Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
DaBit
|
Geplaatst: Ma, 13 Feb. 2012, 11:56 Onderwerp: Zadel bijwerken/ombouwen |
|
|
Ik heb nog maar amper 500km op de 950 Adventure gereden, en ik ben nu al het zadel ontzettend beu. Na ervaren te hebben wat KTM bij de LC4 onder 'comfort-zadel' verstaat had ik al geen hoge verwachtingen, maar dit ding zou in een of ander middeleeuws martelkamertje niet misstaan.
De zitkuil dwingt me in 1 positie zodat ik niet lekker heen en weer kan schuifelen, het is te zacht, en ondanks mijn korte pootjes (spijkerbroek lengtemaat 32) zou het van mij ook best een tikje hoger mogen om de kniehoek wat relaxter te maken en wisselen tussen zitten/staan wat makkelijker te maken.
Nu heb ik al eens ooit een BMW R1100GS zadel verbouwd, wat origineel ook nou niet het prettigste zadel aller tijden is, om het maar eens politiek correct uit te drukken. Het uiteindelijke resultaat was een zadel waar ik het 1100km binnendoor in een etmaal op uit kon houden met pas de laatste 200km onprettig veel zadelpijn. Beter dan dat word het niet.
Ik denk dat ik zoiets ook maar eens uit ga spoken met het LC8 zadel. Schuim wat optimaliseren voor mijn eigen kont (en bovenbenen; die zijn ook erg belangrijk..) en zithouding. Daarna de lokale meubelbekleder een mooi dekje laten fabrieken. Die kerel kan hetzelfde als toko's zoals RayZ/Tiger Leathers/Alles fuern Arsch/etc., is niet duur, en het is 10 minuten rijden mocht er nog wat veranderd moeten worden.
Nu, even met een schuin oog naar anderen kijken onder het motto 'beter goed gejat dan slecht verzonnen' kan nooit kwaad. dus:
- Zijn er hier meer die dit gedaan hebben? Wat werkte, wat niet?
- Is de stevigheid van de bodemplaat van het zadel nog een probleem bij de LC8? |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Ma, 13 Feb. 2012, 12:41 Onderwerp: |
|
|
ff zoeken op: hoog ray'z zadel aangepast
Gr. Dekster |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Ma, 13 Feb. 2012, 14:56 Onderwerp: |
|
|
deze dus
Precies wat ik zocht.
Ik moet nog even leren hoe je goede resultaten uit de zoekmachine hier kunt krijgen. En ook met Google (site:www.lc8.nl zadel aanpassen) had ik 'm niet gevonden. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 13 Feb. 2012, 22:07 Onderwerp: |
|
|
Effe voor de duidelijkheid: Het originele zadel van een 950 heeft GEEN zitkuil. Dat is alleen het laagde model...
Het origineel is gewoon hard en vlak: binnen 1 uur een beetje pijn aan je k*nt, en daarna niet meer egrer... kan je probleemloos 600km op uithouden.
ps.: Ik heb nog wel een origineel recht-zwart liggen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 14 Feb. 2012, 12:51 Onderwerp: |
|
|
Als ik plaatjes google van de 2005 Adventure niet-S dan vind ik telkens 'mijn' zadel terug.
voorbeeld 1
voorbeeld 2
Zoek ik naar de 'S', dan zie ik de zitkuil inderdaad niet: klik
Dat zal het verschil dus wel zijn.
Als de prijs een beetje acceptabel is dan heb ik wel interesse in dat zadel zonder zitkuil. Bevalt dat niet dan kan ik 'm alsnog verbouwen. Wil je me eens laten weten wat je ervoor hebben wil? Dan kom ik 'm anders van de week wel een keertje oppikken samen met het pompprintje. Nijmegen is dichtbij op zo'n LC8  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 14 Feb. 2012, 19:21 Onderwerp: |
|
|
Der is maar 1 echte 950, dat is een S
zie PB. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
skippie

|
Geplaatst: Wo, 15 Feb. 2012, 1:25 Onderwerp: |
|
|
 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 16 Feb. 2012, 9:57 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels heb ik dus een origineel 'S'-zadel. Dat bevalt me tot nu toe (50km ervaring ) al een stuk beter dan het zachte, getrapte zadel. Stuurt ook lekkerder, een beetje bewegingsvrijheid. |
|
Naar boven |
|
 |
|