lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

CPR luchtfilter

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 22 Mrt. 2012, 18:32    Onderwerp: CPR luchtfilter Reageer met quote

Ik zat al een tijdje te kijken naar een leuke mod van mijn SMT.
Ik wou een wat mooier geluid en daarop heb ik vorig jaar de drie hookjes van de luchtfilter opgezaagt en er gaas in gestoken.
Het geluid dat de motor nu maakt wanneer je het gas erop gooid is super 2thumbsup
Dus dit smaakte naar meer...... dus misschien toch een airbox
En ik heb al diverse luchtfilters voorbij zien komen.
Maar of de filter beviel me niet of de prijs niet.

Toen ben ik tegen het volgende topic aan gelopen:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=761703&highlight=airbox
En deze beviel me kwa prijs en lucht filter kwaliteit.

dus ik heb zo'n ding besteld en op KTM forum.eu had ik gelezen over goede resultaten met RC8 stacks.
dus heb ik die ook maar besteld (kosten maar 5,- Smile )

Ik heb nu op 9 mei een afspraak staan bij Ritzen in weert
Ben benieuwd....



IMG_2812 (600 x 450).jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  57.01 KB
 Weergegeven:  12764 keer

IMG_2812 (600 x 450).jpg



_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Mei. 2012, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag was het eindelijk zover
Mijn motor zou af gesteld worden met het CPR lucht filter
Ik had gisteren middag de motor al bij paul ritzen afgeleverd.

Paul zou eerst een gewone run doen zodat je een mooi voor na plaatje hebt
En vanmiddag zou ik het filter installeren en dan zou de motor afgesteld worden.

Dus ik kwam vanmiddag binnen en het eerste wat ik te horen kreeg.. je motor loopt niet goed huh2
Voor mijn gevoel liep hij prima, maar goed in middels begonnen met het installeren van het filter.
En nadat ik klaar was hebben we de motor opnieuw gestart maar wel met een vacuum meter aan beide gas kleppen.
En nu bleek dat deze alles behalve synchroon te staan
(ik zelf heb hier nooit iets aan gedaan maar hier staat ook niks over in de ktm manual bij de 990's)
Dus heeft paul de kleppen goed gezet maar hij was nog niet tevreden en het viel ook op dat als de motor uitstond dat de kleppen niet tegen de idle stop schroeven aan kwamen?
Daarop hebben we de complete throttle body verwijderd en bleek dat de kleppen niet helemaal recht in het gas huis zatten..... thumbsdown

hierna de boel goed gezet en alles weer terug gemonteerd maar ik moest de uitlaat ook verwijderen omdat hier 2 aansluitingen bij moesten om de CO goed te meten want dat ging ook alles behalve goed als je dit probeert via de dempers.

Helaas kwamen we aan het eind van de dag tijd te kort dus een run hebben we niet kunnen maken.
Dus hij gaat morgen verder met mijn motor.
Maar ik ben wel tevreden over de manier van werken van Paul Ritzen.
Eerst kijken of alles goed staat en dan pas beginnen met afstellen thumbsup .
Want mijn ervaring met andere tuners was, hup die motor op de bank afstellen en weer weg wezen...

Dus ik heb weer wat bij geleerd + goed afstellen kost tijd en geld uiterraad maar dan heb je ook wat.



IMG_2874.jpg
 Beschrijving:
afgetekende rand in het gasklep huis. indicatie dat de klep niet helemaal goed zat.
 Bestandsgrootte:  36.87 KB
 Weergegeven:  12618 keer

IMG_2874.jpg



IMG_2873.jpg
 Beschrijving:
idle stop screw rear
 Bestandsgrootte:  53.58 KB
 Weergegeven:  12618 keer

IMG_2873.jpg



IMG_2870.jpg
 Beschrijving:
idle stop screw front
 Bestandsgrootte:  51.32 KB
 Weergegeven:  12618 keer

IMG_2870.jpg



_________________
990SMT 2010-


Laatst aangepast door Vonkenboer op Wo, 9 Mei. 2012, 20:55, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Mei. 2012, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

hier wat plaatjes


IMG_2865.jpg
 Beschrijving:
base plate met de rc8 stacks erop
 Bestandsgrootte:  74.41 KB
 Weergegeven:  12613 keer

IMG_2865.jpg



IMG_2867.jpg
 Beschrijving:
en de filter erop
 Bestandsgrootte:  90.28 KB
 Weergegeven:  10282 keer

IMG_2867.jpg



IMG_2858.jpg
 Beschrijving:
begin situatie
 Bestandsgrootte:  97.05 KB
 Weergegeven:  644 keer

IMG_2858.jpg



_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Mei. 2012, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

en nog een paar


IMG_2862.jpg
 Beschrijving:
goede afdichting van het luchtfilter met de throttle body's d.m.v. X-ring ringen
 Bestandsgrootte:  71.48 KB
 Weergegeven:  12607 keer

IMG_2862.jpg



IMG_2868.jpg
 Beschrijving:
filter nu met tank
 Bestandsgrootte:  81.13 KB
 Weergegeven:  649 keer

IMG_2868.jpg



_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Mei. 2012, 22:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat je gaat moeten opletten met die idle-stop screw. De injectie gebruikt die schroef weldegelijk als referentie, maar als hij in vrijloop draait zweeft de pen van de gasklep er steeds een beetje boven.

Vorig jaar heb ik die schroef ook eens zonder speling tot aan de stop ingedraaid, het resultaat was een bijna niet te starten motor met een vrijloop van 3500rpm. Daarna per 1/4 slagje teruggedraaid tot hij netjes bleef draaien.

Spelen met die schroef was bij mijn motorfiets de sleutel tot het verhelpen van het "injectiespook"; stilvallen bij terugschakelen en motorrem. Daarbij slaan de gaskleppen kennelijk wel door tot op de stop.

EDIT : bij herbekijken van de plaatjes zie ik nu dat er bij jouw motor kennelijk 2 idle stop screws zijn (1 per gasklepshuis). Bij de Adventure is dat er maar één. Misschien werkt het dan ook anders.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)


Laatst aangepast door Raketman op Wo, 9 Mei. 2012, 22:39, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Mei. 2012, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

die schroefjes moet je stellen op tps. niet op stationair. dat doet de stepper motor, niet die schoefjes.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Even posten wat de eerste resultaten zijn.

We zijn begonnen met 112pk aan het achterwiel en nu met een grove afstelling zitten we op 120pk aan het achterwiel grin

Helaas heeft het probleem met de gaskleppen veel tijd gekost en we hebben in tuneecu een fout ontdekt.
Maakt niet uit welke waarde we in voeren bij lage toerentallen er gebeurt helemaal niks bij de achterste cylinder.
Dus ik ben genoodzaakt om verder te gaan met Tuneboy.

En we ontdekten nog iets, ik had 4mm grotere db-killers gekocht voor mijn akra's (ktm partnr: 76505099020)
Hierop zit een vlammenzeef echter deze zeef zorgt voor een grotere druk in de uitlaat en dient verwijderd te worden.



IMG_2879.jpg
 Beschrijving:
grotere gewijzigd
 Bestandsgrootte:  58.96 KB
 Weergegeven:  12491 keer

IMG_2879.jpg



Db-killer2.jpg
 Beschrijving:
origineel en groter langs elkaar
 Bestandsgrootte:  44.28 KB
 Weergegeven:  12491 keer

Db-killer2.jpg



Db-killer1.jpg
 Beschrijving:
origineel en groter langs elkaar
 Bestandsgrootte:  48.05 KB
 Weergegeven:  12491 keer

Db-killer1.jpg



_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Jun. 2012, 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hee Vonkie,
als je nog een update heb dan horen we die natuurlijk heeeeeel graag! Hoe loopt je motor nu vooral in het lage toeren gebied?

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Jun. 2012, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Hee Vonkie,
als je nog een update heb dan horen we die natuurlijk heeeeeel graag! Hoe loopt je motor nu vooral in het lage toeren gebied?


Helaas nog geen update ik had gehoopt dat hij afgelopen week klaar was maar de motor voor de mijne liep enorm uit.
Dus ik ga er van uit dat hij deze week af is

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jun. 2012, 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Eindelijk Klaar 2thumbsup
Het resultaat mag er zijn + 10Pk evilgrin

Morgen even ophalen maar @steven als je kijkt naar de grafiek bij de lage toeren rond de 3000rpm heb ik meer als genoeg koppel er bij wink3



CPR filter (1440 x 790).jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  218.45 KB
 Weergegeven:  1064 keer

CPR filter (1440 x 790).jpg



_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jun. 2012, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

+ 10 pk , enkel door de luchtfilter en andere afstelling ?
_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 9:20    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
+ 10 pk , enkel door de luchtfilter en andere afstelling ?


yep
Ook zijn de Secundaire kleppen verwijderd en RC8 stacks geplaatst.
Het lucht filter brengt ongeveer +8pk en de RC8 stacks de rest.


De standaard luchtfilter van KTM is niet slecht.
Maar het filter oppervlakte is nog al klein voor een 990cc.
En dit kost vermogen
Maar je kunt met je adv wel door heel diep water rijden voordat hij water aanzuigt

Met dit CPR filter is het filter oppervlak meer als verdubbeld.
Zonder dat de luchtsnelheid wordt ingeboet (want dat kost vermogen).
Enigst nadeel is dat je niet meer door heel diep water kunt rijden maar ja daar heb ik als straat rijder helemaal geen last van
En is nog al luid als je het gas open trekt maar bij kleine gas klep standen dan valt het reuze mee.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jun. 2012, 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

nooit gedacht dat een filter zoveel winst kon geven. Mooi thumbsup
_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Okt. 2012, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

even wat feedback over de CPR filter naar enkele 1000km's te hebben gereden.

Positief
-brandstof verbruik is gedaalt van 1:12-1:15 naar 1:14-1:17 happy
-inlaat geluid is verslavend grin 2thumbsup

Negatief
-het eerste ontwerp base plate waarop de filter zit bevestigd was niet sterk genoeg. waardoor hij scheurde bij de D-zus klemmen, gelukkig heb ik gewoon een nieuw type base plate gekregen die veel sterker moet zijn.
-De nieuwe base plate heeft een ander positie wat betreft de carter ontluchting en temp sensor. De carter ontluchting vindt ik niet echt geslaagd, de slang drukt tegen een connector van de voorste injector en tegen de kabels van de 2nd klepmotor. Dit heb ik opgelost door het onluchtings gat af te sluiten en er een los carter ontluchtings filter op te zetten.


Nieuw type bas plate:



orgineel ontlucht2.jpg
 Beschrijving:
Blauwe draad staat door de carter ontluchtings slang een beetje strak en is niet gewenst
 Bestandsgrootte:  36.43 KB
 Weergegeven:  11630 keer

orgineel ontlucht2.jpg



nieuw ontlucht 2.jpg
 Beschrijving:
De routing van de carter ontluchting slang met de K&N carter filter
 Bestandsgrootte:  72.97 KB
 Weergegeven:  11631 keer

nieuw ontlucht 2.jpg



nieuw ontlucht 1.jpg
 Beschrijving:
losse carter onluchtings filter. k&N 62-1110. Deze heb ik met een beugeltje vast gemaakt aan de achterste gasklep
 Bestandsgrootte:  72.33 KB
 Weergegeven:  11631 keer

nieuw ontlucht 1.jpg



orgineel ontlucht1.jpg
 Beschrijving:
Carter ontluchting op de nieuwe base plate. Deze drukt tegen de kabels en connector van de voorste injector.
 Bestandsgrootte:  53.14 KB
 Weergegeven:  11631 keer

orgineel ontlucht1.jpg



_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif