Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Thorri

|
Geplaatst: Wo, 14 Mrt. 2012, 11:28 Onderwerp: Kleur van de olie koppeling |
|
|
Mijn koppeling gaat niet meer helemaal lekker. Motor heeft bijna 50.000km gereden dus de koppeling is aan vervangeing toe (denk ik).
Maar gisteravond even de wekelijkse vloeistoffen check (blok olie, koelvloeistof, ketting smeren). Ik dacht laat ik ook eens het reservoirtje van de koppeling open maken. En tot mijn verbazing was de olie grijzig. En volgens mij moet deze gewoon doorzichtig zijn.
Kan ik hier dot-4 in gooien of moet hier iets anders in? _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 14 Mrt. 2012, 12:02 Onderwerp: |
|
|
nee, niet doen hoor, remvloeistof er in.
staat ook op het dekseltje....only mineral oil.
dit vervuilt heel erg snel, het beste is het om bij elke beurt
de koppeling olie ook te verversen, zoveel extra werk is dat niet, en
zo heb je ook minder kans op problemen. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Wo, 14 Mrt. 2012, 12:06 Onderwerp: |
|
|
Geen dot4. Minerale olie gebruiken.
Kleur is vrij normaal. Minerale olie verkleurd nogal snel, maar ik vind 50000km wel wat lange wisselinginterval. Als je problemen met de koppeling hebt zou ik eerst eens de olie verversen,, en anders eens met een schuin oog gaan kijken naar de koppelingspomp op het blok. Die willen het nogal eens begeven. _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Wo, 14 Mrt. 2012, 12:07 Onderwerp: |
|
|
Sorry. Daan beat me to it. Antwoordscherm stond al open  _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Thorri

|
Geplaatst: Wo, 14 Mrt. 2012, 12:39 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de motor gekocht toen er 20.000 op de teller stond en in de onderhoudspapieren stond dat hij met 19. nog wat. Een groote beurt heeft gehad en dat de volgende rond de 50.000 moest. Dus van daar.
Maar ik heb een aan afspraak gemaakt bij Andre in Ermelo. En dan laat ik maar meteen kleppen stellen en olie en filters vervangen. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 14 Mrt. 2012, 13:53 Onderwerp: |
|
|
KTM zegt ieder 8000 een kleine beurt (oliewissel + checks) en iedere 15-16000 een grote beurt.
zie Manual. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 14 Mrt. 2012, 17:11 Onderwerp: |
|
|
je rijd al ruim 30.000km rond zonder onderhoud te doen???
Ik hoop jouw motor nooit 2ehands tegen te komen :( _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Wo, 14 Mrt. 2012, 20:53 Onderwerp: |
|
|
Thorri schreef: | Ik heb de motor gekocht toen er 20.000 op de teller stond en in de onderhoudspapieren stond dat hij met 19. nog wat. Een groote beurt heeft gehad en dat de volgende rond de 50.000 moest. Dus van daar.
Maar ik heb een aan afspraak gemaakt bij Andre in Ermelo. En dan laat ik maar meteen kleppen stellen en olie en filters vervangen. |
Holy shit! Dat is nog eens verwaarlozing van een prachtbike! |
|
Naar boven |
|
 |
drake

|
Geplaatst: Do, 15 Mrt. 2012, 0:43 Onderwerp: |
|
|
heb je wel lekker een hoop geld bespaard. |
|
Naar boven |
|
 |
Thorri

|
Geplaatst: Do, 15 Mrt. 2012, 16:24 Onderwerp: |
|
|
Nee Nee nee ik heb braaf om de ca 8000 kleine beurt en om de ca 16000 grote beurt laten uitvoeren.
Maar ik vind dat mijn koppeling niet meer lekker werkt. Dus ik dacht bij het checken van de vloeistoffen ook hier even in te kijken. En toen vond ik dat hij erg grijzig was. en vandaar mijn vraag.
Dus heb nettjes het boekje aangehouden.
Maar ik vertrouw garages nooit. Ik wil ook altijd zien wat ze hebben vervangen. Maar heb nu al een paar keer meegemaakt dat de containers net geleegd als ik nijm motor kom ophalen, dus de onderdelen die ze hebben vervangen zijn al weg.
Zo heb ik een keer de kleppen van mij oude motor laten stellen. Toen ik hem op haalden zag ik dat de kleppen deksel er niet van af is geweest. Ik had deze namelijk gemerkt met lakmerkstiften en de lakmerken zaten er nog op.
Maar ik las dat veel mensen hier tevreden zijn met andre motoren in Ermelo. Dus ik dacht ga ik daar eens heen.
Dus korte samenvatten: Heb nettjes mijn beurtjes laten uitvoeren. Heb de prachtbike niet verwaarloosd. Vondt alleen de kleur van de koppeling olie vreemd. En heb net nog even nagekeken bij de vorige grote beurt is mijn koppeling niet vervangen. Maar dank dat jullie zo met mijn brommer mee leven. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 15 Mrt. 2012, 17:06 Onderwerp: |
|
|
top  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 15 Mrt. 2012, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Thorri schreef: | Nee Nee nee ik heb braaf om de ca 8000 kleine beurt en om de ca 16000 grote beurt laten uitvoeren.
|
Ah! Zo mag ik het horen.  |
|
Naar boven |
|
 |
|