Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 9:08 Onderwerp: Verstellen versnellings pookje? |
|
|
Hallo Allemaal,
Helemaal nieuw op de Adventure. Gisteren een mooie oranje 2004 adventure gekocht. Heerlijk in de regen naar huis getuft...
Na enige tijd op een 990 Superduke was een beetje wind bescherming wel weer lekker
Maar vraagje: het versnellings pookje staat mij veel te hoog. Ik heb de bout eruit gedraaid in de verwachting dat ik het pookje er af kon trekken en een stukje kon draaien zodat ie lager staat. Ik krijg dat pookje er echter met geen mogelijkheid af. Ik zet maar niet te veel kracht omdat ik eigenlijk niet weet of het pookje er wel af kan en verdraaid kan worden. Dus, kan ik het pookje verstellen? En zoja, hoe doe ik dat?
Dank en allicht tot onderweg,
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 10:29 Onderwerp: |
|
|
Het vraagt enige overtuigingskracht, maar hij kan er echt wel af. Beetje mee wiebelen en blijven trekken. De handleiding zegt ook: boutje weer vastzetten met loctite 243 (de blauwe) en 10Nm. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
|
Geplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 12:13 Onderwerp: |
|
|
Thanks Blackbert,
Ik heb inderdaad even enige overtuigings kracht gebruikt en het werkt. Locktite vast
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 12:24 Onderwerp: Re: Verstellen versnellings pookje? |
|
|
marc lenssen schreef: | Hallo Allemaal,
Helemaal nieuw op de Adventure. Gisteren een mooie oranje 2004 adventure gekocht. Heerlijk in de regen naar huis getuft...
Na enige tijd op een 990 Superduke was een beetje wind bescherming wel weer lekker
Maar vraagje: het versnellings pookje staat mij veel te hoog. Ik heb de bout eruit gedraaid in de verwachting dat ik het pookje er af kon trekken en een stukje kon draaien zodat ie lager staat. Ik krijg dat pookje er echter met geen mogelijkheid af. Ik zet maar niet te veel kracht omdat ik eigenlijk niet weet of het pookje er wel af kan en verdraaid kan worden. Dus, kan ik het pookje verstellen? En zoja, hoe doe ik dat?
Dank en allicht tot onderweg,
Marc |
Een beetje hitte kan ook helpen...zo'n flink model haardroger/föhn erop zodat de loctite waarmee die is vastgezet wat zacht wordt...wil nog wel eens helpen. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
|
Geplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 19:49 Onderwerp: |
|
|
Dank je Erik,
Ik heb hem uiteindelijk losgewrikt, zit op een conisch asje geloof ik dus flink vast. Pedaaltje wat lager gezet, lekker
En met locktite weer vast gezet.
|
Naar boven |
|
 |
|