Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Stephan de 13e

|
Geplaatst: Do, 2 Aug. 2012, 20:24 Onderwerp: H3 Halogeen vervangen voor Xenon H3 |
|
|
Ik wil mijn grootlicht vervangen want ik heb nu H3 Halogeen en wil er een Xenon H3 in hebben.
Ik heb al Xenon H7 onder als ik nu die H3 Xenon er bij doen kan dat kwaad voor mijn computer die in de motor zit?
(KTM Adventure S 990) uit 2007. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 2 Aug. 2012, 20:31 Onderwerp: |
|
|
nee, kan geen kwaad als je een 'gewone' 35W-50W Xenon H3 neemt. Je gebruikt dan niet meer vermogen.
MAAR: de ervaringen hier zeggen dat het niet zo veel meer toevoegt naast de 'dimlicht' Xenon (als je die dus al hebt).
Je krijgt er wel weer zo'n voorschakel-ding bij natuurlijk. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Vr, 3 Aug. 2012, 10:57 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
MAAR: de ervaringen hier zeggen dat het niet zo veel meer toevoegt naast de 'dimlicht' Xenon (als je die dus al hebt). |
Daar ben ik het niet mee eens; op een donkere polderweg scheelt het wel degelijk (ik heb 2x 55W/4300k HID in de 950-koplamp zitten).
Twee dingen:
- Nadeel van die KTM-koplamp is dat je de hoogte van dim- en grootlicht niet apart kunt verstellen. Om dus een nuttig grootlicht te hebben moet m'n dimlicht een tikkie lager staan dan ik graag zou willen.
- Het lichtbeeld van H3 HID klopt voor geen meter met dat van de gloeilamp; de HID-brander zit 90 graden gedraaid tov de H3 gloeidraad. Dat maakt het wat minder effectief dan je zou willen. Magoed, knikker d'r 55W HID tegenaan en je kunt je wel wat lichtstraaltjes de verkeerde kant op permitteren.
Aparte verstraler(s) met HID erin zou een veel betere optie zijn, maar die dingen mooi inpassen op een LC8 zonder dat het eruit ziet alsof iemand met ducttape een lampje erop geplakt heeft is nog niet zo simpel. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 3 Aug. 2012, 19:15 Onderwerp: |
|
|
mja.. natuurlijk is het meer licht. Hangt er dus veel vanaf hoe vaak je werkelijk met grootlicht rijdt.
verstraler inbouwen: achter het grilletje is mooi en bijna onzichtbaar:
http://schradt.net/index.php?dir=mo/lc8/tun/hella _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Vr, 3 Aug. 2012, 20:04 Onderwerp: |
|
|
Mjah, toch wel regelmatig. Ik vind het nog wel eens ooit lekker om 's avonds nog even op de motor te springen, en met grootlicht over die polderweggetjes zie je dingen die d'r niet thuishoren (hardloper vol in het zwart gestoken bijvoorbeeld ) toch een stuk eerder.
Wat ik eigenlijk nooit doe is seinen. En da's maar goed ook, want dat gaat met HID grootlicht niet meer zo geweldig.
Dat verstralertje zit erg mooi. Zou ik zomaar ook eens ooit kunnen gaan doen, en dan de HID verplaatsen naar dat verstralertje en weer een gewone H3 pit in de normale koplamp. |
|
Naar boven |
|
 |
|