lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

dutch dakar 2013
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 14:36    Onderwerp: dutch dakar 2013 Reageer met quote

Hallo,

Mijn vrouw heeft mij voor ons 10 jarig jubileum de dutch dakar 2013 kado gegeven (lees: toestemming) Nu is deze georganiseerde reis al prijzig genoeg en ik vraag mij af wat je aan de KTM moet doen om de reis niet op dag 1 te doen eindigen. Ik heb nagenoeg geen offroad ervaring en dus ook geen offroad toebehoren.

Is bijv een Bashplate een pre, of remcillinder guards, en gaat het prima met de standaardvering en heb je enduro kleding/protectie nodig.....enz enz.

Wat meer info aangaande de reis.

http://www.dutchdakar.com/

Ik rijd KTM990 2006 30.000KM (nieuwe clutch slave cillinder)

In verband met mijn werk ga ik naar alle waarschijnlijkheid de infodagen missen. Aangezien hier nogal wat ervaringsdeskundigen aanwezig zijn dacht ik hier maar om wat advies te vragen book2

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Groeten,
Jarno

_________________
KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cappie



Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 167
Woonplaats: Papendrecht

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi kado,ik zou zeggen lekker genieten (ene op een info avond krijg je genoeg tips dus ik zou toch proberen er eentje mee te pakken).
_________________
KTM 950 S Adventure 2003
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

standaard bike is prima. als je maar niet teveel meeneem.

Al die extra guard's etc. maakt vaak meer kapot dan het oplost.

Wel jezelf beschermen, goede allroad/offroad kleding aan.

Leuk kado!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ben het met steven eens, de KTM is gemaakt voor dit soort dingen dus je hoeft niet iets aan te passen. Gewoon goed onderhouden, zorgen dat je slijtage delen OK zijn (ketting, remmen, dat soort dingen) en andere banden (over banden is al hele veel geschreven, daar heeft iedereen een menig over, dus veel leesplezier! wink2 )

Alles wat je niet nodig hebt er even afhalen, kost gewicht en kan alleen maar kapot (duo voetsteunen, dat soort dingen). En je wel emotioneel al voorbereiden op wat lakschade rolleyes2


Ik heb die route vrijwel identiek ook gereden (met een Renault 21) en ook die heeft het gewoon gehaald dus voor de KTM mag het geen probleem zijn.

En vooral je vrouw natuurlijk heeeeel erg bedanken, is een gaaf kado, geniet er van!

groeten,

jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcelp



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

zo is ff bekeken wat het allemaal inhoud the dutch dakar. ik heb hier wel enorm veel trek in, alleen is de datum van vertrek precies in mijn afstudeer fase. Ik zal het helaas een jaar moeten uitstellen.

Ik wens je iig heel veel plezier tijdens deze rit

Marcel

_________________
Adventure 2011 White edition
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
KadvenTureMan



Geregistreerd op: 12-9-2011
Berichten: 118
Woonplaats: NvhL

BerichtGeplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

- goede vrouw heb jij, daar moet je zuinig op zijn! thumbsup

Heb dit jaar meegereden in Marokko Adventure van AB en natuurlijk wat opgevangen over Dakar 2013. Qua pistes kan een goed onderhouden KTM dit zonder meer aan; je eigen conditie is veel belangrijker zowel fysiek als mentaal smug
Veel plezier iig.; óók met de voorbereidingen want die maken deel uit van de voorpret en dat moet je jezelf niet onthouden vanwege werk ... dozey

_________________
XRV750 '02 - '12
990ADV '11 - ...

Oranje boven, zwart onder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul_M



Geregistreerd op: 23-6-2011
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

ivm die kleding/bescherming zou ik ook wel wat info willen.


Ik dacht aan een KLIM-suit te nemen (ooit)
Kan je daar offroad-protectoren onder aandoen?
Zo ja .. op wat moet ik zoeken?

nekbrace? kniebracE? ...

_________________
KTM 990 Adv R - 2011
Antwerp - Belgium
http://www.meatandgrease.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker... KLIM is erg mooi spul, maar ook heel erg duur. Zie de meerwaarde helaas niet echt. Als je op zoek gaat, sla dan ook de meer voor de hand liggende merken niet bij voorbaat over. Sinisalo, Axo, Scott, Ufo, Acerbis, Stadtler, noem maar op. De keuze is gigantisch en duurder is lang niet altijd beter.
Beter eerst voor jezelf eens de eisen op een rijtje zetten: wat wil je er precies mee gaan doen? Regenmembraan of niet? 3-lagensysteem of membraan vaast in de buitenkleding? Sportinzet of meer tourgericht? Hoge kraag zodat je niet via je nek vol regent, ondanks je dure waterdichte jas, of is dat niet belangrijk? Wat voor protectie wil je eronder dragen en hoe? Zoveel mogelijkheden... Eerst eens goed voor gaan zitten voordat je iets verkeerds aanschaft.

Het Duitse blad blad Enduro publiceert regelmatig kledingtests, zowel sport- als tour-offroadkleding. Recent nog... (de geteste KLIM kwam daar trouwens helemaal niet als beste koop uit, bleek niet zo heel erg doordacht.) Als je wilt, kan ik die tests wel eens opzoeken.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor alle tips! Goed om te horen dat de KTM dit standaard wel aan kan, de vrouw had haast alweer spijt omdat ik dacht dat er nog een volwassen bedrag gereserveerd moest worden voor de "preparatie" van de KTM evilgrin gelukkig valt dit dus erg mee.

De motor is eigenlijk altijd puntgaaf, en onderhoud gebeurt bij Verpalen. Dus dat is een zorg minder.

Kleding is voor mij ook een raadsel, ik dacht zelf aan luchtige enduro/cross kleding met losse protectie (borst/rug) Een nekbrace lijkt me met +30 niet echt fijn en vraag me af hoeveel hiermee rijden. Enduro laarzen zijn wat aan de prijzige kant, maar denk ik wel noodzakelijk.

Ik zal vooral ook het Forum in de gaten houden voor 2de hands spullen.

@Harry, als je die test terug kan vinden dan heb ik daar wel oren naar.

Groeten,
Jarno

_________________
KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Toevallig net de nieuwe Enduro in de bus gekregen. En laat ze nu net weer een sport-endurokledingtest hebben gedaan. Trouwens ook 4 top-nekbraces zijn getest in dit nummer.
Ik zal eens gaan kopiëren voor je, en zal er nog wat van die tests bij zoeken, zowel gericht op sport als op tour.

De Dakar-mannen rijden trouwens allemaal met nekbraces hoor, wat voor temperatuur het ook is. Gewoon verplicht. Dat (goede) spul is zo gemaakt dat je er eigenlijk geen last van hebt. Het is wel je nek he... Kopieer ik ook wel even mee.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Scan het even in en stuur het naar Gerben.
Gerben kan het dan in het downloadgedeelte zetten...
Kunnen we het allemaal lezen thumbsup

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

voor mij dezelfde moeite dus doe ik. thumbsup
_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
bmva



Geregistreerd op: 10-2-2007
Berichten: 148
Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel

BerichtGeplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hé Jarno,
Ik ben ook een deelnemer van de afgelopen Marokko adventure '12, georganiseerd door Arjen Brouwer.
Ik heb zo een weekje door Marokko gereden en denk dat men zo een aardige inschatting krijgt van de rit die jij volgend jaar gaat maken.
Ik vond het helemaal top. Mooie omgeving en leuke gelijkgestemden om je heen...

Zoals gewoonlijk had ik weer veel te veel bij me. Tot een werkplaatshandboek aan toe. Maar ja, een kratje dat luxe van plek naar plek wordt vervoerd...beter mee verlegen dan om verlegen...

Stof is wat je de gehele dag gaat happen. Want stoffig is het...
Zand en stenen is waar je de gehele dag doorheen rijdt.

Zorgen dat je onderdelen bij je hebt om je motor rijdbaar te houden is het belangrijkste.

Wat ik je zou aanbevelen is:
Extra setje remblokken voor en achter.
Setje koppeling en remhendel
Binnenband(en) extra dik (4 of 5 mm van Michelin)
bandenlichters en een fietspompje
extra Luchtfilter
Stukje ketting met verbindingsstukjes mocht je ketting breken.
Wat boutjes van allerlei aard. Er trilt ongetwijfeld wat los.
Dan heb je het qua onderhoud wel gehad.

Ik heb er gelukkig geen gebruik van hoeven maken...

Aanpassing van je carterbeschermplaat zou ik wel doen.
De zijstukken van de orginele beschermplaat is van plastic. Daar slaat zo een steen doorheen.

Ik heb de gehele week in een crossshirt gereden en dat beviel prima.
Een regenjack achterop tegen regen en kou is genoeg.
Mijn motorjack had ik dus beter thuis kunnen laten, de gehele week niet aangeraakt...

Wel heb je een protectievest nodig en een crosshelm + bril is ook prettig.
En een waterrugzak met een inhoud van 2l of meer.
Ik gebruikte dat ook om wat versnaperingen mee te nemen

De standaardvering is prima. Niks aan doen!

Ik had er een Mefo superexplorer op als achterband. Dat is voor deze reis werkelijk top! Voor mij nooit meer anders. De noppenbanden hadden flink te lijden op de rotsige ondergrond. Mijn bandjes hielden het boven verwachting prima.
Ik denk dat een Heidenou K60 vergelijkbaar is.
Vóór kan je eventueel een noppenbandje monteren voor extra grip (tussen de oren...)

Wens je alvast veel plezier (want als het goed is heb je een jaar voorpret grin2 )

Gr.
Mark



P1000391 (Medium).JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  191.38 KB
 Weergegeven:  424 keer

P1000391 (Medium).JPG



_________________
Oranje 990 Crispy design Adventure 2007, 690 Enduro R 2013
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Apr. 2012, 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

bmva schreef:
Hé Jarno,
Ik ben ook een deelnemer van de afgelopen Marokko adventure '12, georganiseerd door Arjen Brouwer.
Ik heb zo een weekje door Marokko gereden en denk dat men zo een aardige inschatting krijgt van de rit die jij volgend jaar gaat maken.
Ik vond het helemaal top. Mooie omgeving en leuke gelijkgestemden om je heen...

Zoals gewoonlijk had ik weer veel te veel bij me. Tot een werkplaatshandboek aan toe. Maar ja, een kratje dat luxe van plek naar plek wordt vervoerd...beter mee verlegen dan om verlegen...

Stof is wat je de gehele dag gaat happen. Want stoffig is het...
Zand en stenen is waar je de gehele dag doorheen rijdt.

Zorgen dat je onderdelen bij je hebt om je motor rijdbaar te houden is het belangrijkste.

Wat ik je zou aanbevelen is:
Extra setje remblokken voor en achter.
Setje koppeling en remhendel
Binnenband(en) extra dik (4 of 5 mm van Michelin)
bandenlichters en een fietspompje
extra Luchtfilter
Stukje ketting met verbindingsstukjes mocht je ketting breken.
Wat boutjes van allerlei aard. Er trilt ongetwijfeld wat los.
Dan heb je het qua onderhoud wel gehad.

Ik heb er gelukkig geen gebruik van hoeven maken...

Aanpassing van je carterbeschermplaat zou ik wel doen.
De zijstukken van de orginele beschermplaat is van plastic. Daar slaat zo een steen doorheen.

Ik heb de gehele week in een crossshirt gereden en dat beviel prima.
Een regenjack achterop tegen regen en kou is genoeg.
Mijn motorjack had ik dus beter thuis kunnen laten, de gehele week niet aangeraakt...

Wel heb je een protectievest nodig en een crosshelm + bril is ook prettig.
En een waterrugzak met een inhoud van 2l of meer.
Ik gebruikte dat ook om wat versnaperingen mee te nemen

De standaardvering is prima. Niks aan doen!

Ik had er een Mefo superexplorer op als achterband. Dat is voor deze reis werkelijk top! Voor mij nooit meer anders. De noppenbanden hadden flink te lijden op de rotsige ondergrond. Mijn bandjes hielden het boven verwachting prima.
Ik denk dat een Heidenou K60 vergelijkbaar is.
Vóór kan je eventueel een noppenbandje monteren voor extra grip (tussen de oren...)

Wens je alvast veel plezier (want als het goed is heb je een jaar voorpret grin2 )

Gr.
Mark


Bedankt voor de info, het deel door Marokko is idd met de Marokko adventure groep, in het zuiden delen de groepen op en rijden wij door naar Dakar.

Er rijd ook een volgbus mee die materialen aan boord heeft, dus een hoop gereedschap is gewoon voor het grijpen. Ik zal idd de KTM specifieke onderdelen maar wel meenemen voor de zekerheid.

In welke groep was jij ingedeeld en hoe vond je het nivo van de piste's?

_________________
KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Apr. 2012, 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

KadvenTureMan schreef:
je eigen conditie is veel belangrijker zowel fysiek als mentaal smug


En da's de spijker op z'n kop. 1 dag offroad: no problemo. 2 dagen offroad: no problemo. Maar na een dag of 3-4-5 word het lastiger; je armen hebben het wel een beetje gehad, het koppelen word zwaar, je nek begint het gewicht van de helm te laten merken, je hebt een paar blaartjes op je handen, je voeten staan in brand vanwege het constant staand rijden, misschien heb je al een klein valletje gehad dat wat stijve spieren oplevert, etc.

Een stripje roze pilletjes en een stripje witte pilletjes kan een hoop ellende schelen mocht het nodig zijn (400mg ibuprofen+1000mg paracetamol is een wondermiddel hoor), maar als het niet nodig is....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif