lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Beetje geshockeerd...

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
demito

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2012, 13:29    Onderwerp: Beetje geshockeerd... Reageer met quote

Vorige week mijn motor gaan oppikken bij de rechttrekker bucktooth Ongeveer 80 km naar huis gebold. Sindsdien door knieoperatie niet meer gereden (gelukkig, zo zal blijken).

Vandaag ontdekt dat er aan de onderste vork klem een schroef weg was.
Oei, even de rest gecontroleerd en die pipo had de schroeven gewoon NIET aangedraaid. Ik kon ze er gewoon uitnemen. stunned stunned stunned

Ik mag niet gedroomd hebben wat dat met mijn vork had gedaan als ik eens een goeie hindernis had genomen...

Vanavond eens alles controleren en natrekken op moment me dunkt...

Missen is menselijk, maar ik heb ook geen zin om mezelf naar de verdoemenis te rijden... Onaanvaardbaar wat mij betreft angry

T

dukerider

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2012, 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

shocked2
Heb je hem hierover al op de hoogte gebracht ??
Inderdaad onaanvaardbaar, maar hij zal het ook niet expres gedaan hebben.
Het is misschien voor de toekomst belangrijk, dat hij weet wat voor stommiteit hij gedaan heeft.

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2012, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij wilt uwe moto gewoon niet dat al zijn vijzen aangedraaid worden wink3 lipsrsealed2 ...

Verder ga ik niet te rap schande roepen aangezien ik zelf ook ne keer vergeten ben om iets vast te draaien aan ne moto...aja dat was ook aan die van u _blank ...

Heeft wel tot gevolg gehad dat ik alles sedert dan niet één maar drie keer nakijk. Was voor vandaag ook mijn grootste stressfactor, dat ik toch maar niet zou vergeten om iets vast te zetten bij iemand. Maar 8 bouten vergeten is toch wel héél veel.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2012, 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Maar 8 bouten vergeten is toch wel héél veel.

Het waren de 4 bouten van de onderste vork klem (onder het balhoofd). De bovenste 4 zaten wel vast.

dukerider schreef:
shocked2
Heb je hem hierover al op de hoogte gebracht ??

Het is niet mijn bedoeling iemand aan de schandpaal te nagelen. Ik heb hem een mailtje gestuurd zodat hij in de toekomst toch beter oplet, maar ook duidelijk gemaakt dat dit onaanvaardbaar is.

En verder was ik dermate ontzet dat ik even mijn ei kwijt moest hier. Ik kreeg een koude rilling over mijn rug toen ik de vaststelling deed.

@ Raket: dat akkefietje van de eerste keer was wel even een andere context. We stonden daar met een paar man rond die moto en ik stond er met mijn eigen ogen op. Eigenlijk al een geluk want toen ik de E40 opdraaide was ik precies niet meer zo zeker dat ik die moer had zien aandraaien en ben ik gestopt om te controleren.

BTW: heb zelf in Namibië 3 km gereden met een niet aangedraaide moer van het achterwiel, tot ook weer mijne frank viel. bucktooth Precies of ik overloop nog eens alles al rijdend... Da's het voordeel om geen routine te hebben denk ik dan...

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: