Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 11 Mrt. 2012, 16:44 Onderwerp: Smeren achterbrugas |
|
|
Hoe ga je daarvoor te werk?
Wat voor formaat doorslag gebruik je om de as eruit te slaan en waar vind je dat materiaal? Heb me al suf gezocht op het internet. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Zo, 11 Mrt. 2012, 23:25 Onderwerp: |
|
|
Laatst gedaan, was ongeveer zoiets:
- Wiel d'r uit
- Remklauw loshaken van achterbrug
- Schokbreker losmaken (alleen onderkant is opzich zat; 12mm inbusbout achter dat zwarte kapje)
- Moer achterbrugas aan de linkerkant losmaken.
- Ik meen dat ik een 1/2" verlengstuk uit de doppendoos gebruikt heb om 'm ver genoeg door te tikken totdat ik 'm aan de andere kant kon pakken, maar de mijne kwam goed los.
- Achterbrug eruit pakken.
- vinger in het lager, beetje druk zetten en ronddraaien: krast-ie of gaat het soepel?
- Keringen inspecteren: zien die er nog goed uit?
- Busjes links/rechts van de lagers af pakken en inspecteren op ingelopen- kering-schade
- Nog een keertje goed de keringen inspecteren.
- Busje wat in het lager zit eruit drukken
- Busje schoonvegen. Naalden goed schoonmaken met de WD40, doek-erin-ronddraaien-en-afvegen, WD40, doek-erin-ronddraaien-en-afvegen, WD40, etc methode. Vervolgens inspecteren op beschadigingen.
- Alles nog goed (genoeg)? Royale klodder vet op de vinger, en in het lager werken. Dus ook achter de naaldjes. Herhalen totdat het lager geen vet meer opneemt.
- Overtollig vet wegvegen, busje er weer in, zijbusjes er weer in.
Bij het terugzetten: beetje vet op de as, en vanaf rechts de as er weer terug in. Let op: de as heeft een gevormd uiteinde dat in diezelfde vorm in de achterbrug valt.
Zit die as echt vast, dan op spanning zetten met een stuk draadeind, moer aan de linkerkant van de as, grote dop + ring + moer aan de rechterkant van de as, en veel tikjes geven met de hamer op links. Die tikjes doen het 'm uiteindelijk, maar het kan even duren voordat het loskomt. |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Ma, 12 Mrt. 2012, 21:52 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Laatst gedaan, was ongeveer zoiets:
- Wiel d'r uit
- Remklauw loshaken van achterbrug
- Schokbreker losmaken (alleen onderkant is opzich zat; 12mm inbusbout achter dat zwarte kapje)
- Moer achterbrugas aan de linkerkant losmaken.
- Ik meen dat ik een 1/2" verlengstuk uit de doppendoos gebruikt heb om 'm ver genoeg door te tikken totdat ik 'm aan de andere kant kon pakken, maar de mijne kwam goed los.
- Achterbrug eruit pakken.
- vinger in het lager, beetje druk zetten en ronddraaien: krast-ie of gaat het soepel?
- Keringen inspecteren: zien die er nog goed uit?
- Busjes links/rechts van de lagers af pakken en inspecteren op ingelopen- kering-schade
- Nog een keertje goed de keringen inspecteren.
- Busje wat in het lager zit eruit drukken
- Busje schoonvegen. Naalden goed schoonmaken met de WD40, doek-erin-ronddraaien-en-afvegen, WD40, doek-erin-ronddraaien-en-afvegen, WD40, etc methode. Vervolgens inspecteren op beschadigingen.
- Alles nog goed (genoeg)? Royale klodder vet op de vinger, en in het lager werken. Dus ook achter de naaldjes. Herhalen totdat het lager geen vet meer opneemt.
- Overtollig vet wegvegen, busje er weer in, zijbusjes er weer in.
Bij het terugzetten: beetje vet op de as, en vanaf rechts de as er weer terug in. Let op: de as heeft een gevormd uiteinde dat in diezelfde vorm in de achterbrug valt.
Zit die as echt vast, dan op spanning zetten met een stuk draadeind, moer aan de linkerkant van de as, grote dop + ring + moer aan de rechterkant van de as, en veel tikjes geven met de hamer op links. Die tikjes doen het 'm uiteindelijk, maar het kan even duren voordat het loskomt. |
En blijkbaar hebben we hier een goeie handige Harry erbij op het forum  _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 13 Mrt. 2012, 1:17 Onderwerp: |
|
|
Ik ben gewoon niet wijs. Geef ik 3x zoveel geld als normaal uit voor een motor, rij ik er 500km op, en daarna begin ik 'm gelijk uit elkaar te schroeven
maar wat zal-ie straks lekker rijden met verse veringkjes, lagertjes lekker vers in het vet, nieuwe sapjes, goed gesynchroniseerde carbs, etc. |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Di, 13 Mrt. 2012, 9:32 Onderwerp: |
|
|
[quote="Benny]En blijkbaar hebben we hier een goeie handige Harry erbij op het forum [/quote]
Dat had ik ook al gezien, maar dat wist ik al vanop het NLse BMWGS-forum.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|