Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Noppie
Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 155
|
Geplaatst: Za, 10 Dec. 2005, 22:41 Onderwerp: 16 tands tandwiel plaatsen hoe? |
|
|
Na diverse verhalen gehoord te hebben over een 16 tandsvoortandwiel en die waren allemaal positief, vandaag bij Sommer maar gelijk eentje meegenomen. Maarja dan komt het volgende. Hoe ga ik dat ding er in vredesnaam op krijgen? Wie heeft er voor mij dus een handleiding of kan me er mee helpen? Ik heb dus, behalve als het echt niet anders kan, geen zin om mijn ketting de moeten doorslijpen en dan naar de dealer te moeten omdat ik niet kan klinken. En met een visje rijden is voor mij uit den boze.
Grtzzz |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Za, 10 Dec. 2005, 23:03 Onderwerp: |
|
|
Hey Noppie
Volgens mij is het zo dat je het 17 tands voortandwiel niet van zijn spiebaan af kunt krijgen als de ketting er nog om zit.
De ketting heeft bij het voortandwiel niet de ruimte om hem opzij te leggen ,dus moet je de ketting eerst door midden doen en dan later met een klinkschakel weer heel maken.
Misschien moet je een KTM dealer vragen of die ook een klinkschakel voor je heeft want hier zijn volgens mij ook weer allemaal verschillende maten in te krijgen en wat is de originele maat van de ketting ??
IK weet het niet wie wel??
groet Johan |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 9:27 Onderwerp: |
|
|
Lariekoek, het is krap, maar het gaat best.
Ik ben er op mijn gemak een drie kwartier mee bezig geweest.
Ketting hoeft echt niet door midden.
Acherwiel er uit, voor maximale speling van de ketting,
moer vtw los, clindertje van de koppdrukstift los, let op,
er kan een klein pennetje uit de drukstift vallen die voorkomt nl
dat de stift kan roteren. is makkelijk weer terug te plaatsen.
Met het eraf schuiven van de 17 mooet je het vtw nog iets verdraaien
om hem langs de achterbrug te kunnen schuiven.
Het is krap, maar het gaat echt hoor.
Ik heb ook eens een verslag gelezen van een amerikaan, die heeft met
een haakse slijper 1 tand van het tandwiel afgefreesd om hem langs
de brug te kunnen schuiven, maar dit is echt niet nodig.
Daan |
|
Naar boven |
|
|
Noppie
Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 155
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 9:55 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Lariekoek, het is krap, maar het gaat best.
Ik ben er op mijn gemak een drie kwartier mee bezig geweest.
Ketting hoeft echt niet door midden.
Acherwiel er uit, voor maximale speling van de ketting,
moer vtw los, clindertje van de koppdrukstift los, let op,
er kan een klein pennetje uit de drukstift vallen die voorkomt nl
dat de stift kan roteren. is makkelijk weer terug te plaatsen.
Met het eraf schuiven van de 17 mooet je het vtw nog iets verdraaien
om hem langs de achterbrug te kunnen schuiven.
Het is krap, maar het gaat echt hoor.
Ik heb ook eens een verslag gelezen van een amerikaan, die heeft met
een haakse slijper 1 tand van het tandwiel afgefreesd om hem langs
de brug te kunnen schuiven, maar dit is echt niet nodig.
Daan |
Kijk dat zijn andere berichten! Nu nog een mooie dag zoeken en een portie met geduld (want daar kan ik nogwel eens een gebrek aan hebben)
Thanks |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2666 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 13:11 Onderwerp: |
|
|
en as goed schoonmaken, daarna met moment sleutel aandraaien
Shit, die had ik ook wel willen hebben, niet aan gedacht helaas. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 13:43 Onderwerp: |
|
|
wil m er dus ook op hebben maar ff vraagje, ik kan me voorstellen dat het in het terrein een stuk prettiger rijdt, maar is dit voor voornamelijk weggebruik ook aan te raden? _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 13:45 Onderwerp: |
|
|
of moet ik gelijk een wheelliebar aanschaffen ? _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Noppie
Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 155
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 14:01 Onderwerp: |
|
|
Hij gaat zelfs op de weg, naar wat ze mij verteld hebben rustiger rijden! En een wheelibar moeten ze standaard al monteren op de lc8
grtzz |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 14:04 Onderwerp: |
|
|
Ik kon me niet voorstellen dat mijn motor daardoor nog fijner ging rijden, maar op aanraden van verschillende mensen toch gezwicht.
Ik vond hem al zo soepel en mooi oppakken, dit wordt echt beter
Kortom een echte aanrader in mijn ogen zowel op straat als in het zand.
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 15:05 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | wil m er dus ook op hebben maar ff vraagje, ik kan me voorstellen dat het in het terrein een stuk prettiger rijdt, maar is dit voor voornamelijk weggebruik ook aan te raden? |
Dat ligt aan je gebruikelijke "kruisraketsnelheid".
Zo rond de 120/130 vond ik met de originele vertanding dat je nogal tussen 5 en 6 zat te switchen. Met 16 tanden voor kun je gewoon lekker in z'n 6 rijden
Als je vaak flink harder rijdt (uiteraard in Duitsland op de autobahn) is een 17 tands fijner.
Voor offroad heb ik achter 45 tanden, onroad 42. Voor altijd 16. (Ik hou niet van hoge - 150+ - kruissnelheden.) |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 16:48 Onderwerp: |
|
|
Hmmm toch maar ff proberen dan,
dan wissel ik m wel weer mocht t nodig zijn voor de vakantie waar we een redelijke kruissnelheid rijden _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 18:03 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | Hmmm toch maar ff proberen dan,
dan wissel ik m wel weer mocht t nodig zijn voor de vakantie waar we een redelijke kruissnelheid rijden |
En als je dan na de autobahn de dolomieten weer induikt, dan heb je weer spijt van je 17 tands
Het is in het begin ffwennen, maar nu wil ik niet anders meer.
Enne, hij staat ook vlotter op het achterwiel
Daan |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2666 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 18:20 Onderwerp: |
|
|
Dat is HET nadeel van noppen, hij spint alleen maar! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 18:21 Onderwerp: |
|
|
Ok in ben overtuigt _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
|
Naar boven |
|
|
|