lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Motor invoeren.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lchaacht



Geregistreerd op: 19-8-2010
Berichten: 73
Woonplaats: Tremelo

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 15:20    Onderwerp: Motor invoeren. Reageer met quote

Een goede vriend van me is op zoek naar een Piaggio mp3 om goedkoop z'n woon-werkafstand te overbruggen. Maar door het beperkte aanbod in België denkt hij er aan om eentje in te voeren vanuit Duitsland of Frankrijk.
Nu heb ik hier wel eens gelezen dat sommigen op het forum hun KTM ook ingevoerd hebben. Op het net vind je wel wat info maar graag had ik wat bevindingen gehoord van mensen die dit reeds effectief gedaan hebben.
Welke documenten moet je zeker bij aankoop verschaffen, kosten, duurtijd, enzo... Hoogst waarschijnlijk wordt het eentje van een particulier.
Het is dus om eentje in B in te voeren en niet in NL...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn 950 (2004) komt uit de UK, toen de £ nog laag stond.

Voorwaarden: 6maand oud, 6000km of meer, anders is hij 'nieuw' en betaal je taxen.

Verder:
-exemplaar van het verkoopcontract met alle gegevens van verkoper, koper en voertuig erin, door beide ondertekend.
-de teller moet (ook) in km/h aanduiden.
-de koplamp moet geschikt zijn voor rechtsrijdend verkeer.
-papierwerk erbij, COC (gelijkvormigheidsattest, EU-model), 'oud' inschrijvingsbewijs.
buiten de papieren heeft niemand iets gecontroleerd, bij mij.

Procedure:
-met alle papierwerk naar de douane om hem in te voeren. kost nog geen halve €, ze geven u het roze formulier voor de DIV, met de invoersticker erop.
-copie daarvan naar DIV brussel sturen, die een vignetje terugsturen dat op 't origineel moet komen.
-origineel naar de DIV via verzekeraar of antenne om de plaat te bekomen.

Als ik mij goed herinner is 't dat. Surfen is de boodschap. Ergens op de FOD ... sites staat heel de uitleg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
lchaacht



Geregistreerd op: 19-8-2010
Berichten: 73
Woonplaats: Tremelo

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het goed voorheb moeten de koplamp en de teller geschikt zijn voor België maar wordt dit in de praktijk niet gecontroleerd? Nuja, voor eentje uit D of FR maakt dit natuurlijk niet uit.
Dus eigenlijk moeten we gewoon zien dat we alle papieren erbij krijgen zoals het zou moeten bij aankoop van een motor in België? Juist dan de D of FR-versie en een extra gedetailleerd verkoopscontract..

Had al wel wat liggen opzoeken maar het is op mijn aanraden dat hij er eentje zou invoeren. Moest het dan mislukken heb ik het nog gedaan... uhoh Daarmee dat ik voor de zekerheid hier toch ff wou horen..

Bedankt voor de info Blackbert!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jul. 2012, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Mijn 950 (2004) komt uit de UK, toen de £ nog laag stond.

Voorwaarden: 6maand oud, 6000km of meer, anders is hij 'nieuw' en betaal je taxen.

Verder:
-exemplaar van het verkoopcontract met alle gegevens van verkoper, koper en voertuig erin, door beide ondertekend.
-de teller moet (ook) in km/h aanduiden.
-de koplamp moet geschikt zijn voor rechtsrijdend verkeer.
-papierwerk erbij, COC (gelijkvormigheidsattest, EU-model), 'oud' inschrijvingsbewijs.
buiten de papieren heeft niemand iets gecontroleerd, bij mij.

Procedure:
-met alle papierwerk naar de douane om hem in te voeren. kost nog geen halve €, ze geven u het roze formulier voor de DIV, met de invoersticker erop.
-copie daarvan naar DIV brussel sturen, die een vignetje terugsturen dat op 't origineel moet komen.
-origineel naar de DIV via verzekeraar of antenne om de plaat te bekomen.

Als ik mij goed herinner is 't dat. Surfen is de boodschap. Ergens op de FOD ... sites staat heel de uitleg.



Gewoon nieuw kopen en teller op 6001 km laten zetten. Vanuit Duitsland teller op 10001 km laten zetten. Dat laatste kan eenvoudig met de nieuwste auto's en motoren, maar met motoren als die Piaggio zou ik het niet weten. Elektronische teller?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lchaacht



Geregistreerd op: 19-8-2010
Berichten: 73
Woonplaats: Tremelo

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jul. 2012, 2:13    Onderwerp: Reageer met quote

Is inderdaad een elektronische teller.
Maar ondertussen heeft hij er toch maar eentje gekocht in België. Niet zo veel duurder als diegenen die hij op het oog had in Duitsland en in goede staat. Nummerplaat is er ook al en tot dusver tuft hij er probleemloos mee rond.
Toch bedankt voor de tips, kan later nog steeds van pas komen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif