lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Motor houdt in
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
red devil



Geregistreerd op: 27-2-2012
Berichten: 28
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Feb. 2012, 21:29    Onderwerp: Motor houdt in Reageer met quote

Hallo,

Vandaag voor het eerst eerst een deftige testrit gemaakt, motor rijdt goed en trek goed door op het asfalt.
Op onverhard in putten en bulten houdt de motor soms in(schokken) bij het volledig openzetten van de gasklep.
Ik weet niet of de se van 2006 al een update gehad heeft van de carbs, ga eens informeren bij een ktm dealer in de buurt, maar kan dit een mogelijke oorzaak zijn?
Eventueel de benzinepomp? moto heeft 6000km
Er zitten ook arkro's op en weet niet hoe de naalden staan, maar op het asfalt is er geen probleem.
Doet dit soms bij iemand een belletje rinkelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Feb. 2012, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Bind bij wijze van test eens je zijpoot vast in omhooggeklapte stand (tie-wrap bvb) en ga dan nog eens door putten en bulten...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Feb. 2012, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

jep, is ook het eerste waar ik aan denk: Zijstandaard-interlock
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Feb. 2012, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Zijstandaard heb ik ook al gemerkt dat dat mogelijk problemen levert.

Afgelopen weekend heb ik volgende gedaan: motor op middenbok, ralenti laten draaien, eerste versnelling gekoppeld. Gaan staan op de steunen en traag en geleidelijk van voor naar achteren leunen. Van zodra ik naar achteren leun slaat hij zeer snel af (op ongeveer 50% naar achteren leunen als ik 100% kan doorleunen).

Maar de motor slaat dan zonder pardon volledig af. Kan het zijn dat hij door dit probleem alleen maar inhoudt en niet volledig afslaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
red devil



Geregistreerd op: 27-2-2012
Berichten: 28
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Do, 1 Mrt. 2012, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag terug eens deftig gereden, de zijsteun vastgelegd met elastiek.
Alles terug ok, blijkbaar moet de zijsteun bewegen in de putten, bedankt thumbsup
Ik ga toch eens kijken om dit contact uit te schakelen om in de toekomst geen problemen te hebben!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 1 Mrt. 2012, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

De SE heeft gewoon een carb en niet veel bijzondere interlocks.

De makkelijkste manier om ze allemaal uit te schakelen (bij de SE dus) is om de koppelingsschakelaar te overbruggen.

Aan je koppelingshendel zit dit schakelaartje (wat ook vaak problemen geeft): Volg het draadje naar achter de koplamp: Haal de stekker los (verwijder evt de koppelingsschakelaar helemaal) en steek een klein doorverbind-draadje in de stekker aan de motorfiets-zijde.

Nu denkt het systeem dat de koppeling altijd is ingetrokken... en met de koppeling in mag je altijd alles:
- wegrijden met de standaard uit (is wel gevaarlijk natuulijk!)
- starten in de versnelling: ook daarmee kan je dingen mollen
etc.

Natuurlijk is de motor dan niet meer fool-proof, maar als je je verstand gebruikt is dat het fijnste.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
red devil



Geregistreerd op: 27-2-2012
Berichten: 28
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Do, 1 Mrt. 2012, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik denk het zo te doen, had eerst een magneetje gekleefd tegen de interlock, maar dat werkt blijkbaar niet altijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Remmie



Geregistreerd op: 4-9-2007
Berichten: 232
Woonplaats: Duiven

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 8:19    Onderwerp: Reageer met quote

red devil schreef:
Ja ik denk het zo te doen, had eerst een magneetje gekleefd tegen de interlock, maar dat werkt blijkbaar niet altijd.

Wil je alleen de zijsteun omzeilen. Moet je deze bypass gebruiken.

(komt achter het kleine zwarte kapje links van je blok)
Geloof iets van €30,- Dan kun je de schakelaar bij de zijsteun helemaal weg halen.

Remmie pleased

_________________
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

welnee, gewoon draadje doorknippen en kortsluiten..
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Remmie



Geregistreerd op: 4-9-2007
Berichten: 232
Woonplaats: Duiven

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
welnee, gewoon draadje doorknippen en kortsluiten..

Als ik het goed heb gaat dat bij de SE niet, wel bij de Adventure.
Het zijn 3 draadjes. Op de ADVrider side zag ik ergens staan waar het wel leukt. Maar, dan blijft het neutraal lampje constant branden.

Remmie pleased

_________________
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan deze niet zomaar door verbinden, omdat dit een hall sensor is.
Je kunt 3 dingen doen:
optie1 : de sensor heeft 3 draden (12V,Ground en schakel).
Echter volgens mij komt er op de schakel nooit geen 12V te staan maar hoeveel dan?, zul je even moeten meten met een multi meter.
Als je de waarde weet kun je d.m.v een aantal weerstanden een spannings deler maken naar de juiste waarde en dan kun je de boel wel los gooien.

Optie 2: de draad van de neutraal schakelaar gewoon rechtstreeks aan de ground leggen.
Het neutraal lampje blijft dan altijd branden maar je hebt dan niks meer met de zijstandaard schakelaar te maken. dus je kunt gewoon rijden.
Echter ik weet niet of de ecu iets anders doet aan de mapping als je in neutraal staat?.
IK zie dit dus meer als een nood oplossing als je ergens gestrand bent.

Optie 3: Je koopt zo'n remove kit partnr: 61011046044

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

optie 4:
2 weerstandjes halen 1K ofzo, a 5 cent de stuk (dat zit er ook in die ktm original part..) knippen en die er tussen knopen.
Wist niet dat de se een hall sensor had, maar dan is dit inderdaad de manier, net als de 990.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

merkwaardig genoeg heeft de SE idd al de hallsensor... en niet de mechanische schakelaar van de 950.

Hallsensor krijgt 5V, geen 12 dacht ik. Gnd is ook een aparte sensor-grnd.

Kwestie van de multimeter er aan en effe meten:
- voeding (5V?)
- sensor uit: met standaard uit, en met standaard IN.

etc.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Bestaat er niet een kant-en-klare oplossing om het magneetje te herpositioneren?

Nu is de positie zo, dat wanneer je de pikkel omlaag duwt, het magneetje vrijwel onmiddellijk van de sensor weg is. In principe kan de pikkel op dat moment nog veel lager komen vooraleer de beveiliging getriggerd hoeft te worden.

ik denk eraan om een magneetje bij te plaatsen dat langer voor de sensor blijft zodat de beveiliging pas intreedt wanneer de pikkel bijna volledig beneden is. Maar misschien bestaat er al zoiets?
Dan heb je toch nog de voordelen van de beveiliging zonder het probleem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
red devil



Geregistreerd op: 27-2-2012
Berichten: 28
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Za, 10 Mrt. 2012, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag eens nagevraagd, blijkbaar zijn er nog 3 terugroepacties te doen:
- carburator wijziging
- update achterste rem systeem
- schroeven koppelingsdrukplaat controleren/aanspannen

De vorige eigenaar heeft er niet veel mee gereden en blijkbaar is er ook nog niet veel aan gewerkt geweest rolleyes2


Als ik het schema bekijk book2 en ground en schakel met elkaar verbind is de hall sensor toch uitgeschakeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif