lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

vragen van mogelijke RC8-newby

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superduke berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Apr. 2012, 23:33    Onderwerp: vragen van mogelijke RC8-newby Reageer met quote

Hoi,

De RC8 dus. Er staat hier twee straten verder zo eentje te koop. Een oranje. Alleen designtechnisch is dat al een hebbeding.

Nu, zeker weten dat ik tegen dinsdagavond met dat ding een testrit versierd zal hebben.

Stel nu, geheel hypothetistch, dat ik me zoiets zou willen kopen, zijn er dan jaartallen waar ik beter niet aankom? Is er info te vinden over de zwakke plekken van die beestjes? En hoe die te verhelpen?

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 21 Apr. 2012, 9:26    Onderwerp: Re: vragen van mogelijke RC8-newby Reageer met quote

Aleph schreef:
Hoi,

De RC8 dus. Er staat hier twee straten verder zo eentje te koop. Een oranje. Alleen designtechnisch is dat al een hebbeding.

Nu, zeker weten dat ik tegen dinsdagavond met dat ding een testrit versierd zal hebben.

Stel nu, geheel hypothetistch, dat ik me zoiets zou willen kopen, zijn er dan jaartallen waar ik beter niet aankom? Is er info te vinden over de zwakke plekken van die beestjes? En hoe die te verhelpen?


Ik denk dat je het beste hier kan vragen.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/297488/22/KTM-RC8-topic-Deel-2-23.html

volgens mij zitten er niet zoveel RC8 rijders hier?

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Za, 21 Apr. 2012, 15:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ai ai stars

grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

rustig bert, rustig, eerst checken hoe heet het water is, dan peilen hoe diep het is, vervolgens het water laten analyseren om te zien of het vervuild is of niet, nadien even overlopen wanneer het eb en wanneer het vloed is, eens horen wanneer de sluizen open gaan, Google Earth controleren of er soms storende stuwdammen zijn. En dan zien we wel. grin
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

En tegen de tijd dat je bijna je vinger in het water hebt om te voelen hoe heet het is slaat de verliefdheid toe, en staat er volgende week zo'n ding in je schuur laugh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

mja, niet echt. De laatste vijf jaar ongeveer heb ik een tweetal financiële blunders gemaakt (eerlijkheid doet pijn...) (neen, niks met aandelen) waardoor zo'n mooie racer wel nog wat zal uitblijven. Of het moet zijn dat de kolder écht toeslaat na de testrit en dan is geen enkele rekening nog veilig.
Anderzijds heb ik voor de komende weken interessante vooruitzichten op een iets regelmatiger inkomen, wat dan weer een put zou kunnen toelaten die dan weer met zekerheid gevuld zal geraken. Afin, we zien wel ... stars 't is dat ie hier op twee kilometer staat te staan, anders had ik er nog in geen vijf jaar aan gedacht, maar ja, je rijdt er langs en dat zit in je neus te stekken... devil

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Jaja, ik weet hoe het werkt met die kolder. Zo kom ik ook aan een 950 Adventure..

Hoeft gelukkig ook niet met motoren, dat rationele. Dat verkopen we gewoon onder het motto 'hobby' laugh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn 950 was grappig genoeg een zeer rationele keuze. Ik had een motorfiets nodig om rijles mee te kunnen geven, zowel aan de rijschool, als bochtjes in de Ardennen en zelfs off-road. Tja, veel keus had je in 2008 niet : een 1200 GS of een Adventure. GS kende ik al van mijn R80GS en een testrit met een 1200GS gaf me niks extra's eigenlijk, dat was gewoon meer van hetzelfde. Dan eerst een 990 (injectie) getest maar gek geworden van het on-off-effect. Vervolgens een 950 getest en dan sloeg de vonk over, die ouwe carbs waren de ontbrekende factor. Met verstand gekozen maar met liefde gekocht. smiley2
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Nah, bij mij niet. Ik had nadat er iemand langskwam die de LC4 voor een acceptabel bedrag wilde kopen een wegmotor nodig voor dagelijks gebruik en plezier zodat 'het project' niet om de haverklap van z'n bokje af getrokken hoeft te worden. Moest wel een allroad wezen, want dat vind ik prettig, en ik kom ook wel eens een zandpad tegen samen met een onbedwingbare behoefte.

Budget was eigenlijk maar een duizend of 3, dus logische keuzes waren een R1100GS, F650GS of eventueel zoiets als een Caponord geweest (die dingen kosten met niks op de teller en geen kras te vinden nog steeds weinig; is een ondergewaardeerd modelletje).

Maja, ik had al langer de kijk op een LC8, en je weet hoe het dan gaat he? laugh2

Tot nu toe absoluut geen spijt. Wereldbrommer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superduke Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif