lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

De nieuwe adventure?????
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aubry



Geregistreerd op: 19-12-2010
Berichten: 206
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: Za, 4 Mei. 2013, 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

helemaal met gunter eens.

Ik vandaag proef gereden en conclusie: bijna BMW zo makkelijk rijden !!! thumbsdown

_________________
620 Adventure 1997 & Husaberg 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Za, 4 Mei. 2013, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Aubry schreef:
helemaal met gunter eens.

Ik vandaag proef gereden en conclusie: bijna B*W zo makkelijk rijden !!! thumbsdown


Ik wilde de motor zeker niet afbreken hoor, hij heeft volgens mij heel wat potentieel, maar het rauwe kantje waar ik voor viel is er af.

Het goede hieraan is natuurlijk dat je zonder probleem aan een slakkegangetje over kasseitjes kan dokkeren zonder de koppeling er moeten bij te nemen doordat ik helemaal geen last had van een rukkerige gasrespons wat bij de 990 nog wel eens anders is.

grts Gunter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Mei. 2013, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

Gister een halfuurtje proefgereden op de 1190R.

Plus:
- Veeeeeeeeeeel vermogen. Nog meer zinloos geweld, altijd leuk.
- Blok laat zich tot beneden de 2000 toeren afwurgen en pakt weer soepel op. Blok klinkt wat rauwig maar loopt zowiezo erg mooi.
- Goeie remmen.
- Hele lichte koppeling.

Min:
- Het zadel was ik na 3km al beu.
- de hele ergonomie klopt voor mij niet. Voetsteunen te hoog, stuur te ver naar voren, rampzadel, knipperknopje voel je amper bewegen als je er wat mee doet.
- Ik vond dat ik aardig hard moest duwen om 'm de bocht in te gooien, en snelle wisselingen kosten ook veel input. Veringafstelling en bandjes denk ik.
- De vering, mjah. Zoals-ie ingesteld stond kon het me niet zo bekoren. Schop na bij hard over een drempel, voelde wat zompig aan, dat soort zaken. Zal ook wel instelling zijn.


Conclusie na een halfuurtje sturen: ik had er eigenlijk meer van verwacht. Zo'n grote stap voorwaarts tov mijn 'oude' 950 is het niet. Geen redenen gevonden om alle oude sokken nog eens leeg te halen en de spaarrekening te plunderen.

Maar volgens mij zijn alle bovengenoemde minnen met wat werk en eventueel een paarhonderd euro wel op te lossen. Mijn 950 is immers ook niet standaard meer kwa stuur/voetsteunen/zadel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 0:24    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag even op de R versie gezeten bij Lemmens (helaas niet gereden). Had toch wel een heel andere zit dan mijn 950S (lager, meer in de motor dan er op). Lemmens wist wel te vertellen dat ie voor dit jaar al uitverkocht is in Nederland, dus dat gaat wel goed!
_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
passievh



Geregistreerd op: 26-4-2013
Berichten: 11

BerichtGeplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

Jos van Vliet schreef:
Vandaag even op de R versie gezeten bij Lemmens (helaas niet gereden). Had toch wel een heel andere zit dan mijn 950S (lager, meer in de motor dan er op). Lemmens wist wel te vertellen dat ie voor dit jaar al uitverkocht is in Nederland, dus dat gaat wel goed!

Heeft ie ook gezegd wanneer de volgende lichting leverbaar wordt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 11:39    Onderwerp: Reageer met quote

Jos van Vliet schreef:
Lemmens wist wel te vertellen dat ie voor dit jaar al uitverkocht is in Nederland, dus dat gaat wel goed!


CRISIS??? WELKE CRISIS????????? grin3

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1485
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 12:04    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Conclusie na een halfuurtje sturen: ik had er eigenlijk meer van verwacht. Zo'n grote stap voorwaarts tov mijn 'oude' 950 is het niet. .


lol, ik herken dit wel. Ik heb zo eens mijn ouwe R80GS van 1992 vergeleken met een R1200GS en ik had net hetzelfde gevoel : dat er niet zoveel verschil was grin

Ik blijf rustig mijn 950 van 2005 houden tot ik te oud word om te motorrijden. Als ik wat anders wil zal ik ernaast wel een 2e nemen.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:

lol, ik herken dit wel. Ik heb zo eens mijn ouwe R80GS van 1992 vergeleken met een R1200GS en ik had net hetzelfde gevoel : dat er niet zoveel verschil was grin


Nou, het verschil tussen de R80 en R1200 is fors groter dan dat tussen een 950 en 1190. Vind ik dan. Al blobbert zo'n R80 ook heerlijk door; zijn soepele motortjes.

Ik zeg niet dat ik nooit een 1190 wil. Ik heb wat werk te doen voordat ik zo'n ding naar m'n zin had, maar dat had ik met de 950 eigenlijk ook wel. En wat dat betreft eigenlijk ook niet eerlijk om een 950 die naar mijn smaak aangepast is te vergelijken met een standaard 1190.

Jaartje of 6-7 wachten, en dan zijn ze betaalbaar genoeg om aan te schaffen en er een krasje op te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Mei. 2013, 1:12    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Muug schreef:

lol, ik herken dit wel. Ik heb zo eens mijn ouwe R80GS van 1992 vergeleken met een R1200GS en ik had net hetzelfde gevoel : dat er niet zoveel verschil was grin


Nou, het verschil tussen de R80 en R1200 is fors groter dan dat tussen een 950 en 1190. Vind ik dan. Al blobbert zo'n R80 ook heerlijk door; zijn soepele motortjes.

Ik zeg niet dat ik nooit een 1190 wil. Ik heb wat werk te doen voordat ik zo'n ding naar m'n zin had, maar dat had ik met de 950 eigenlijk ook wel. En wat dat betreft eigenlijk ook niet eerlijk om een 950 die naar mijn smaak aangepast is te vergelijken met een standaard 1190.

Jaartje of 6-7 wachten, en dan zijn ze betaalbaar genoeg om aan te schaffen en er een krasje op te maken.


en meestal zijn de kinderziektes er dan ook uit laugh laugh thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blokkie



Geregistreerd op: 29-4-2013
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mei. 2013, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet nog niet veel en ik voel weinig hinder van enige technische kennis. Maar na 75k op een 1200GSA en nu bijna 2k op mijn 1190R kan ik met zekerheid stellen dat het echt "anders" is grin

Op korte termijn ga ik met de R op vakantie naar Andorra, bij thuiskomst zal ik proberen een klein verslagje te plaatsen. Wordt wel een vergelijk tussen de 1200 en de R.

Blokkie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Mei. 2013, 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat ik er toch was....
Gisteren bij m'n dealer even een ritje gemaakt op de 1190 adv,
( de niet-R)
wel een beest hoor, die extra pk's tov de 950/990 voel je wel grin3
ik zou met deze kolos niet off road gaan, maarja dat deed ik met m'n
950/990 adventures ook al niet wink3

ondanks het hogere gewicht had ik al wel snel het "speelse" gevoel te pakken
en kreeg de indruk dat het voorwiel dankzij het hogere vermogen toch wel snel het luchtruim kan kiezen.

Mijn favoriet zou dan wel de R zijn, en wellicht zal er iets te doen zijn aan die spuuglelijke lompe uitlaat?

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Springer



Geregistreerd op: 5-8-2010
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Do, 23 Mei. 2013, 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb bij Mulders een paar weken geleden met de 1190 Adv gereden. Wat een power en wat rijdt dit mooi. Geen overmatig gevibreer zoals ik dat bij de 990 te veel voelde. Ergonomisch valt er wat aan te passen maar mi moet je dat als wat langer of korter bent dan gemiddeld altijd wat tegen aan zetten bij iedere motor die je aanschaft.

Zou ook gaan voor de R uitvoering wat ziet deze er goed uit en geeft ook de meer uitstraling van een echte KTM adventure machine.
Helaas rijdt ik net op een praktisch nieuwe Super Tenere. Over een paar jaartjes?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 9:09    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de liefhebbers die eens de nieuwe R willen testrijden.
Was gister ff bij Verpalen. Daar staat er nu een om te testrijden/koop.

Wel ff wachten tot ik mijn testrit heb gemaakt!

Dekster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dekster schreef:
Voor de liefhebbers die eens de nieuwe R willen testrijden.
Was gister ff bij Verpalen. Daar staat er nu een om te testrijden/koop.

Wel ff wachten tot ik mijn testrit heb gemaakt!

Dekster


Je centjes zijn toch verdwenen in het grote zwarte APK-gat?

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

Testritten zijn niet zo duur hoor.... Smile

Dekster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Pagina 18 van 21

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif