lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

16 tands tandwiel plaatsen hoe?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Za, 10 Dec. 2005, 22:41    Onderwerp: 16 tands tandwiel plaatsen hoe? Reageer met quote

Na diverse verhalen gehoord te hebben over een 16 tandsvoortandwiel en die waren allemaal positief, vandaag bij Sommer maar gelijk eentje meegenomen. Maarja dan komt het volgende. Hoe ga ik dat ding er in vredesnaam op krijgen? Wie heeft er voor mij dus een handleiding of kan me er mee helpen? Ik heb dus, behalve als het echt niet anders kan, geen zin om mijn ketting de moeten doorslijpen en dan naar de dealer te moeten omdat ik niet kan klinken. En met een visje rijden is voor mij uit den boze.

stars


Grtzzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Za, 10 Dec. 2005, 23:03    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Noppie

Volgens mij is het zo dat je het 17 tands voortandwiel niet van zijn spiebaan af kunt krijgen als de ketting er nog om zit.
De ketting heeft bij het voortandwiel niet de ruimte om hem opzij te leggen ,dus moet je de ketting eerst door midden doen en dan later met een klinkschakel weer heel maken.
Misschien moet je een KTM dealer vragen of die ook een klinkschakel voor je heeft want hier zijn volgens mij ook weer allemaal verschillende maten in te krijgen en wat is de originele maat van de ketting ??
IK weet het niet wie wel??

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

Lariekoek, het is krap, maar het gaat best.
Ik ben er op mijn gemak een drie kwartier mee bezig geweest.
Ketting hoeft echt niet door midden.

Acherwiel er uit, voor maximale speling van de ketting,
moer vtw los, clindertje van de koppdrukstift los, let op,
er kan een klein pennetje uit de drukstift vallen die voorkomt nl
dat de stift kan roteren. is makkelijk weer terug te plaatsen.

Met het eraf schuiven van de 17 mooet je het vtw nog iets verdraaien
om hem langs de achterbrug te kunnen schuiven.
Het is krap, maar het gaat echt hoor.
Ik heb ook eens een verslag gelezen van een amerikaan, die heeft met
een haakse slijper 1 tand van het tandwiel afgefreesd om hem langs
de brug te kunnen schuiven, maar dit is echt niet nodig.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Lariekoek, het is krap, maar het gaat best.
Ik ben er op mijn gemak een drie kwartier mee bezig geweest.
Ketting hoeft echt niet door midden.

Acherwiel er uit, voor maximale speling van de ketting,
moer vtw los, clindertje van de koppdrukstift los, let op,
er kan een klein pennetje uit de drukstift vallen die voorkomt nl
dat de stift kan roteren. is makkelijk weer terug te plaatsen.

Met het eraf schuiven van de 17 mooet je het vtw nog iets verdraaien
om hem langs de achterbrug te kunnen schuiven.
Het is krap, maar het gaat echt hoor.
Ik heb ook eens een verslag gelezen van een amerikaan, die heeft met
een haakse slijper 1 tand van het tandwiel afgefreesd om hem langs
de brug te kunnen schuiven, maar dit is echt niet nodig.

Daan



Kijk dat zijn andere berichten! thumbsup Nu nog een mooie dag zoeken en een portie met geduld (want daar kan ik nogwel eens een gebrek aan hebben) devil


Thanks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2666
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

en as goed schoonmaken, daarna met moment sleutel aandraaien Smile
Shit, die had ik ook wel willen hebben, niet aan gedacht helaas.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

wil m er dus ook op hebben maar ff vraagje, ik kan me voorstellen dat het in het terrein een stuk prettiger rijdt, maar is dit voor voornamelijk weggebruik ook aan te raden?
_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 13:45    Onderwerp: Reageer met quote

of moet ik gelijk een wheelliebar aanschaffen thumbsup ?
_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hij gaat zelfs op de weg, naar wat ze mij verteld hebben rustiger rijden! En een wheelibar moeten ze standaard al monteren op de lc8 tongue3


grtzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kon me niet voorstellen dat mijn motor daardoor nog fijner ging rijden, maar op aanraden van verschillende mensen toch gezwicht.
Ik vond hem al zo soepel en mooi oppakken, dit wordt echt beter thumbsup thumbsup
Kortom een echte aanrader in mijn ogen zowel op straat als in het zand.

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
wil m er dus ook op hebben maar ff vraagje, ik kan me voorstellen dat het in het terrein een stuk prettiger rijdt, maar is dit voor voornamelijk weggebruik ook aan te raden?


Dat ligt aan je gebruikelijke "kruisraketsnelheid".

Zo rond de 120/130 vond ik met de originele vertanding dat je nogal tussen 5 en 6 zat te switchen. Met 16 tanden voor kun je gewoon lekker in z'n 6 rijden

Als je vaak flink harder rijdt (uiteraard in Duitsland op de autobahn) is een 17 tands fijner.

Voor offroad heb ik achter 45 tanden, onroad 42. Voor altijd 16. (Ik hou niet van hoge - 150+ - kruissnelheden.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 16:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm toch maar ff proberen dan,
dan wissel ik m wel weer mocht t nodig zijn voor de vakantie waar we een redelijke kruissnelheid rijden evilgrin

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
Hmmm toch maar ff proberen dan,
dan wissel ik m wel weer mocht t nodig zijn voor de vakantie waar we een redelijke kruissnelheid rijden evilgrin


En als je dan na de autobahn de dolomieten weer induikt, dan heb je weer spijt van je 17 tands bucktooth

Het is in het begin ffwennen, maar nu wil ik niet anders meer.

Enne, hij staat ook vlotter op het achterwiel grin2

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2666
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is HET nadeel van noppen, hij spint alleen maar!
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ok in ben overtuigt rolleyes
_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2005, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

We hebben het er al eens vaker over gehad. laugh

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=13

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif