Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
demito

|
Geplaatst: Za, 18 Feb. 2012, 13:29 Onderwerp: Beetje geshockeerd... |
|
|
Vorige week mijn motor gaan oppikken bij de rechttrekker Ongeveer 80 km naar huis gebold. Sindsdien door knieoperatie niet meer gereden (gelukkig, zo zal blijken).
Vandaag ontdekt dat er aan de onderste vork klem een schroef weg was.
Oei, even de rest gecontroleerd en die pipo had de schroeven gewoon NIET aangedraaid. Ik kon ze er gewoon uitnemen.
Ik mag niet gedroomd hebben wat dat met mijn vork had gedaan als ik eens een goeie hindernis had genomen...
Vanavond eens alles controleren en natrekken op moment me dunkt...
Missen is menselijk, maar ik heb ook geen zin om mezelf naar de verdoemenis te rijden... Onaanvaardbaar wat mij betreft
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Za, 18 Feb. 2012, 18:12 Onderwerp: |
|
|
Heb je hem hierover al op de hoogte gebracht ??
Inderdaad onaanvaardbaar, maar hij zal het ook niet expres gedaan hebben.
Het is misschien voor de toekomst belangrijk, dat hij weet wat voor stommiteit hij gedaan heeft. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 18 Feb. 2012, 21:36 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij wilt uwe moto gewoon niet dat al zijn vijzen aangedraaid worden ...
Verder ga ik niet te rap schande roepen aangezien ik zelf ook ne keer vergeten ben om iets vast te draaien aan ne moto...aja dat was ook aan die van u ...
Heeft wel tot gevolg gehad dat ik alles sedert dan niet één maar drie keer nakijk. Was voor vandaag ook mijn grootste stressfactor, dat ik toch maar niet zou vergeten om iets vast te zetten bij iemand. Maar 8 bouten vergeten is toch wel héél veel. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Za, 18 Feb. 2012, 22:29 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Maar 8 bouten vergeten is toch wel héél veel. |
Het waren de 4 bouten van de onderste vork klem (onder het balhoofd). De bovenste 4 zaten wel vast.
dukerider schreef: |
Heb je hem hierover al op de hoogte gebracht ??
|
Het is niet mijn bedoeling iemand aan de schandpaal te nagelen. Ik heb hem een mailtje gestuurd zodat hij in de toekomst toch beter oplet, maar ook duidelijk gemaakt dat dit onaanvaardbaar is.
En verder was ik dermate ontzet dat ik even mijn ei kwijt moest hier. Ik kreeg een koude rilling over mijn rug toen ik de vaststelling deed.
@ Raket: dat akkefietje van de eerste keer was wel even een andere context. We stonden daar met een paar man rond die moto en ik stond er met mijn eigen ogen op. Eigenlijk al een geluk want toen ik de E40 opdraaide was ik precies niet meer zo zeker dat ik die moer had zien aandraaien en ben ik gestopt om te controleren.
BTW: heb zelf in Namibië 3 km gereden met een niet aangedraaide moer van het achterwiel, tot ook weer mijne frank viel. Precies of ik overloop nog eens alles al rijdend... Da's het voordeel om geen routine te hebben denk ik dan... _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|