Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Aubry
Geregistreerd op: 19-12-2010 Berichten: 206 Woonplaats: Veenendaal
|
Geplaatst: Za, 4 Mei. 2013, 17:46 Onderwerp: |
|
|
helemaal met gunter eens.
Ik vandaag proef gereden en conclusie: bijna BMW zo makkelijk rijden !!! _________________ 620 Adventure 1997 & Husaberg 450 2012 |
|
Naar boven |
|
|
Gunter
Geregistreerd op: 1-3-2006 Berichten: 102 Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België
|
Geplaatst: Za, 4 Mei. 2013, 18:33 Onderwerp: |
|
|
Aubry schreef: | helemaal met gunter eens.
Ik vandaag proef gereden en conclusie: bijna B*W zo makkelijk rijden !!! |
Ik wilde de motor zeker niet afbreken hoor, hij heeft volgens mij heel wat potentieel, maar het rauwe kantje waar ik voor viel is er af.
Het goede hieraan is natuurlijk dat je zonder probleem aan een slakkegangetje over kasseitjes kan dokkeren zonder de koppeling er moeten bij te nemen doordat ik helemaal geen last had van een rukkerige gasrespons wat bij de 990 nog wel eens anders is.
grts Gunter |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Zo, 5 Mei. 2013, 23:17 Onderwerp: |
|
|
Gister een halfuurtje proefgereden op de 1190R.
Plus:
- Veeeeeeeeeeel vermogen. Nog meer zinloos geweld, altijd leuk.
- Blok laat zich tot beneden de 2000 toeren afwurgen en pakt weer soepel op. Blok klinkt wat rauwig maar loopt zowiezo erg mooi.
- Goeie remmen.
- Hele lichte koppeling.
Min:
- Het zadel was ik na 3km al beu.
- de hele ergonomie klopt voor mij niet. Voetsteunen te hoog, stuur te ver naar voren, rampzadel, knipperknopje voel je amper bewegen als je er wat mee doet.
- Ik vond dat ik aardig hard moest duwen om 'm de bocht in te gooien, en snelle wisselingen kosten ook veel input. Veringafstelling en bandjes denk ik.
- De vering, mjah. Zoals-ie ingesteld stond kon het me niet zo bekoren. Schop na bij hard over een drempel, voelde wat zompig aan, dat soort zaken. Zal ook wel instelling zijn.
Conclusie na een halfuurtje sturen: ik had er eigenlijk meer van verwacht. Zo'n grote stap voorwaarts tov mijn 'oude' 950 is het niet. Geen redenen gevonden om alle oude sokken nog eens leeg te halen en de spaarrekening te plunderen.
Maar volgens mij zijn alle bovengenoemde minnen met wat werk en eventueel een paarhonderd euro wel op te lossen. Mijn 950 is immers ook niet standaard meer kwa stuur/voetsteunen/zadel. |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 0:24 Onderwerp: |
|
|
Vandaag even op de R versie gezeten bij Lemmens (helaas niet gereden). Had toch wel een heel andere zit dan mijn 950S (lager, meer in de motor dan er op). Lemmens wist wel te vertellen dat ie voor dit jaar al uitverkocht is in Nederland, dus dat gaat wel goed! _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
passievh
Geregistreerd op: 26-4-2013 Berichten: 11
|
Geplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 9:55 Onderwerp: |
|
|
Jos van Vliet schreef: | Vandaag even op de R versie gezeten bij Lemmens (helaas niet gereden). Had toch wel een heel andere zit dan mijn 950S (lager, meer in de motor dan er op). Lemmens wist wel te vertellen dat ie voor dit jaar al uitverkocht is in Nederland, dus dat gaat wel goed! |
Heeft ie ook gezegd wanneer de volgende lichting leverbaar wordt? |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 11:39 Onderwerp: |
|
|
Jos van Vliet schreef: | Lemmens wist wel te vertellen dat ie voor dit jaar al uitverkocht is in Nederland, dus dat gaat wel goed! |
CRISIS??? WELKE CRISIS????????? _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 12:04 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Conclusie na een halfuurtje sturen: ik had er eigenlijk meer van verwacht. Zo'n grote stap voorwaarts tov mijn 'oude' 950 is het niet. . |
lol, ik herken dit wel. Ik heb zo eens mijn ouwe R80GS van 1992 vergeleken met een R1200GS en ik had net hetzelfde gevoel : dat er niet zoveel verschil was
Ik blijf rustig mijn 950 van 2005 houden tot ik te oud word om te motorrijden. Als ik wat anders wil zal ik ernaast wel een 2e nemen. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Di, 7 Mei. 2013, 16:10 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: |
lol, ik herken dit wel. Ik heb zo eens mijn ouwe R80GS van 1992 vergeleken met een R1200GS en ik had net hetzelfde gevoel : dat er niet zoveel verschil was |
Nou, het verschil tussen de R80 en R1200 is fors groter dan dat tussen een 950 en 1190. Vind ik dan. Al blobbert zo'n R80 ook heerlijk door; zijn soepele motortjes.
Ik zeg niet dat ik nooit een 1190 wil. Ik heb wat werk te doen voordat ik zo'n ding naar m'n zin had, maar dat had ik met de 950 eigenlijk ook wel. En wat dat betreft eigenlijk ook niet eerlijk om een 950 die naar mijn smaak aangepast is te vergelijken met een standaard 1190.
Jaartje of 6-7 wachten, en dan zijn ze betaalbaar genoeg om aan te schaffen en er een krasje op te maken. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 8 Mei. 2013, 1:12 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Muug schreef: |
lol, ik herken dit wel. Ik heb zo eens mijn ouwe R80GS van 1992 vergeleken met een R1200GS en ik had net hetzelfde gevoel : dat er niet zoveel verschil was |
Nou, het verschil tussen de R80 en R1200 is fors groter dan dat tussen een 950 en 1190. Vind ik dan. Al blobbert zo'n R80 ook heerlijk door; zijn soepele motortjes.
Ik zeg niet dat ik nooit een 1190 wil. Ik heb wat werk te doen voordat ik zo'n ding naar m'n zin had, maar dat had ik met de 950 eigenlijk ook wel. En wat dat betreft eigenlijk ook niet eerlijk om een 950 die naar mijn smaak aangepast is te vergelijken met een standaard 1190.
Jaartje of 6-7 wachten, en dan zijn ze betaalbaar genoeg om aan te schaffen en er een krasje op te maken. |
en meestal zijn de kinderziektes er dan ook uit |
|
Naar boven |
|
|
Blokkie
Geregistreerd op: 29-4-2013 Berichten: 85
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2013, 18:00 Onderwerp: |
|
|
Ik weet nog niet veel en ik voel weinig hinder van enige technische kennis. Maar na 75k op een 1200GSA en nu bijna 2k op mijn 1190R kan ik met zekerheid stellen dat het echt "anders" is
Op korte termijn ga ik met de R op vakantie naar Andorra, bij thuiskomst zal ik proberen een klein verslagje te plaatsen. Wordt wel een vergelijk tussen de 1200 en de R.
Blokkie |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 19 Mei. 2013, 10:48 Onderwerp: |
|
|
Omdat ik er toch was....
Gisteren bij m'n dealer even een ritje gemaakt op de 1190 adv,
( de niet-R)
wel een beest hoor, die extra pk's tov de 950/990 voel je wel
ik zou met deze kolos niet off road gaan, maarja dat deed ik met m'n
950/990 adventures ook al niet
ondanks het hogere gewicht had ik al wel snel het "speelse" gevoel te pakken
en kreeg de indruk dat het voorwiel dankzij het hogere vermogen toch wel snel het luchtruim kan kiezen.
Mijn favoriet zou dan wel de R zijn, en wellicht zal er iets te doen zijn aan die spuuglelijke lompe uitlaat? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Springer
Geregistreerd op: 5-8-2010 Berichten: 2
|
Geplaatst: Do, 23 Mei. 2013, 23:30 Onderwerp: |
|
|
Ik heb bij Mulders een paar weken geleden met de 1190 Adv gereden. Wat een power en wat rijdt dit mooi. Geen overmatig gevibreer zoals ik dat bij de 990 te veel voelde. Ergonomisch valt er wat aan te passen maar mi moet je dat als wat langer of korter bent dan gemiddeld altijd wat tegen aan zetten bij iedere motor die je aanschaft.
Zou ook gaan voor de R uitvoering wat ziet deze er goed uit en geeft ook de meer uitstraling van een echte KTM adventure machine.
Helaas rijdt ik net op een praktisch nieuwe Super Tenere. Over een paar jaartjes? |
|
Naar boven |
|
|
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 9:09 Onderwerp: |
|
|
Voor de liefhebbers die eens de nieuwe R willen testrijden.
Was gister ff bij Verpalen. Daar staat er nu een om te testrijden/koop.
Wel ff wachten tot ik mijn testrit heb gemaakt!
Dekster |
|
Naar boven |
|
|
Blob
Geregistreerd op: 1-2-2010 Berichten: 684 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 9:49 Onderwerp: |
|
|
Dekster schreef: | Voor de liefhebbers die eens de nieuwe R willen testrijden.
Was gister ff bij Verpalen. Daar staat er nu een om te testrijden/koop.
Wel ff wachten tot ik mijn testrit heb gemaakt!
Dekster |
Je centjes zijn toch verdwenen in het grote zwarte APK-gat? _________________ 990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk! |
|
Naar boven |
|
|
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 13:33 Onderwerp: |
|
|
Testritten zijn niet zo duur hoor....
Dekster |
|
Naar boven |
|
|
|