lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

achterste cylinder onder de olie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 18:48    Onderwerp: achterste cylinder onder de olie Reageer met quote

Vandaag opgemerkt na thuiskomst sad3



Meeste olie "lijkt" zich rond de pakking van het kleppendeksel te concentreren...
Iemand een idee? Wat zijn de usual suspects?

Tnx

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

--> de kleppendekselpakking grin

Redelijk onlangs nog een groot onderhoud gedaan en de dichtingen gerecycleerd zonder dichtingskit te gebruiken ?

Zou een easy fix moeten zijn.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
--> de kleppendekselpakking grin

Redelijk onlangs nog een groot onderhoud gedaan en de dichtingen gerecycleerd zonder dichtingskit te gebruiken ?

Zou een easy fix moeten zijn.


Nee, net daarom. Sinds vandaag is't van dadde. Gisteren nog poederdroog. Ik zie ook niet heel duidelijk waar het vandaan komt. Het is 1 vettig boeltje. Vandaar mijn vraag naar de usual suspects.

Hij moet binnenkort groot onderhoud hebben, maar kan ik die schroeven ondertussen een beetje aanhalen? Welk moment? Ik heb geen goesting om ze af te draaien zoals destijds op mijn BMW...

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

usual suspect: oliedruksensor.

Deze zit aan de achterkant van de voorste cilinder. Dan komt er een plasje tussen de cilinders, bij de startmotor. in de rijwind kruip dat allemaal op en wordt de achterste cilinder gewoon geheel nat.

--> Alles schoonmaken met remmenreiniger (pas op brandbaar!) en dan maar kijken waar het vandaan komt. Soms lastig te vinden hoor: het loopt echt niet altijd naar beneden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
usual suspect: oliedruksensor.

Deze zit aan de achterkant van de voorste cilinder. Dan komt er een plasje tussen de cilinders, bij de startmotor. in de rijwind kruip dat allemaal op en wordt de achterste cilinder gewoon geheel nat.

--> Alles schoonmaken met remmenreiniger (pas op brandbaar!) en dan maar kijken waar het vandaan komt. Soms lastig te vinden hoor: het loopt echt niet altijd naar beneden.


Bean,

zonder de boel gedemonteerd te hebben denk ik dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. Oliespoor leidt inderdaad naar de plaats tussen de twee cylinders. Achteraan is merkelijk het vettigste.

Vraagje: kan ik hier mee verder rijden? Ik heb netjes olie bijgevuld maar wil toch even zeker zijn dat hij niet ineens de grote massa gaat lozen en dat de sensor op zich nog werkt bij zo'n lek.

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

op de foto lijkt het of je in uw broek gekakt hebt en hennige platte
_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Rob Motard schreef:
op de foto lijkt het of je in uw broek gekakt hebt en hennige platte


Dzu toch, zou de oplossing zo simpel zijn dan?
"ready to RACE" krijgt dan ineens een geheel andere betekenis...bucktooth

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Geen zorgen, ook daarvoor heeft KTM gepaste kledij:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
Dr_Bean schreef:
usual suspect: oliedruksensor.

Deze zit aan de achterkant van de voorste cilinder. Dan komt er een plasje tussen de cilinders, bij de startmotor. in de rijwind kruip dat allemaal op en wordt de achterste cilinder gewoon geheel nat.

--> Alles schoonmaken met remmenreiniger (pas op brandbaar!) en dan maar kijken waar het vandaan komt. Soms lastig te vinden hoor: het loopt echt niet altijd naar beneden.


Bean,

zonder de boel gedemonteerd te hebben denk ik dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. Oliespoor leidt inderdaad naar de plaats tussen de twee cylinders. Achteraan is merkelijk het vettigste.

Vraagje: kan ik hier mee verder rijden? Ik heb netjes olie bijgevuld maar wil toch even zeker zijn dat hij niet ineens de grote massa gaat lozen en dat de sensor op zich nog werkt bij zo'n lek.

T


Tja, ik heb hem ook stuk gehad... bij mij begon ie langzaam te lekken, maar bij anderen vrij snel veel erger.
Doorrijden? Tja, kan vast wel... als je 1 kopje olie verliest is ALLES nat; dus je zult niet snel echt te weinig olie hebben, of druk kwijt raken, alleen wordt alles verschrikkelijk vies, en er kan natuurlijk olie op de banden komen e.d.: Dat wil je niet meemaken.

Je kunt er niet echt goed bij, maar hij kan er wel af zonder al te veel uit te bouwen...

dus: Check of het dat is, en vervang asap.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Mei. 2012, 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Heb nog een oliedruksensor liggen nieuw. Laat maar weten. Gaat sneller als via de dealert bestellen wink2
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif