lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

mali, burkina faso, togo, ghana

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bazz



Geregistreerd op: 13-6-2010
Berichten: 109

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Apr. 2012, 20:42    Onderwerp: mali, burkina faso, togo, ghana Reageer met quote

He allen,
dat is alweer een tijdje geleden.
Wat vliegt de tijd als je op reis bent. De 8 voorbije maanden zijn voorbij gevlogen.
Enkele weken geleden hebben we West Afrika verlaten vanuit Ghana. Wij op het vliegtuig, de moto in een container met 6 andere moto's van reizigers die we onderweg ontmoet hebben. Zoals we al een beetje gevreesd hadden gaat (en is) dat allemaal iets minder vlot gegaan als we gehoopt hadden.
Ze zijn de container eens op het schip vergeten te zetten, papieren niet doorgestuurd naar Namibie, enz...resultaat is dat wij al een maand in Namibie zitten zonder moto..Normaal gezien zouden we hem volgende dinsdag moeten terugkrijgen. Als de douane niet te moeilijk doet tenminste.
Over onze beslissing om Nigeria, Cameroon, DRC Congo en Angola over te slaan omdat we schrik hadden dat we onze visa's niet gingen krijgen heb ik een beetje spijt. Maar volgens men vrouw mis ik vooral mijn moto Smile
Maar ik heb dus een zee van tijd en internet hier..dus een kleine update..


Na het prachtige Guinea komen we na een helse grensovergang met intimiderende grenswachten aan in Mali waar de wegen terug wegen genoemd kunnen worden.


Maar eens van de grote verbindingswegen af belandt een mens al snel terug op gravel en zand.


Langs de kleinere verbindingswegen tussen de dorpen. Hier is een grote moto met 2 blanken op nog een echte attractie.
Gegarandeerde aandacht in elke dorpje.



Richting Oost Mali waar we niet goed wisten wat te verwachten met al het nieuws over de onrust daar met de rebellen.(Ondertussen is er een coup geweest en hebben de rebellen de onafhankelijkheid afgeroepen) Maar wij hebben van dat alles geen last gehad.


We verlaten Mali via het prachtige Dogon Country.



Een zandweg van zo'n 70 kmk die ons richting Burkina Faso leidt waar we na een lange hete dag aankomen



Er zijn in Afrika maar weinig parken waar je met de moto binnen mag maar in Burkina Faso ging het dus wel


We ontdekken al snel waarom het vaak niet toegelaten wordt. Mooie beesten zo olifanten maar toen het grote mannetje ons in de gaten kreeg gingen zen oren wijd open, klonk er trompetgeschal en begon hij een charge in onze richting...zelden zo snel vertrokken Smile
De rest van de rit lichtjes wantrouwend om ons gekeken...



Altijd wat te zien onderweg...er kunnen er nog veel meer bij en we krijgen altijd duimen en gezwaai


In Togo, 500km van Tony Togo's KTM garage begint men band het echt wel helemaal te begeven. Ik kan met men vinger de binnenband induwen.
Maar nog steeds geen lek gehad op de voorbije 20000km die deze band er op zitten heeft..



Voor een goede 3 euro laat ik de band nog eens oplappen op zen afrikaans. Een stukje oude fietsbuitenband wordt langs de binnenkant tegen het gat geplakt.


Daar nog een oude binnenband tegen en dan mijn binnenband er terug in.


Hij haalt de buitenband eraf met 1 grote schroevendraaier....



Het lot maar niet te hard uitdagend rijden we met de herstelde band verder tegen een rustig tempo richting Lomé.
Dat kan echt niet comfortabel liggen..


Ghana is groener dan we gedacht hadden wat welkom is na de droogte en het stof van de voorbije landen.


Nooit een tekort aan eten of drinken als een mens durft te stoppen in een stadje.


de heerlijke drukte en chaos van het verkeer in Kumasi. Best een uitdaging met zo'n grote en zware moto.


Richting de Kust van Ghana.



Waar we op een toch wel redelijk paradijselijke plaats terechtkomen. Heerlijk luieren voor een paar dagen.


't Is dat hij goeie kokosnoten had!



De moto's worden klaargemaakt voor de zeereis..alles wordt ingespoten met olie om ze vervolgens in een container te proppen.



De medereizigers met de moto (foto geleend van Hubert Kriegel wiens avonturen te volgen zijn op de geweldige website www.thetimelessride.com )


In afwachting van de moto zijn we veroordeeld tot een auto waardoor ik men moto nog veel meer mis. Maar de wegen en omgeving zijn hier prachtig wat ons goede vooruitzichten geeft!


Voor de liefhebbers van beestjes. We zijn ook naar Etosha National Parc geweest met de auto...geweldig om al die dieren van zo dichtbij te zien.
Etosha Parc



De voorbije maanden in West Afrika waren geweldig. Op zich is er niet veel 'te zien' maar de wegen, de broeierige steden,de natuur en de mensen waren een best onvergetelijke ervaring.
Het voelt in ieder geval aan alsof we in een andere wereld gestapt zijn hier in Namibie. Shopping malls, propere steden, flitscamera's(!), en veel minder leven op straat...
Maar zodra we de moto terug hebben en Namibie en rest van Zuid/Oost Afrika kunnen verkennen gaat het allemaal weer snel beter worden denk ik..

Voila dat was het weer
Tot een volgende en de groeten daar in Belgie en Nederland.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bmva



Geregistreerd op: 10-2-2007
Berichten: 148
Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Apr. 2012, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een mooie foto's en wat een leuk verslag.
Gewoon om jaloers van te worden...

Nog veel avontuurlijke kilometers toegewenst...! smiley


Gr.
Mark

_________________
Oranje 990 Crispy design Adventure 2007, 690 Enduro R 2013
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Apr. 2012, 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

prachtig wat een reis thumbsup thumbsup thumbsup gossip daar kan je de rest van je leven over babbelen laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Apr. 2012, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Goed bezig! bekende afrika plaatjes, zullen je eeuwig bij blijven, net als bij mij smiley
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 7 Apr. 2012, 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

waow!
De fotoos in je link zijn super. Wat een trip, trek je vooral niets van ons aan. laugh

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Za, 7 Apr. 2012, 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dju..... ben ik dan toch jaloers op!!!


(een beetje)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Crosskabouter



Geregistreerd op: 25-3-2010
Berichten: 89

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Apr. 2012, 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Supertripje thumbsup , alleszins leuker dan verbouwen tongue3
Nog een zalige, en veilige reis gewenst 2thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Do, 12 Apr. 2012, 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup Mooimooimooi!!!
_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif