaats: schelle , belgie

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2007, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bol er nu 28000 km mee en nu heeft hij voor de eerste keer olie verbruikt,ik rij er ook ni anders mee...dus ik aan zie het nog een tijdje en dan ......ja wa olie bij doen zeker als er wat uit is !! Is ook ni erg i love mijn ktm !!!!! laugh4 thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Mei. 2007, 0:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
In principe heeft het wheelien niet direkt invloed: De LC8 motor is een dry-sump: de olie wordt uit de tank aangezogen en door de drukleidingkjes gepompt naar waar het moet smeren. Alles krijgt dus gewoon goed olie, ook als je op je achterwiel rijdt.

Maar... de retourpomp kan het wel slechter afzuigen, dus als je het lang doet (>100m ?) kan er wel meer olie in het blok ophopen en minder in de tank. Ik denk niet dat de tank echt leeg kan raken. Ik heb ook nog nooit van iemand gehoord dat het olielampje ooit aanging gedurende een wheelie, en dit zelf ook nooit ondervonden.


Dat je in het zwarte woud meer gebruikt lijkt me meer een andere oorzaak hebben: Je remt daar veel meer op de motor! Bij het remmen op de motor kruipt de meeste olie langs de zuiger omhoog. Das de enige manier waarop je echt redelijk wat olie kan verstoken.

Gebruikgetallen van de LC8 lopen aardig uit elkaar van bijna niks tot 1:2500 ofzo. Als het meer is zou ik aan de bel trekken (zeker als je de katalisators nog hebt, das erg slecht voor de kat en hij kan er gek heet van worden).

Volgens mij hangt veel af van het inrijden. Mijn menig is: niet te tam inrijden: De eerst 100km echt rustig aan (dan merk je ook dat het stationair nog flink verloopt (harder gaat), daarna gebeurd er niet veel meer. En daarna veeel wisselend toeren rijden.
Dus eigenlijk: Rustig naar de Eiffel rijden binnendoor door NL, en dan daar lekker een weekendje gaan boenderen. Na het weekend met 1500km maandag terug inleveren bij de dealer Smile voor de eerste beurt.

Zo heb ik ook gedaan bij de mijne.. Donderdag gehaald, dinsdag weer ingeleverd met 1800km Smile Luxemburg, Eiffel, Bergische wald en tot slot een stukkie snelweg terug Smile


In principe heeft het wheelien niet direkt invloed: De LC8 motor is een dry-sump: de olie wordt uit de tank aangezogen
helemaal mee eens maar dit is alleen bij de LC8
olie verbruik neemt wel degelijk toe bij het maken van wheelie's met bv
een lc4 of een exc ik heb mijn EXC er namelijk voor laten aanpassen
want hij werd veel te warm en werd ook slecht gesmeerd olie werd plakkerig doordat hij verbrand, ik moest toen om de 5 a 6 tankbeurten olie verversen maar dan maakten we ook weely's van kilometers IPV meters laugh thumbsup
ergens op deze site staat er een filmpje superduke tegen de SM
je moet die eens bekijken als de superduke op het achterwiel over die strepen op de weg rijd dan zie je een rookspoor uit een van zijn uitlaatjes komen ???? zou het dan toch invloed hebben op je olie verbruik stars
ik denk van wel wink3

gevonden http://www.einefetza.com/cm/1000ps/efza_SM950vsSD990.wmv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif