lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Slippende koppeling + rare kleur

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oli



Geregistreerd op: 3-11-2010
Berichten: 188
Woonplaats: De Klinge (B)

BerichtGeplaatst: Do, 12 Apr. 2012, 16:09    Onderwerp: Slippende koppeling + rare kleur Reageer met quote

Ik zit al een tijdje met een slippende koppeling wanneer ik hevig op het gas ga.
Alles even opengehaald en blijkt da de koppelingsveren op hun limiet zitten. Namelijk allemaal rond de 28,9mm.
De buitenste koppelingsplaat is ook volledig op en is ingelopen op de drukplaat.
[img]
IMG_4720 by Olivier °o°, on Flickr[/img]
[img]
IMG_4723 by Olivier °o°, on Flickr[/img]

In de laatste stalen plaat zit er ook een groef:

[img]
IMG_4721 by Olivier °o°, on Flickr[/img]

En dan is er nog het kleurtje van alu onderdelen. Is dit normaal?

[img]
IMG_4719 by Olivier °o°, on Flickr[/img]

De koppelingsveren, buitenste gevoerde plaat en binnenste stalen plaat zijn besteld. Hebben jullie nog tips of voorstellen? En hoe komt de koppeling aan zo'n kleurtje? Te warm geworden? De overige gevoerde platen zien er nog allemaal goed uit.

_________________
KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 12 Apr. 2012, 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

uit de plaatjes lijkt het er op, dat de smallere voeringplaat en belleville veer tegen de drukplaat gelegen hebben: Das dus niet hoe het hoort.

de buitenste ne binnenste gevoerde platen zijn anders dan de rest: die lopen namelijk op Alu. Als de zaak verwisselt geweest is... dan kan er vanalles gebeuren.

de laatste plaat hoort ook geen stalen plaat te zijn..

drukplaat lijkt idd vuil van verbrande olie... dan is ie erg heeft geweest.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
oli



Geregistreerd op: 3-11-2010
Berichten: 188
Woonplaats: De Klinge (B)

BerichtGeplaatst: Za, 14 Apr. 2012, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

De laatste plaat is inderdaad geen stalen, het is een smallere voeringsplaat met grotere binnendiameter. Achter dit alles zat nog een metalen ring, is dat de belleville veer die je bedoelt?
Kan ik best alle gevoerde platen vervangen omdat ze zo heet zijn geweest of kan ik ze nog steeds gebruiken indien ze nog voldoende dik zijn?
Is er misschien ergens een HOW To te vinden over hoe ze terug in elkaar moet?

_________________
KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 14 Apr. 2012, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

werkplaatshandboek.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
oli



Geregistreerd op: 3-11-2010
Berichten: 188
Woonplaats: De Klinge (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

Kan ik de gevoerde platen best vervangen, ook als ze nog voldoende dik zijn?
_________________
KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

Zou ik nog niet doen; verse platen steken als dat nodig is kost ook maar een halfuurtje als je rustig aan doet.

Ik zou:

- De drukversterker loshalen en nakijken op slijtage. Ook de nokjes op de binnenkorf en de gaten in de drukversterker.
Koppelingsveren die op de limiet zitten laten je koppeling niet zomaar slippen; zelfs met 4 van de 6 veren zorgde de drukversterker er bij mij voor dat de koppeling vanaf 7000rpm volledig aangreep.

- Korven, platen en drukkap goed reinigen. Gewoon een plat ondiep bakje met wat verse motorolie en een messing borsteltje lijkt me het handigste. Beetje remmenreingier er overheen en het schoon noemen is niet 'goed reinigen'.

- Ik kan niet zien hoe de drukplaat eraan toe is. Als dat erg is, misschien overwegen om te vervangen..

- Verse gevoerde plaat die tegen de drukplaat aanloopt.

- Indien de belleville veer een groef in de eerste stalen plaat van onderaf gesleten heeft: vervangen of omwisselen met een andere plaat in het pakket.

- Oliesproeier bij voortandwiel loshalen en reinigen.

- Koppelingsspul goed monteren zoals in het wphb beschreven staat. Plaat met grotere gat als onderste gebruiken, kijken of de belleville veer aanwezig is, alle metalen platen in dezelfde richting monteren (scherpe rand onder of boven), speciale plaat voor drukplaat als laatste en 1 nokje versprongen tov de rest, stipje bij stipje op de drukversterker, pijltje bij pijltje op drukplaat en korf, etc.


En dan gewoon eens rijden. Is het nog niks, dan bestel je een setje verse koppelingsplaten.

[edit] 2 plaatjes.

Belleville veer:


Hier zou je een groef kunnen vinden die door de veer in de onderste stalen plaat gesleten word. Bij mij enkel een lichte verkleuring.

[/edit]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
oli



Geregistreerd op: 3-11-2010
Berichten: 188
Woonplaats: De Klinge (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

Het DaBit, bedankt voor de info en de foto's 2thumbsup Morgen heb ik de platen en ga ik erin vliegen. Wordt vervolgd...
_________________
KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
oli



Geregistreerd op: 3-11-2010
Berichten: 188
Woonplaats: De Klinge (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Apr. 2012, 7:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb alles terug gemonteerd met 2 nieuwe buitenste koppelingsplaten, nieuwe veren en heb de stalen plaat waarop de belleville veer was ingesleten ergens anders gestoken. Ook de oliejet is gereinigd.
Alles werkt nu terug perfect, het is zelf even wennen want de koppeling grijpt nu veel vroeger aan. Bedankt voor jullie hulp thumbsup

_________________
KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 26 Apr. 2012, 5:03    Onderwerp: Reageer met quote

aangrijp punt van je koppeling kun je instellen aan je hendel eeejjjj
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
oli



Geregistreerd op: 3-11-2010
Berichten: 188
Woonplaats: De Klinge (B)

BerichtGeplaatst: Do, 26 Apr. 2012, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

aaahhhhh was ik vergeten 2thumbsup
_________________
KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif