Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
red devil
Geregistreerd op: 27-2-2012 Berichten: 28 Woonplaats: Belgie
|
Geplaatst: Wo, 29 Feb. 2012, 21:29 Onderwerp: Motor houdt in |
|
|
Hallo,
Vandaag voor het eerst eerst een deftige testrit gemaakt, motor rijdt goed en trek goed door op het asfalt.
Op onverhard in putten en bulten houdt de motor soms in(schokken) bij het volledig openzetten van de gasklep.
Ik weet niet of de se van 2006 al een update gehad heeft van de carbs, ga eens informeren bij een ktm dealer in de buurt, maar kan dit een mogelijke oorzaak zijn?
Eventueel de benzinepomp? moto heeft 6000km
Er zitten ook arkro's op en weet niet hoe de naalden staan, maar op het asfalt is er geen probleem.
Doet dit soms bij iemand een belletje rinkelen? |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 29 Feb. 2012, 21:54 Onderwerp: |
|
|
Bind bij wijze van test eens je zijpoot vast in omhooggeklapte stand (tie-wrap bvb) en ga dan nog eens door putten en bulten... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 29 Feb. 2012, 22:47 Onderwerp: |
|
|
jep, is ook het eerste waar ik aan denk: Zijstandaard-interlock _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Wo, 29 Feb. 2012, 23:28 Onderwerp: |
|
|
Zijstandaard heb ik ook al gemerkt dat dat mogelijk problemen levert.
Afgelopen weekend heb ik volgende gedaan: motor op middenbok, ralenti laten draaien, eerste versnelling gekoppeld. Gaan staan op de steunen en traag en geleidelijk van voor naar achteren leunen. Van zodra ik naar achteren leun slaat hij zeer snel af (op ongeveer 50% naar achteren leunen als ik 100% kan doorleunen).
Maar de motor slaat dan zonder pardon volledig af. Kan het zijn dat hij door dit probleem alleen maar inhoudt en niet volledig afslaat? |
|
Naar boven |
|
|
red devil
Geregistreerd op: 27-2-2012 Berichten: 28 Woonplaats: Belgie
|
Geplaatst: Do, 1 Mrt. 2012, 20:59 Onderwerp: |
|
|
Vandaag terug eens deftig gereden, de zijsteun vastgelegd met elastiek.
Alles terug ok, blijkbaar moet de zijsteun bewegen in de putten, bedankt
Ik ga toch eens kijken om dit contact uit te schakelen om in de toekomst geen problemen te hebben! |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 1 Mrt. 2012, 21:12 Onderwerp: |
|
|
De SE heeft gewoon een carb en niet veel bijzondere interlocks.
De makkelijkste manier om ze allemaal uit te schakelen (bij de SE dus) is om de koppelingsschakelaar te overbruggen.
Aan je koppelingshendel zit dit schakelaartje (wat ook vaak problemen geeft): Volg het draadje naar achter de koplamp: Haal de stekker los (verwijder evt de koppelingsschakelaar helemaal) en steek een klein doorverbind-draadje in de stekker aan de motorfiets-zijde.
Nu denkt het systeem dat de koppeling altijd is ingetrokken... en met de koppeling in mag je altijd alles:
- wegrijden met de standaard uit (is wel gevaarlijk natuulijk!)
- starten in de versnelling: ook daarmee kan je dingen mollen
etc.
Natuurlijk is de motor dan niet meer fool-proof, maar als je je verstand gebruikt is dat het fijnste. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
red devil
Geregistreerd op: 27-2-2012 Berichten: 28 Woonplaats: Belgie
|
Geplaatst: Do, 1 Mrt. 2012, 21:19 Onderwerp: |
|
|
Ja ik denk het zo te doen, had eerst een magneetje gekleefd tegen de interlock, maar dat werkt blijkbaar niet altijd. |
|
Naar boven |
|
|
Remmie
Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 8:19 Onderwerp: |
|
|
red devil schreef: | Ja ik denk het zo te doen, had eerst een magneetje gekleefd tegen de interlock, maar dat werkt blijkbaar niet altijd. |
Wil je alleen de zijsteun omzeilen. Moet je deze bypass gebruiken.
(komt achter het kleine zwarte kapje links van je blok)
Geloof iets van €30,- Dan kun je de schakelaar bij de zijsteun helemaal weg halen.
Remmie _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 11:11 Onderwerp: |
|
|
welnee, gewoon draadje doorknippen en kortsluiten.. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Remmie
Geregistreerd op: 4-9-2007 Berichten: 232 Woonplaats: Duiven
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 12:09 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | welnee, gewoon draadje doorknippen en kortsluiten.. |
Als ik het goed heb gaat dat bij de SE niet, wel bij de Adventure.
Het zijn 3 draadjes. Op de ADVrider side zag ik ergens staan waar het wel leukt. Maar, dan blijft het neutraal lampje constant branden.
Remmie _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 14:29 Onderwerp: |
|
|
Je kan deze niet zomaar door verbinden, omdat dit een hall sensor is.
Je kunt 3 dingen doen:
optie1 : de sensor heeft 3 draden (12V,Ground en schakel).
Echter volgens mij komt er op de schakel nooit geen 12V te staan maar hoeveel dan?, zul je even moeten meten met een multi meter.
Als je de waarde weet kun je d.m.v een aantal weerstanden een spannings deler maken naar de juiste waarde en dan kun je de boel wel los gooien.
Optie 2: de draad van de neutraal schakelaar gewoon rechtstreeks aan de ground leggen.
Het neutraal lampje blijft dan altijd branden maar je hebt dan niks meer met de zijstandaard schakelaar te maken. dus je kunt gewoon rijden.
Echter ik weet niet of de ecu iets anders doet aan de mapping als je in neutraal staat?.
IK zie dit dus meer als een nood oplossing als je ergens gestrand bent.
Optie 3: Je koopt zo'n remove kit partnr: 61011046044 _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 17:13 Onderwerp: |
|
|
optie 4:
2 weerstandjes halen 1K ofzo, a 5 cent de stuk (dat zit er ook in die ktm original part..) knippen en die er tussen knopen.
Wist niet dat de se een hall sensor had, maar dan is dit inderdaad de manier, net als de 990. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 20:39 Onderwerp: |
|
|
merkwaardig genoeg heeft de SE idd al de hallsensor... en niet de mechanische schakelaar van de 950.
Hallsensor krijgt 5V, geen 12 dacht ik. Gnd is ook een aparte sensor-grnd.
Kwestie van de multimeter er aan en effe meten:
- voeding (5V?)
- sensor uit: met standaard uit, en met standaard IN.
etc. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Vr, 2 Mrt. 2012, 20:51 Onderwerp: |
|
|
Bestaat er niet een kant-en-klare oplossing om het magneetje te herpositioneren?
Nu is de positie zo, dat wanneer je de pikkel omlaag duwt, het magneetje vrijwel onmiddellijk van de sensor weg is. In principe kan de pikkel op dat moment nog veel lager komen vooraleer de beveiliging getriggerd hoeft te worden.
ik denk eraan om een magneetje bij te plaatsen dat langer voor de sensor blijft zodat de beveiliging pas intreedt wanneer de pikkel bijna volledig beneden is. Maar misschien bestaat er al zoiets?
Dan heb je toch nog de voordelen van de beveiliging zonder het probleem. |
|
Naar boven |
|
|
red devil
Geregistreerd op: 27-2-2012 Berichten: 28 Woonplaats: Belgie
|
Geplaatst: Za, 10 Mrt. 2012, 21:45 Onderwerp: |
|
|
Vandaag eens nagevraagd, blijkbaar zijn er nog 3 terugroepacties te doen:
- carburator wijziging
- update achterste rem systeem
- schroeven koppelingsdrukplaat controleren/aanspannen
De vorige eigenaar heeft er niet veel mee gereden en blijkbaar is er ook nog niet veel aan gewerkt geweest
Als ik het schema bekijk en ground en schakel met elkaar verbind is de hall sensor toch uitgeschakeld? |
|
Naar boven |
|
|
|