Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pindkaas

Geregistreerd op: 23-2-2011 Berichten: 121 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Ma, 6 Aug. 2012, 12:00 Onderwerp: knallen uitlaat |
|
|
Sinds gisteren heeft mijn 950 besloten een 1-cylinder te zijn tijdens stationair loop.
Ook rond de 4300rpm krijg ik een hele bak knallen uit de uitlaat.
Verwacht dat mijn carburateurs gesynct moeten worden, samen met een nieuw bougie.
Heeft iemand toevallig een carbtune die ik kan lenen, omg. Den Bosch? _________________ KTM 950 Adventure S '03 - Te Koop! |
|
Naar boven |
|
 |
Thorri

|
Geplaatst: Ma, 6 Aug. 2012, 20:05 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een 990 en had ook knallen in de uitlaat bij ongeveer dezelfde toeren.
Gat in het Y stuk bij de bevestiging. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 6 Aug. 2012, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Als ie op 1 cilinder loopt.. krijg je al snel knallen natuurlijk: Het onverbrande mengsel van die cilinder wordt dan aangestoken door de andere, in het koppelstuk...
Ik zou dus naar de ontsteking kijken, zeker als het in-eens opgetreden is.
Bougiekap los ofzo? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
pindkaas

|
Geplaatst: Di, 7 Aug. 2012, 13:53 Onderwerp: |
|
|
Bougiekap heb ik los gehad, bougie bekeken en weer teruggezet. bleef hetzelfde (bougie nog schoongemaakt, hij was mooi koffiebruin)
Heb inmiddels ook al een tweedehands carbtune gevonden voor niet te veel geld, dus dat ga ik sowieso proberen.
als ik vanuit stationair gas geef, komt de 2e cylinder er wel resoluut bij, en gaat daarna ook weer uit bj stationair. Vandaar dat ik de carbs verdenk... _________________ KTM 950 Adventure S '03 - Te Koop! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 7 Aug. 2012, 20:14 Onderwerp: |
|
|
altijd vreemd als het zomaar opkomt. Mogelijk stationair-sproeier (of andere kleine sproeier) verstopt door vuil/water.
Carbs effe doorspoelen of gewoon meteen goed schoonmaken _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
pindkaas

|
Geplaatst: Di, 7 Aug. 2012, 20:28 Onderwerp: |
|
|
Hij heeft wel een maandje of 3 stilgestaan, wellicht dat dat er nog iets mee te maken heeft. _________________ KTM 950 Adventure S '03 - Te Koop! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 7 Aug. 2012, 20:33 Onderwerp: |
|
|
Ahhhhh.. halfe info
Ja dat zal er wel mee te maken hebben...
Vuil/afzetting in de carb. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
pindkaas

|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2012, 9:31 Onderwerp: |
|
|
Vanavond heb ik dan eindelijk tijd om er weer eens aan te gaan werken.
Kan je de carbs schoonmaken zonder demontage? Dat scheelt natuurlijk een bak werk. _________________ KTM 950 Adventure S '03 - Te Koop! |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2012, 10:22 Onderwerp: |
|
|
Je kunt van dat Moto Forté reinigerspul in 'reparatiesterkte' toedienen; da's een flesje op 1 liter brandstof vanuit een aparte tank meen ik. Dat zou je kunnen proberen; hoef je nog niet eens je tanks eraf te halen, alleen maar de slang die van de tanks af komt los te koppelen en te verlengen/om te leiden naar een apart benzinetankje.
Magoed, ik heb mijn carbs uit elkaar gehaald en met carbreiniger schoongemaakt. Je wil niet weten wat voor berg geelbruine tar d'r uit kwam. Dus zeker als de motor al de nodige tienduizenden kilometers gelopen heeft is dat eigenlijk wel de betere optie. |
|
Naar boven |
|
 |
pindkaas

|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2012, 16:00 Onderwerp: |
|
|
Uiteraard ga ik uitgerekend vrijdag een weekend naar de eiffel..
Vanavond maar eens doorpakken, dan zie ik wel hoever ik kom. _________________ KTM 950 Adventure S '03 - Te Koop! |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2012, 16:58 Onderwerp: |
|
|
Joh, dan heb je nog een hele week!
Dat reinigingsspul hebben ze van Wynn's enzo ook wel bij de Halfords en tankstations enzo. Geen idee of dat beter of slechter is dan Forté. |
|
Naar boven |
|
 |
pindkaas

|
Geplaatst: Ma, 20 Aug. 2012, 20:28 Onderwerp: |
|
|
Vandaag dan toch maar de Carburateur gesynchroniseerd. Gelijk maar even opgenomen en het op Youtube gezet.
Filmpje
Heb ook beide Bougies en het luchtfilter vervangen, we waren nu toch bezig.
Ik heb geweigerd de tanks er af te halen, omdat het met beschermbeugels echt een K*T klusje is. maar radiator en beide slangen los en ik kon er goed (genoeg) bij. _________________ KTM 950 Adventure S '03 - Te Koop! |
|
Naar boven |
|
 |
pindkaas

|
Geplaatst: Zo, 26 Aug. 2012, 21:08 Onderwerp: |
|
|
Afgelopen weekend naar de eiffel geweest, moet zeggen dat ik mijn motor niet meer terug ken. Wat een fun!
Alleen nu de volgende uitdaging, ontluchting van rechter tank zit verstopt volgens mij. Hij gebruikt alleen de linker en als je beide klepjes open zet. levelen ze mooi vlak. _________________ KTM 950 Adventure S '03 - Te Koop! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 26 Aug. 2012, 21:24 Onderwerp: |
|
|
ontluchtingsslangetjes zit voor/bovenaan de tank en loopt door de voor/zijkap. Meestal zit ie daar gewoon in een knik ofzo. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
oosje

|
Geplaatst: Wo, 29 Aug. 2012, 17:14 Onderwerp: |
|
|
Fortee is echt een aanrader _________________ het avontuur is om de hoek (Ron Govaars) |
|
Naar boven |
|
 |
|