Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Ma, 30 Jan. 2012, 14:30 Onderwerp: remschijven |
|
|
Heb net Ivanbase's 19" - 17" wielsetje overgenomen en wil nu eens kijken wat het zou kosten om er remschijven op te zetten. Uiteraard weet ik de originele KTM schijven wel te vinden, maar wil graag weten wat de alternatieven zijn. Aanraders qua merken of webshops? Wat met ABS?
Bijkomende vraag: hoe verander je de wielmaat van een 990 uit 2009 in de speedo? Schijnt niet zo gemakkelijk te zijn als bij oudere modellen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Ma, 30 Jan. 2012, 20:39 Onderwerp: Re: remschijven |
|
|
Master of Disaster schreef: | Heb net Ivanbase's 19" - 17" wielsetje overgenomen en wil nu eens kijken wat het zou kosten om er remschijven op te zetten. Uiteraard weet ik de originele KTM schijven wel te vinden, maar wil graag weten wat de alternatieven zijn. Aanraders qua merken of webshops? Wat met ABS?
Bijkomende vraag: hoe verander je de wielmaat van een 990 uit 2009 in de speedo? Schijnt niet zo gemakkelijk te zijn als bij oudere modellen. |
zie pb, volgens mij 120 euro per stuk van het merk motomaster. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Di, 31 Jan. 2012, 16:00 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zwevende remschijven van Braking eronder liggen. Erg tevreden ermee. Stond ervan te kijken hoeveel verschil dit was ten opzichte van orgineel. Kost wel behoorlijk wat, maar dan heb je ook wat  _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 31 Jan. 2012, 16:21 Onderwerp: |
|
|
Ik heb Braking Wavedisks op mijn offroadwielen zitten. Eigenlijk zou ik die moeten omruilen met de originele op de baanwielen, want die Brakings happen een behoorlijk eind brutaler in bij het aanleggen van de remmen. Wat eigenlijk niet zo handig is bij offroad vind ik zo. De uiteindelijke remkracht is hetzelfde.
De Braking schijven zijn ook een volle millimeter dunner dan de originele. Desondanks mogen ze 1/10 mm meer slijten tot aan de limiet dan de originele.
Ori : 5mm, limiet 4,5mm (hoewel ik met de achterste al een eind verder gegaan ben )
Braking : 4mm, limiet 3,4mm
Zuiver prijs/kwaliteit gezien kan er echter weinig op tegen de originele. Voor het ABS maakt het qua werking niks uit, het ABS zal evengoed werken. Je zal de nieuwe remmen natuurlijk wel opnieuw moeten leren aanvoelen, want als je met Braking schijven even hard knijpt dan met de Brembo's zal je het ABS wel sneller in werking voelen gaan. Wat zeker niet wil zeggen dat je minder hard aan het remmen bent, maar er is iets minder moeite nodig om de ABS grens te bereiken. Tenzij je die 19'-17' gaat voorzien van plakkerig sportrubber natuurlijk. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 31 Jan. 2012, 17:40 Onderwerp: |
|
|
En hoe marcheert dat dan? Zet je die ABS-ring gewoon boven de braking schijven? Of moet je daar een specifieke schijf voor kopen waar die ABS-ring in past? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 31 Jan. 2012, 18:19 Onderwerp: |
|
|
Die ABS-ring past rechtstreeks op de Braking schijven. Vooraan moet ik wel een klein spacerke steken tussen de bevestiging van de sensor en de sensor zelf, omdat de ring anders tegen de sensor zou schuren. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|