lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Guus op reis
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Apr. 2012, 11:07    Onderwerp: Reageer met quote

Videoverslag door mijn schoonvader in elkaar geknutseld:
Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=wqrSeraEuC0
Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=VSJmfIKybEQ&feature=relmfu
Deel 3
http://www.youtube.com/watch?v=-Igr7XG1tZs&feature=relmfu
Deel 4
http://www.youtube.com/watch?v=ophRLsy4Ftc&feature=relmfu
Deel 5
http://www.youtube.com/watch?v=0fOY7RsFWsI&feature=relmfu
Deel 6
http://www.youtube.com/watch?v=jhM55td1Z1o&feature=relmfu

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!


Laatst aangepast door Guus op Zo, 15 Apr. 2012, 14:12, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2012, 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

"Wil niet veroordelend zijn"
Guus, wat is er aan de hand? Gaat het nog wel goed met je, jongen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2012, 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

Guus schreef:
edit: Chris is inderdaad ietwat apart, maar wil niet veroordelend zijn. Hij heeft me idd niet geholpen aan een goedkope agent (zelf naar de Freight terminal gegaan), maar verder wel de vragen beantwoord van mijn zijde. Het initiatief lag echter nooit bij hem.


Dat vond ik nou juist zo'n toffe eigenschap van die man. Chris is wat mij betreft een topper daar in Nairobi.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2012, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

laugh3
_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Do, 12 Apr. 2012, 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, hier we go:

Berekening van volume is inderdaad anders dan alleen kubieke meters. Lengte x breedte x hoogte in cm gedeeld door 6000. Uiteindelijk heb ik hem op een pallet met voorwiel eruit, op de as en blok hout onder skidplate, stuur los en schuin vast gemaakt met tyraps en scherm/spiegels/gps houder eraf. Totaal 1,74m3. En dat kwam overeen met 293 volume gewicht. Afmetingen 75cm breed, 203cm lang en 115cm hoog.

Turkije geen agent gebruikt. Was ik een beetje klaar mee na Nairobbery. Bij de freight terminal vind je links beneden customs en vlak daar achter een kantoor waar ik de naam van vergeten ben. Is in ieder geval het meest moderne kantoor. Je moet daar een sticker kopen van 150lira, wat ongeveer 80€ is als ik me niet vergis. Een pinautomaat is in de buurt. Ik was eigenwijs en dacht het zonder die sticker te kunnen doen... Niet dus, moest nog een extra keer terug, je krijgt daarmee ook je orginele airwaybill...
Bij customs naar de tweede verdieping en vragen naar mister Samet. Hij kan goed Engels en is een eager mannetje die zijn baan serieus neemt. Hij heeft me door het bureaucratische doolhof geleid. Na een handgeschreven brief van hem werd ik voor een deur vlak bij de trap gebracht waar een andere hoge ambtenaar een krabbel op het briefje schreef. Andere mensen heb ik diegene die de deur opmaakte, geld in de hand zien drukken om de boel te bespoedigen. Heb ik niet gedaan en was toch snel klaar. Dan op de begane grond een nieuw loketje bezoeken voor een stempel of id.

Mijn motor stond in het MNG depot. Zo'n 2km van customs vandaan. Lopen langs de snelweg richting Istanbul tegenover een Shellstation. Tip, schrijf MNG depot op een papiertje en vraag bij de slagboom aan autos of je mee kan rijden.

Bij het depot moet je naast de loods een trap op een kantoortje in om het depot te betalen (ik heb dus korting gekregen) en zij lopen mee naar de dienstdoende customambtenaar die je motor bekijkt.
Terug naar customs voor goedkeuring en een toevoeging in je paspoort voor je motor en weer naar het depot.

Customs is tussen de middag een uur dicht, dus vroeg gaan! En niet zoals ik rond 11h aan komen kakken.

Geen btw betaald, geen carnet gestempeld. Ze hebben het nummer van het carnet wel in een ander bureautje bij het depot gebruikt voor een ander formuliertje. Reken ook op een aantal kopietjes van je visa met de toevoeging van je motor e.d.. Kan je op het depot maken, evenals weer pinnen bij een ATM.

Hoop dat je iemand er iets aan heeft voor een volgende trip!

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!


Laatst aangepast door Guus op Zo, 15 Apr. 2012, 14:14, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Apr. 2012, 3:28    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Guus schreef:
edit: Chris is inderdaad ietwat apart, maar wil niet veroordelend zijn. Hij heeft me idd niet geholpen aan een goedkope agent (zelf naar de Freight terminal gegaan), maar verder wel de vragen beantwoord van mijn zijde. Het initiatief lag echter nooit bij hem.


Dat vond ik nou juist zo'n toffe eigenschap van die man. Chris is wat mij betreft een topper daar in Nairobi.


Niet helemaal met je eens. Locatie Van Jungle Junction was super, en als je even wat tijd steekt in die Chris dan zie je ook wel goede eigenschappen. Ik kan alleen niet zeggen dat ik hem klantvriendelijk vond. Little bit patronising.

_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

Guus is weer thuus!

Laatste stukje was een beetje rap gegaan, maar wel heul erg gaaf. Jaap (de pro) heeft dit deel superleuk en snel gemonteerd!

Check:
http://vimeo.com/40285040

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 6:59    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ziet die motor er nog schandalig netjes uit...
Zo kan het dus ook blijkbaar?! stars
Eindelijk een lc8-er die zonder ongeluk uit Afrika terugkeert. Goed gedaan kerel!!

En zoals Rene al eens schreef: nu je jouw reis achter de rug hebt, ben je een ECHTE man (eindelijk).
Je klinkt in ieder geval al een stuk wijzer dan in die eerste dagen in Kaapstad!! grin

Veel plezier thuis!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

hey Guus, welkom Thuus smiley

Mooi filmpje, 't blijft spielerei he laugh

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Hay Guus, goed dat je er weer bent. Hoop dat we binnenkort weer eens kunnen gaan rijden met een paar gasten van hier. Ben wel benieuwd naar je verhalen.

Gr Koen
Ps Ik ruik kei harde sex in filmpje nummer 6 laugh laugh

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Voor zowel dr.Bean als Koen: a man can't help acting on impulse 2thumbsup
_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif