Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Stephan de 13e

|
Geplaatst: Wo, 5 Okt. 2011, 21:06 Onderwerp: Info gevraagt over Akrapovic uitlaat systeem (Slip-On) |
|
|
Beste forum leden ik heb een vraag.
Ik zoek al een tijd naar Akrapovic uitlaat systeem (Slip-On) voor mijn KTM Adventure S.
Wie kan mij er iets meer over vertellen kwa brandstof verbruik, hitte, vermogen, geluid enz.
En waar ik deze kan kopen hier in Nederland.
Mvg Stephan |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 5 Okt. 2011, 23:48 Onderwerp: Re: Info gevraagt over Akrapovic uitlaat systeem (Slip-On) |
|
|
Stephan de 13e schreef: | Beste forum leden ik heb een vraag.
Ik zoek al een tijd naar Akrapovic uitlaat systeem (Slip-On) voor mijn KTM Adventure S.
Wie kan mij er iets meer over vertellen kwa brandstof verbruik, hitte, vermogen, geluid enz.
En waar ik deze kan kopen hier in Nederland.
Mvg Stephan |
www.ktm.nl en dan ga je naar powerparts zoek je motor en dan de optie's
daar kun je alles lezen over de akrapovic dempers |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 6 Okt. 2011, 7:27 Onderwerp: |
|
|
Vééél lichter dan de originele
Vééél minder heet dan de originele (met de SAS verwijderd)
Minder stil dan de originele uiteraard, maar niet asociaal (met dBkillers)
Vermogen: geen idee
Er staan regelmatig setjes op het Britse KTMforum en op Ebay. Dempers voor een SE passen ook op een Adv, SM(T), Duke passen niet. |
|
Naar boven |
|
 |
Vrom
Geregistreerd op: 25-11-2008 Berichten: 188 Woonplaats: Schellebelle - B -
|
Geplaatst: Do, 6 Okt. 2011, 12:49 Onderwerp: |
|
|
Waarom geen Wings ?
Even licht. Zoals Bert al zegt inderdaad veeeeeel minder heet en kwalitiatief toch ook wel heel sterk.
En vooral veel goedkoper dan akra  _________________ Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.
www.VROM-rijopleidingen.be |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 6 Okt. 2011, 20:08 Onderwerp: |
|
|
Vrom schreef: | Waarom geen Wings ?
Even licht. Zoals Bert al zegt inderdaad veeeeeel minder heet en kwalitiatief toch ook wel heel sterk.
En vooral veel goedkoper dan akra  |
en vooral geen keurmerk dus strafbaar  |
|
Naar boven |
|
 |
gijssie2

|
Geplaatst: Do, 6 Okt. 2011, 20:23 Onderwerp: dempers |
|
|
Ik heb ze ook,
alleen maar voordelen,ze zijn lichter,mooier,makkelijker schoon te maken,ze klinken beter (ik heb geen killers erin,maar nog nooit aangehouden),ze worden minder heet wat vooral lekker is voor mijn passagiere,en het verbruik is bij mij naar beneden gegaan,icm. een sportmapping en verweijdering van de SAS......Gewoon kopen,die van mij zitten op een Adventure S en komen van een gecrashte SMR af,ze waren 4 maanden oud en ik betaalde nog niet de helft van de nieuwwaarde.Alleen de Adventure heeft dempers met een recht pijpje achteraan en die van mij zijn iets gebogen omdat ze bij een SMR bijna rechtop staan,maar dat stoort niet,het klinkt geweldig en ziet er goed uit! Ik krijg altijd (neg en pos) reakties als ik ergens verschijn......... |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Vr, 7 Okt. 2011, 0:03 Onderwerp: |
|
|
Duur maar kwaliteit en een EU goedkeuring _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
Geplaatst: Vr, 7 Okt. 2011, 20:43 Onderwerp: 990 ADV & 990 SM-T |
|
|
Ik had op de 990 ADV de Akrapovic dempers via KTM. Rij nu met de 990 SM-T met Akrapovic dempers via KTM. Zeker de originele dempers van de 990 ADV hebben een behoorlijk gewicht.
In beide gevallen heb ik de mapping aan laten passen door de dealer. In beide gevallen een behoorlijk verschil, een hele verbetering. Ja, het brandstofverbruik gaat iets omhoog, maar dan had ik gewoon op de BMW GS moeten blijven rijden... Nu NOG veel meer fun met een KTM.
Op de SM-T heb ik de geheel uitlaat pijpen laten vervangen en ja dat is fors aan de prijs. Zelfs de monteur van mijn KTM dealer (die al meer dan 35 jaar KTM dealer is) zegt dat het een hele verandering met aanpassing van de mapping.
 |
|
Naar boven |
|
 |
lc8tinus
|
Geplaatst: Wo, 2 Nov. 2011, 19:16 Onderwerp: |
|
|
ik rij met een set akra's incl db killers en akra mapping op een 990 adventure, loopt als de beste is echt de moeite (geld) waard alleen het verbruik is wel gigantisch 1:12 maar ja dat was origineel ook al niet best.
En ik heb ze gekocht op het engels ktm forum. |
|
Naar boven |
|
 |
Paul_M
|
Geplaatst: Vr, 4 Nov. 2011, 8:15 Onderwerp: |
|
|
oppassen als je in Lux gaat rijden,
wij hebben daar controle gehad ..
1 ktm SM met Akra : was ok maar moest papieren bijhebben van de uitlaten.
met wings heb je dus een boete aan je been .. _________________ KTM 990 Adv R - 2011
Antwerp - Belgium
http://www.meatandgrease.com |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
Geplaatst: Do, 17 Nov. 2011, 8:52 Onderwerp: Die agent zei dat zeker met een glimlach op zijn gezicht... |
|
|
Ik zou het volgende doen:
Koop een topkoffer.
Koop een 4 tal grote A4 mappen.
Print alle papieren uit van alle e-type goedgekeurde onderdelen van je KTM
Stop die in de mappen
Mappen in de topkoffer en rijden maar door België en Luxemburg...
Beter: Zoek het e-nummer op van je knalpijpen op!
Je KTM is type goedgekeurd door (NL) de www.rdw.nl en alle add-ons moeten conform e-goedkeuring worden aangebracht. E-nummer heeft niet direct met geluid te maken, maar ziet ook toe op veiligheidpunten...
Nou met je dB killers eruit is het een stuk veiliger rijden tussen de file door.
Je ziet weleens zo'n (hobby project) Harley rijden met een zelfbouw knalpijp. Vindt ik zelf echt bij zo'n motor passen, mensen maken de mooiste kunstwerken, airbrushen van de tank is vaak ook geweldig, maar zo'n zelfbouw uitlaat mag dus zonder e-nummer niet.
Houdt je aan de Wet zoals de gemiddelde KTM rijder. Koop gewoon KTM Akra's die voorzien van e-nummer. Op de website van deze leverancier vindt je de bijbehorende documenten. Hier ga je toch niet mee rond rijden, kom?
http://www.akrapovic.it/Downloads/M-H15%20-%20e1%200568.pdf
Let wel: Deze is van een Suzuki. |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Zo, 18 Dec. 2011, 21:39 Onderwerp: |
|
|
ADV 950 met Akra slip on heerlijk (maar weet 't verschil met gewoon niet...).
Heb SAS nog steeds niet er af gesloopt: kanlt nog wel een beetje....
(wie helpt me?) _________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
Geplaatst: Do, 29 Dec. 2011, 12:55 Onderwerp: Leg je probleem voor aan Sjors... |
|
|
033 2460400
Leg je probleem voor aan Sjors...
Heeft mij ook fantastisch geholpen. Ploft enkel alleen in alpen, berg af met gas iets open en dan (te) snel dicht draaien. In NL geen problemen meer! |
|
Naar boven |
|
 |
Bas

|
Geplaatst: Zo, 8 Jan. 2012, 21:52 Onderwerp: |
|
|
Passen de Akra's die van een 2006 950 SM komen ook op een 2003 Adventure?
Heb online een gebruikte set gevonden voor een schappelijke prijs, als ze passen dan zou ik ze wel willen...
Gr.
Bas _________________ 950 Adventure 2003 |
|
Naar boven |
|
 |
ricos

|
Geplaatst: Ma, 20 Feb. 2012, 21:38 Onderwerp: Re: 990 ADV & 990 SM-T |
|
|
Hydrazine schreef: | In beide gevallen heb ik de mapping aan laten passen door de dealer. In beide gevallen een behoorlijk verschil, een hele verbetering. Ja, het brandstofverbruik gaat iets omhoog, maar dan had ik gewoon op de B*W GS moeten blijven rijden... Nu NOG veel meer fun met een KTM.
Op de SM-T heb ik de geheel uitlaat pijpen laten vervangen en ja dat is fors aan de prijs. Zelfs de monteur van mijn KTM dealer (die al meer dan 35 jaar KTM dealer is) zegt dat het een hele verandering met aanpassing van de mapping.
 |
Mapping aan laten passen op akra dempers,hoe kom ik er achter of dit niet al gebeurd is?
Ik weet alleen hoe het werkt bij de xt660x met een powercommander ...  _________________ I love it when a plan comes together |
|
Naar boven |
|
 |
|