Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2012, 20:49 Onderwerp: |
|
|
hier wat plaatjes
Beschrijving: |
base plate met de rc8 stacks erop |
|
Bestandsgrootte: |
74.41 KB |
Weergegeven: |
12613 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
90.28 KB |
Weergegeven: |
10282 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
97.05 KB |
Weergegeven: |
644 keer |
|
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2012, 20:52 Onderwerp: |
|
|
en nog een paar
Beschrijving: |
goede afdichting van het luchtfilter met de throttle body's d.m.v. X-ring ringen |
|
Bestandsgrootte: |
71.48 KB |
Weergegeven: |
12607 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
81.13 KB |
Weergegeven: |
649 keer |
|
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2012, 22:10 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je gaat moeten opletten met die idle-stop screw. De injectie gebruikt die schroef weldegelijk als referentie, maar als hij in vrijloop draait zweeft de pen van de gasklep er steeds een beetje boven.
Vorig jaar heb ik die schroef ook eens zonder speling tot aan de stop ingedraaid, het resultaat was een bijna niet te starten motor met een vrijloop van 3500rpm. Daarna per 1/4 slagje teruggedraaid tot hij netjes bleef draaien.
Spelen met die schroef was bij mijn motorfiets de sleutel tot het verhelpen van het "injectiespook"; stilvallen bij terugschakelen en motorrem. Daarbij slaan de gaskleppen kennelijk wel door tot op de stop.
EDIT : bij herbekijken van de plaatjes zie ik nu dat er bij jouw motor kennelijk 2 idle stop screws zijn (1 per gasklepshuis). Bij de Adventure is dat er maar één. Misschien werkt het dan ook anders.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Laatst aangepast door Raketman op Wo, 9 Mei. 2012, 22:39, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2012, 22:36 Onderwerp: |
|
|
die schroefjes moet je stellen op tps. niet op stationair. dat doet de stepper motor, niet die schoefjes.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 18:43 Onderwerp: |
|
|
Even posten wat de eerste resultaten zijn.
We zijn begonnen met 112pk aan het achterwiel en nu met een grove afstelling zitten we op 120pk aan het achterwiel
Helaas heeft het probleem met de gaskleppen veel tijd gekost en we hebben in tuneecu een fout ontdekt.
Maakt niet uit welke waarde we in voeren bij lage toerentallen er gebeurt helemaal niks bij de achterste cylinder.
Dus ik ben genoodzaakt om verder te gaan met Tuneboy.
En we ontdekten nog iets, ik had 4mm grotere db-killers gekocht voor mijn akra's (ktm partnr: 76505099020)
Hierop zit een vlammenzeef echter deze zeef zorgt voor een grotere druk in de uitlaat en dient verwijderd te worden.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
58.96 KB |
Weergegeven: |
12491 keer |
|
Beschrijving: |
origineel en groter langs elkaar |
|
Bestandsgrootte: |
44.28 KB |
Weergegeven: |
12491 keer |
|
Beschrijving: |
origineel en groter langs elkaar |
|
Bestandsgrootte: |
48.05 KB |
Weergegeven: |
12491 keer |
|
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 10 Jun. 2012, 14:11 Onderwerp: |
|
|
Hee Vonkie,
als je nog een update heb dan horen we die natuurlijk heeeeeel graag! Hoe loopt je motor nu vooral in het lage toeren gebied?
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Ma, 11 Jun. 2012, 12:17 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Hee Vonkie,
als je nog een update heb dan horen we die natuurlijk heeeeeel graag! Hoe loopt je motor nu vooral in het lage toeren gebied? |
Helaas nog geen update ik had gehoopt dat hij afgelopen week klaar was maar de motor voor de mijne liep enorm uit.
Dus ik ga er van uit dat hij deze week af is
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Vr, 15 Jun. 2012, 20:43 Onderwerp: |
|
|
+ 10 pk , enkel door de luchtfilter en andere afstelling ?
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 9:20 Onderwerp: |
|
|
Benny schreef: | + 10 pk , enkel door de luchtfilter en andere afstelling ? |
yep
Ook zijn de Secundaire kleppen verwijderd en RC8 stacks geplaatst.
Het lucht filter brengt ongeveer +8pk en de RC8 stacks de rest.
De standaard luchtfilter van KTM is niet slecht.
Maar het filter oppervlakte is nog al klein voor een 990cc.
En dit kost vermogen
Maar je kunt met je adv wel door heel diep water rijden voordat hij water aanzuigt
Met dit CPR filter is het filter oppervlak meer als verdubbeld.
Zonder dat de luchtsnelheid wordt ingeboet (want dat kost vermogen).
Enigst nadeel is dat je niet meer door heel diep water kunt rijden maar ja daar heb ik als straat rijder helemaal geen last van
En is nog al luid als je het gas open trekt maar bij kleine gas klep standen dan valt het reuze mee.
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Benny
Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 13:53 Onderwerp: |
|
|
nooit gedacht dat een filter zoveel winst kon geven. Mooi
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Vr, 19 Okt. 2012, 20:39 Onderwerp: |
|
|
even wat feedback over de CPR filter naar enkele 1000km's te hebben gereden.
Positief
-brandstof verbruik is gedaalt van 1:12-1:15 naar 1:14-1:17
-inlaat geluid is verslavend
Negatief
-het eerste ontwerp base plate waarop de filter zit bevestigd was niet sterk genoeg. waardoor hij scheurde bij de D-zus klemmen, gelukkig heb ik gewoon een nieuw type base plate gekregen die veel sterker moet zijn.
-De nieuwe base plate heeft een ander positie wat betreft de carter ontluchting en temp sensor. De carter ontluchting vindt ik niet echt geslaagd, de slang drukt tegen een connector van de voorste injector en tegen de kabels van de 2nd klepmotor. Dit heb ik opgelost door het onluchtings gat af te sluiten en er een los carter ontluchtings filter op te zetten.
Nieuw type bas plate:
Beschrijving: |
Blauwe draad staat door de carter ontluchtings slang een beetje strak en is niet gewenst |
|
Bestandsgrootte: |
36.43 KB |
Weergegeven: |
11630 keer |
|
Beschrijving: |
De routing van de carter ontluchting slang met de K&N carter filter |
|
Bestandsgrootte: |
72.97 KB |
Weergegeven: |
11631 keer |
|
Beschrijving: |
losse carter onluchtings filter. k&N 62-1110. Deze heb ik met een beugeltje vast gemaakt aan de achterste gasklep |
|
Bestandsgrootte: |
72.33 KB |
Weergegeven: |
11631 keer |
|
Beschrijving: |
Carter ontluchting op de nieuwe base plate. Deze drukt tegen de kabels en connector van de voorste injector. |
|
Bestandsgrootte: |
53.14 KB |
Weergegeven: |
11631 keer |
|
_________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
|