lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Onbalans in de velg!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Don

BerichtGeplaatst: Di, 6 Mrt. 2012, 22:16    Onderwerp: Onbalans in de velg! Reageer met quote

Gisteren de eerste echt km's gemaakt en blijkt dat er een onbalans in de voorvelg zit. Eerst even aangekeken, maar heb er tijdens het rijden toch flink last van. Nu tijdelijk een andere velg erop, maar ik vroeg mij af of jullie nog een goed adres hebben voor het richten van een velg?

Gr. Don
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lc8tinus

BerichtGeplaatst: Di, 6 Mrt. 2012, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

Simon Poelma http://www.jvd-wheels.com/
Naar boven
Don

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mrt. 2012, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

lc8tinus schreef:
Simon Poelma http://www.jvd-wheels.com/

Bedankt voor de tip, alleen het is nogal een eindje rijden voor mij. Weet (en) jij (jullie) misschien een bedrijf dichter in de buurt van Flevoland?
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mrt. 2012, 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

is het onbalans of zit er een slag in?

onbalans komt van ongelijke gewichtsverdeling:

dat heb je zowieso, omdat je een binennband hebt. Tevens kan de buitenband soms scheef liggen.
* Dit los je op door de velg te balanceren met extra gewicht (loodjes, aan de spaak of op de velg geplakt). Normaliter doet iedere motorzaak dat voor je, of een bandenzaak (maar die moet wel motorbanden doen, anders past die 21" niet op hun apparaat)

Een slag er uit halen is een ander verhaal: Dat doe je door de spaken te stellen. KTM dealer of goede motorzaak kan dat voor je.
Je kunt het ook zelf (leren).

Don

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mrt. 2012, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
is het onbalans of zit er een slag in?

onbalans komt van ongelijke gewichtsverdeling:

dat heb je zowieso, omdat je een binennband hebt. Tevens kan de buitenband soms scheef liggen.
* Dit los je op door de velg te balanceren met extra gewicht (loodjes, aan de spaak of op de velg geplakt). Normaliter doet iedere motorzaak dat voor je, of een bandenzaak (maar die moet wel motorbanden doen, anders past die 21" niet op hun apparaat)

Een slag er uit halen is een ander verhaal: Dat doe je door de spaken te stellen. KTM dealer of goede motorzaak kan dat voor je.
Je kunt het ook zelf (leren).

Het betreft een slag in de velg. Ik weet hoe je het probleem kan verhelpen, echter heb ik hier niet de hulpmiddelen voor. Vandaar dat ik een bedrijf hiervoor zoek in de buurt van Flevoland (dronten)
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mrt. 2012, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

mja..

bandje er af, wiel in de workmate, knijpertje met kartonnetje er langs, en spaken draaien (met een klein sleuteltje of bacootje, zit er in de toolset niet een spaaksleuteltje?)

anyway:
Een van de beste dealer van NL zit 35 km van je vandaan. Andre-motors.
Die doet het vast wel voor je.

Don

BerichtGeplaatst: Do, 8 Mrt. 2012, 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
mja..

bandje er af, wiel in de workmate, knijpertje met kartonnetje er langs, en spaken draaien (met een klein sleuteltje of bacootje, zit er in de toolset niet een spaaksleuteltje?)

anyway:
Een van de beste dealer van NL zit 35 km van je vandaan. Andre-motors.
Die doet het vast wel voor je.

Bedankt voor de tips. Ik ga morgen eens een bezoek brengen aan Andre motors.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: