lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Trip Schotland
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marcelp



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Mrt. 2012, 20:45    Onderwerp: Trip Schotland Reageer met quote

Zo, eindelijk is het dan zover. Na een jaar de KTM te hebben en in dezelfde tijd hersteld van een rug blessure, zijn de plannen gereed om verder uitgewerkt te worden.
De trip zal gaan naar Schotland per bike, om daar echt eens is wat km's te maken op de KTM.
De uiteindelijke plekken moeten nog nader bepaald worden, maar het plan is er om gemaakt en uitgevoerd te worden.
Medio Juni vertrekken en ongeveer 14 tot 21 dagen heb ik beschikbaar.

Iemand nog goede ideeën, tips en tools zijn welkom wink

Marcel

_________________
Adventure 2011 White edition
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Mrt. 2012, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

ja, denk der aan dat zij het stuur aan de andere kant hebben laugh3 tongue3

- juli en augustus zijn daar de regenmaanden, dus vroeg in Juni is mooi
- Creatief plannen: Als het een dagje slechter is: Doe een kasteel of een whisky-proeverij aan
- deze pont is ERG leuk (de laaste gaat om 18:00 meen ik); je kunt daar Zeeotters zien als je geluk hebt, en de enorme baai-storming!
pontje

Persoonlijk vond ik langs de westkust erg mooi. leuke "Inn" in Applecross, maar misschien was dat vanwege de life-muziek. De kleine weg langs de kust daar is iig erg fraai.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
marcelp



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Mrt. 2012, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

kijk dat zijn dus van die tips waar ik wat aan heb.
Het creatief plannen dat zit er zowiezo wel aan te komen met het weer daar.
lekker een kasteeltje bekijken enzo daar ben ik idd wel voor te porren.
Als het echt bagger weer is gewoon de kroeg in duiken en genieten van het lokale volk.
Westkust zat ook mijn gedachte om daar rond te touren.
Bij nader inzien denk ik dat mijn max aantal dagen dat ik weg blijf toch rond de 14 zullen zijn.
maar afijn mij kennende kan dat zo weer uitlopen naar 3 weken, vandaar dat ik ook 21 dagen er voor uit heb getrokken.Daarna moet ik echt weer terug zijn van de "baas".
Ik snap niet hoe mensen bv een lange trip Afrika kunnen maken ivm werk enzo.

_________________
Adventure 2011 White edition
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

grin3

Mallaig aan de westkust is een mooi havenstadje. Daarvandaan kan je naar een schiereiland met the far remotest pub in the world. Bootje gaat 2x per week. Caincorn highlandss zijn ook prachtig, alhoewel ik daar alleen gelopen heb.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Damster



Geregistreerd op: 22-1-2012
Berichten: 16

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

We hebben vorig jaar voor het eerst een trip naar Schotland gemaakt en dat smaakt naar meer, dus 9 mei gaan we weer een week.
Wij varen met de lijn Ijmuiden-Newcastle, dan gas erop om zo snel mogelijk Newcastle uit te zijn. In 2011 hebben we een rondje oost gedaan, zo snel als mogelijk de kleine wegen op en daar niet meer vanaf komen. Ik heb bij het plannen de Michelin kaart 501 gebruikt, als je op de witte wegen blijft zit je goed cheesy , witte wegen met halve bolletjes zijn nog leuker laugh . We zijn toen vanaf Pitlochery door de Grampian Mountains gereden tot aan Invernes en dan langs loch ness weer zuidwaards. Glenn Coe is ook erg mooi. Op de kleine wegen zijn de Schotse automobilisten erg vriendelijk naar motorrijders. Ze gaan graag voor je aan de kant 2thumbsup .

In mei dit jaar gaan we naar de westkust met als doel het schiereiland Skye. Als we nog tijd over hebben willen we nog doorrijden naar het Lake District om de Hardknott pass te rijden.

Veel plezier met het plannen en bekijk af en toe de wegen even op google maps.

Groet,

Richard
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 266

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Mrt. 2012, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

Tip: Mull.


mull.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  415.69 KB
 Weergegeven:  437 keer

mull.JPG



_________________
R!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Mrt. 2012, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

jep Ijmuiden-Newcastle scheelt je een boel rijwerk. begin van de avond aan boort, Nachtje op de boot, en smorgens meteen karren.
2 uurtjes later zit je in Schotland en kan je eerst de lowlands bezoeken

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
marcelp



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Mrt. 2012, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Dit bedoelde ik idd met informatie waaraan ik wat heb. Deze week ga ik proberen een route uit te stippelen en de b&b eraan te koppelen. Liefst ga ik met mijn tent erop uit, maar weet niet of dat daar goedkomt. Brandertje erbij en lekker voor jezelf zorgen;) dat is iig mijn type van vakantie houden:)
_________________
Adventure 2011 White edition
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Mrt. 2012, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

tentje gaat toch prima: Als het mooi is pak je de tent en kan je zelfs 'vrij' kamperen als je een rustig plekje zoekt. ANders een leuke kleine camping (vraag is altijd of ze open zijn als je buiten 'seizoen' bent).

Als het allemaal te nat wordt, pak je een gezellige B&B, Inn of M/Hotel.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
marcelp



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Mrt. 2012, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien voor sommige raar om te horen maar hoe barrer de onstandigheden hoe meer ik in mijn "element" ben. Het is dat ik niet zolang vrij kan nemen anders zou richting kazagstan direct in de planning staan;) maar als eerste x op de motor op pad te gaan pak ik het nog dichrbij en dan de volgende trip wordt volgend jaar na mijn einde contract. Ff ertussenuit na jaren voor dezelfde baas te hebben gewerkt.
_________________
Adventure 2011 White edition
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Springer



Geregistreerd op: 5-8-2010
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Mrt. 2012, 1:00    Onderwerp: Reageer met quote

Van noord afkomend.
Schiereiland Argyll is erg mooi met mooie dwars zandwegen tussen de westelijke kustweg en de oostelijke kusteweg+ pytoreske kanaaltjes en verhalen over picten. Zuidelijke punt kun je bij goed weer Ierland zien liggen.
(Google earthe )
Eenvoudig overweldigende natuur en doorkijkjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deon



Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 111
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Apr. 2012, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben onlangs ook met de adventure naar Schotland gegaan. Dat regenen daar mag je ernstig nemen smiley2
Bij het afdalen van de pass Van Glen Coe naar Fort William was er zoveel regen dat de (enige) weg naar Fort William (de A82) was afgesloten. Die loopt namelijk langs de rand van het meer en aan de andere kant van de weg bevindt zich dus de berg (o.a. De Ben Nevis).kan je nagaan waar al het water naartoe wil dat op de berg valt...naar het meer dus, en die weg ligt ertussen Smile. Een rivier die over de weg liep, zo'n 30 cm hoog, echt indrukwekkend en met de striemende regen zag je ook niks meer...pinlock? ..haha!
Dus even onderhandelen met de politie, om er met je KTM toch door te mogen om tot aan een b&b te geraken.
Met het beste regenpak dat ik had toch nog nat tot op mijn vel, bagage ingebrepen. Dan wil je echt geen tent opzetten, maar je kleren op een raditor hangen.
Mijn les: als het daar regent, meteen de lederen hanschoenen uit en een goedkoop paar 'regenbestendige' aan. Ik heb die 2 weken met natte zeemvellen rondgereden. Les 2: een nog beter regenpak kopen pleased
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vonholzen



Geregistreerd op: 31-3-2012
Berichten: 77
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Mei. 2012, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

In Schotland kan je niks misdoen, wat route betreft: ALLES is daar mooi! rolleyes2

Via Ijmuiden nr Newcastle is idd de beste manier, vind ik. Bootje op, nachtje slapen, volgende ochtend de motor op. Eerst na Newcastle even de resten van Hadrians Wall bekijken (als geschiedenis je ding is), nabij Vindolanda en Housesteads. Dan binnendoor (uiteraard!) westwaarts, naar Dumfries. Naar boven, door Galloway Forest Park, en zo de westkust volgen tot voorbij Glasgow (links laten liggen, voor steden heb je geen tijd... Smile ). Daar beginnen de Highlands. Via A82-A83 richting Oban - tussenin allerlei kleine wegeltjes doen, meertjes, kastelen,...
Na Oban naar noorden: heb prachtig gekampeerd nabij Glenn Affric (ten westen van Loch Ness), is een uniek natuurgebied.
Zeker Isle of Skye doen!
Als je tijd hebt: verder noordwaarts. Hoe hoger, hoe ruwer in Schotland.
Oostkust is veel minder spectaculair.
In terugrijden nog even wat Whiskey stokerijen in de Speyside doen (Maccallan!), en nog even door de Trossachs national park.

Vergis je niet: Schotland is enorm uitgestrekt, zeker als je kleine baantjes doet. Beter 1 streek grondig bezoeken, dan alles willen zien.
EDIT: ik zie dat je 2-3 weken, hebt.... Nou ja, dan kan je echt al wel wat zien... rolleyes2
Kort: Lowlands: lieflijk, mooie natuur. Highlands: ruwer, spectaculairder. Beide zijn prachtig.

Kamperen gaat prima. Als het weer verslechtert: B&b-tje. Supersympathieke mensen allemaal.
Beste seizoen: mei-juni, of september (prachtige herfstkleuren!). Ben er 2 maal geweest, nooit slecht weer gehad. grin3

Enjoy! thumbsup

_________________
2012 KTM 990 adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcelp



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2012, 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dank jullie wel voor alle reacties tot nu toe.
Ik ben al lekker aan het aftellen tot mijn vertrek. Ik heb het echt nodig om er is tussenuit te knallen.
Hoop frustraties en gedwongen ontslagen liggen op de loer op het werk. Dit weekend definitief de route uitstippelen en plannen.

nogmaals heel erg bedankt allen!

_________________
Adventure 2011 White edition
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcelp



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2012, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Weet iemand trouwens als je je motor mee aan boord neemt of deze vast gezet moet worden? en zo ja verzorgd het schip dan de strap banden om de motor vast te zetten?

Kan het namelijk niet op de site vsn DFDS seaways terug vinden.???

alvast bedankt

_________________
Adventure 2011 White edition
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif