Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
demito

|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 18:48 Onderwerp: achterste cylinder onder de olie |
|
|
Vandaag opgemerkt na thuiskomst
Meeste olie "lijkt" zich rond de pakking van het kleppendeksel te concentreren...
Iemand een idee? Wat zijn de usual suspects?
Tnx
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 19:27 Onderwerp: |
|
|
--> de kleppendekselpakking
Redelijk onlangs nog een groot onderhoud gedaan en de dichtingen gerecycleerd zonder dichtingskit te gebruiken ?
Zou een easy fix moeten zijn. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 19:33 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | --> de kleppendekselpakking
Redelijk onlangs nog een groot onderhoud gedaan en de dichtingen gerecycleerd zonder dichtingskit te gebruiken ?
Zou een easy fix moeten zijn. |
Nee, net daarom. Sinds vandaag is't van dadde. Gisteren nog poederdroog. Ik zie ook niet heel duidelijk waar het vandaan komt. Het is 1 vettig boeltje. Vandaar mijn vraag naar de usual suspects.
Hij moet binnenkort groot onderhoud hebben, maar kan ik die schroeven ondertussen een beetje aanhalen? Welk moment? Ik heb geen goesting om ze af te draaien zoals destijds op mijn BMW...
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 19:39 Onderwerp: |
|
|
usual suspect: oliedruksensor.
Deze zit aan de achterkant van de voorste cilinder. Dan komt er een plasje tussen de cilinders, bij de startmotor. in de rijwind kruip dat allemaal op en wordt de achterste cilinder gewoon geheel nat.
--> Alles schoonmaken met remmenreiniger (pas op brandbaar!) en dan maar kijken waar het vandaan komt. Soms lastig te vinden hoor: het loopt echt niet altijd naar beneden. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 20:01 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | usual suspect: oliedruksensor.
Deze zit aan de achterkant van de voorste cilinder. Dan komt er een plasje tussen de cilinders, bij de startmotor. in de rijwind kruip dat allemaal op en wordt de achterste cilinder gewoon geheel nat.
--> Alles schoonmaken met remmenreiniger (pas op brandbaar!) en dan maar kijken waar het vandaan komt. Soms lastig te vinden hoor: het loopt echt niet altijd naar beneden. |
Bean,
zonder de boel gedemonteerd te hebben denk ik dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. Oliespoor leidt inderdaad naar de plaats tussen de twee cylinders. Achteraan is merkelijk het vettigste.
Vraagje: kan ik hier mee verder rijden? Ik heb netjes olie bijgevuld maar wil toch even zeker zijn dat hij niet ineens de grote massa gaat lozen en dat de sensor op zich nog werkt bij zo'n lek.
 |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 21:23 Onderwerp: |
|
|
op de foto lijkt het of je in uw broek gekakt hebt en hennige platte _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 21:51 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | op de foto lijkt het of je in uw broek gekakt hebt en hennige platte |
Dzu toch, zou de oplossing zo simpel zijn dan?
"ready to RACE" krijgt dan ineens een geheel andere betekenis... _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 22:08 Onderwerp: |
|
|
Geen zorgen, ook daarvoor heeft KTM gepaste kledij:
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 22 Mei. 2012, 22:14 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | Dr_Bean schreef: | usual suspect: oliedruksensor.
--> Alles schoonmaken met remmenreiniger (pas op brandbaar!) en dan maar kijken waar het vandaan komt. Soms lastig te vinden hoor: het loopt echt niet altijd naar beneden. |
Bean,
zonder de boel gedemonteerd te hebben denk ik dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. Oliespoor leidt inderdaad naar de plaats tussen de twee cylinders. Achteraan is merkelijk het vettigste.
Vraagje: kan ik hier mee verder rijden? Ik heb netjes olie bijgevuld maar wil toch even zeker zijn dat hij niet ineens de grote massa gaat lozen en dat de sensor op zich nog werkt bij zo'n lek.
T |
Tja, ik heb hem ook stuk gehad... bij mij begon ie langzaam te lekken, maar bij anderen vrij snel veel erger.
Doorrijden? Tja, kan vast wel... als je 1 kopje olie verliest is ALLES nat; dus je zult niet snel echt te weinig olie hebben, of druk kwijt raken, alleen wordt alles verschrikkelijk vies, en er kan natuurlijk olie op de banden komen e.d.: Dat wil je niet meemaken.
Je kunt er niet echt goed bij, maar hij kan er wel af zonder al te veel uit te bouwen...
dus: Check of het dat is, en vervang asap. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Zo, 27 Mei. 2012, 19:53 Onderwerp: |
|
|
Heb nog een oliedruksensor liggen nieuw. Laat maar weten. Gaat sneller als via de dealert bestellen  _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
|