Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
oli

|
Geplaatst: Do, 12 Apr. 2012, 16:09 Onderwerp: Slippende koppeling + rare kleur |
|
|
Ik zit al een tijdje met een slippende koppeling wanneer ik hevig op het gas ga.
Alles even opengehaald en blijkt da de koppelingsveren op hun limiet zitten. Namelijk allemaal rond de 28,9mm.
De buitenste koppelingsplaat is ook volledig op en is ingelopen op de drukplaat.
IMG_4720 by Olivier °o°, on Flickr[/img]
IMG_4723 by Olivier °o°, on Flickr[/img]
In de laatste stalen plaat zit er ook een groef:
IMG_4721 by Olivier °o°, on Flickr[/img]
En dan is er nog het kleurtje van alu onderdelen. Is dit normaal?
IMG_4719 by Olivier °o°, on Flickr[/img]
De koppelingsveren, buitenste gevoerde plaat en binnenste stalen plaat zijn besteld. Hebben jullie nog tips of voorstellen? En hoe komt de koppeling aan zo'n kleurtje? Te warm geworden? De overige gevoerde platen zien er nog allemaal goed uit. _________________ KTM 990 Adventure '07 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 12 Apr. 2012, 22:56 Onderwerp: |
|
|
uit de plaatjes lijkt het er op, dat de smallere voeringplaat en belleville veer tegen de drukplaat gelegen hebben: Das dus niet hoe het hoort.
de buitenste ne binnenste gevoerde platen zijn anders dan de rest: die lopen namelijk op Alu. Als de zaak verwisselt geweest is... dan kan er vanalles gebeuren.
de laatste plaat hoort ook geen stalen plaat te zijn..
drukplaat lijkt idd vuil van verbrande olie... dan is ie erg heeft geweest. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
oli

|
Geplaatst: Za, 14 Apr. 2012, 21:14 Onderwerp: |
|
|
De laatste plaat is inderdaad geen stalen, het is een smallere voeringsplaat met grotere binnendiameter. Achter dit alles zat nog een metalen ring, is dat de belleville veer die je bedoelt?
Kan ik best alle gevoerde platen vervangen omdat ze zo heet zijn geweest of kan ik ze nog steeds gebruiken indien ze nog voldoende dik zijn?
Is er misschien ergens een HOW To te vinden over hoe ze terug in elkaar moet? _________________ KTM 990 Adventure '07 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 14 Apr. 2012, 21:49 Onderwerp: |
|
|
werkplaatshandboek. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
oli

|
Geplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 13:16 Onderwerp: |
|
|
Kan ik de gevoerde platen best vervangen, ook als ze nog voldoende dik zijn? _________________ KTM 990 Adventure '07 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 21:55 Onderwerp: |
|
|
Zou ik nog niet doen; verse platen steken als dat nodig is kost ook maar een halfuurtje als je rustig aan doet.
Ik zou:
- De drukversterker loshalen en nakijken op slijtage. Ook de nokjes op de binnenkorf en de gaten in de drukversterker.
Koppelingsveren die op de limiet zitten laten je koppeling niet zomaar slippen; zelfs met 4 van de 6 veren zorgde de drukversterker er bij mij voor dat de koppeling vanaf 7000rpm volledig aangreep.
- Korven, platen en drukkap goed reinigen. Gewoon een plat ondiep bakje met wat verse motorolie en een messing borsteltje lijkt me het handigste. Beetje remmenreingier er overheen en het schoon noemen is niet 'goed reinigen'.
- Ik kan niet zien hoe de drukplaat eraan toe is. Als dat erg is, misschien overwegen om te vervangen..
- Verse gevoerde plaat die tegen de drukplaat aanloopt.
- Indien de belleville veer een groef in de eerste stalen plaat van onderaf gesleten heeft: vervangen of omwisselen met een andere plaat in het pakket.
- Oliesproeier bij voortandwiel loshalen en reinigen.
- Koppelingsspul goed monteren zoals in het wphb beschreven staat. Plaat met grotere gat als onderste gebruiken, kijken of de belleville veer aanwezig is, alle metalen platen in dezelfde richting monteren (scherpe rand onder of boven), speciale plaat voor drukplaat als laatste en 1 nokje versprongen tov de rest, stipje bij stipje op de drukversterker, pijltje bij pijltje op drukplaat en korf, etc.
En dan gewoon eens rijden. Is het nog niks, dan bestel je een setje verse koppelingsplaten.
[edit] 2 plaatjes.
Belleville veer:
Hier zou je een groef kunnen vinden die door de veer in de onderste stalen plaat gesleten word. Bij mij enkel een lichte verkleuring.
[/edit] |
|
Naar boven |
|
 |
oli

|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 19:38 Onderwerp: |
|
|
Het DaBit, bedankt voor de info en de foto's Morgen heb ik de platen en ga ik erin vliegen. Wordt vervolgd... _________________ KTM 990 Adventure '07 |
|
Naar boven |
|
 |
oli

|
Geplaatst: Wo, 25 Apr. 2012, 7:55 Onderwerp: |
|
|
Ik heb alles terug gemonteerd met 2 nieuwe buitenste koppelingsplaten, nieuwe veren en heb de stalen plaat waarop de belleville veer was ingesleten ergens anders gestoken. Ook de oliejet is gereinigd.
Alles werkt nu terug perfect, het is zelf even wennen want de koppeling grijpt nu veel vroeger aan. Bedankt voor jullie hulp  _________________ KTM 990 Adventure '07 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 26 Apr. 2012, 5:03 Onderwerp: |
|
|
aangrijp punt van je koppeling kun je instellen aan je hendel eeejjjj |
|
Naar boven |