Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Vr, 11 Mei. 2012, 20:59 Onderwerp: Gesleutel oliepompdeksel, koppeling etc... |
|
|
Ok! Klaar. Bijna twee dagen ben ik ermee bezig geweest, maar heb natuurlijk ineens veel meer gedaan dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Op aanraden van mede-forummers heb ik meteen het oliepomp-deksel vernieuwd door het nieuwe model. Dat stond er dus nog niet op, dus ik vermoed dat de dealer bij de vorige beurt enkel het veertje heeft verandert.
Ik kon ook meteen kijken naar de koppeling en die zager nog zeer goed uit. De dikte van de platen gemeten en die zijn nog als nieuw. Geen overmatige slijtage, enkel aan de laatste stalen plaat wat inslijten van de veer, maar niet meteen ernstig of merkbaar.
Wat wel merkbaar was, zijn de inslijtingen op de booster (booster ramps?!). Ik heb er foto's van genomen.
De oiljet zat ook volledig dicht en die heb ik meteen vervangen door het allernieuwste model; deze zou niet zo snel mogen vastzitten met vuil door de nieuwe constructie.
De tanks waren er toch al af, dus ook meteen de carburatie gecontrolleerd: Die stonden ongeloofelijk rijk afgesteld leek het me. De mengselschroef van de ene carb stond 3,25 toeren open en de andere carb stond op 3,5 open. Het werkplaatshandboek specifieert 2,25 toeren, dus dat heb ik dan ook gedaan.
De clips op de naalden zaten op het vierde streepje van boven te beginnen. Ik heb ze dus één plekje laten zakken naar het derde.
Toen ik toch bezig was heb ik meteen heel die euro3-zooi eraf gegooid, dus SAS en EPC zijn weg. Alles mooi afgedicht volgens de regels van kunst.
Zijprotectoren van de 990 gemonteerd en hier en daar nog wat kleine dingen.
Nog opvallend was de 'vettigheid' van de voorste carburator. Heel ver. De luchtfilter is ook vet geslagen en er lag wat olie op de carb. Nu weet ik dat de carterontluchting recht boven die bewuste plaats uitkomt, dus die buis ook maar gedemonteerd en proper gemaakt, maar daar zat niet echt veel in. Ook geen klepje of zoiets gevonden...? Ik dacht dat er een update was die een soort van terugslagklepje had voorzien in deze carterontluchtingsdarm?
Nu alles volgegeooid met 10W50 volsyntheet zoals het hoort en de oliefilter vernieuwd, want die had vrij veel waves. Misschien nog overblijvend water van voor de herstelling van de waterpomp-as? Omdat er geen koelwater meer verdween na die herstelling...
Dan...de testrit. Hij startte meteen met een heel klein beetje choke en draaide perfect! Twee seconden getik en dan getik volledig weg. Dit getik is ook tijdens de proefrit niet meer teruggekomen.
Nieuw is wel het ploffen uit de Leovince's bij dichtschroeven van het gas. Dat komt waarschijnlijk door het armere mengsel, dus ik vermoed dat ik die iets rijker ga zetten om het ploffen wat tegen te gaan. Of moet ik daarvoor best de naalden weer omhoog zetten?
Ik dacht aan de mengselschroeven op 2,5 a 2,75 slagen/toeren open te zetten...?
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
40.76 KB |
Weergegeven: |
2216 keer |

|
|
32.57 KB |
2216 keer |

|
|
34.07 KB |
2216 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 0:40 Onderwerp: |
|
|
Ik vraag me nog steeds af wat nou het voordeel is van dat nieuwe oliepompdekseltje, behalve dan voordeel voor KTM. Volgens mij zit daar gewoon hetzelfde veertje en hetzelfde plunjertje in als bij de oude types.
Alleen kun je bij de oude types deze onderdeeltjes voor een paar cent wisselen, terwijl je bij de nieuwe types meteen aan een heel nieuw compleet huisje vast zit.
Wie kan hier uitleggen waarom dat nieuwe type beter is?
_________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 7:08 Onderwerp: |
|
|
Als ik merk hoeveel verschil het volledige dekseltje maakt in tegenstelling tot enkel het veertje, ben ik geneigd te denken dat alles in dat dekseltje toch aan slijt onderhevig is, dus ook het buisje waar de cylinder doorheen moet.
Het is in elk geval makkelijk te monteren en de kost is 25€, toch niet veel geld vind ik.
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|