lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Guus op reis
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jan. 2012, 16:02    Onderwerp: Guus op reis Reageer met quote

Voor de liefhebber, of diegene die het niet zo druk op het werk heeft:

http://guusopreis.wordpress.com/

Probeer een blogje bij te houden over mijn bevindingen in Afrika de komende 3 maanden. Uiteraard op de 990Adv.

Tipje: je kan je makkelijk 'aboneren' op de verhaaltjes; email adres invullen en klaar. Je krijgt geen reclame of id is mijn ervaring op het blog van Sjarelke (en je hoeft niet steeds te checken of er iets gepost is, scheelt die immer grote teleurstelling).

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jan. 2012, 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup Subscribed!!


veel plezier alvast!

gr.
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jan. 2012, 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

Good luck, Guustaaf!
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Do, 26 Jan. 2012, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Tnx boys!
_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Do, 26 Jan. 2012, 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

Guus, succes jongen. Verdwalen kan niet meer heb ik begrepen wink2
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aubry



Geregistreerd op: 19-12-2010
Berichten: 206
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jan. 2012, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Guus ga je reis via blog volgen.
en zo jouw ervaringen mee beleven zodat ik wat tips heb

Veel plezier

_________________
620 Adventure 1997 & Husaberg 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Jan. 2012, 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

Zie je in een paar dagen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Feb. 2012, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Guus,

ik ga je volgen.

Go Guus !

Veel plezier

Ray
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
André XT-LC



Geregistreerd op: 29-11-2006
Berichten: 172
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Feb. 2012, 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben als abonnee van de partij.
Geniet ze.

_________________
Niet vies van een beetje vies...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Za, 4 Feb. 2012, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Zit nu met Sjarelke aan de braai!

Voor wie eens naar Cape Town wil met zijn motor, check eens www.africanoverlanders.com . Duncan runt het boeltje hier waar we vannacht slapen, en hij kan het verschepen/custums behoorlijk goedkoop voor je regelen. Hij heeft zelf ook veel ervaring door Afrika op de motor.

Gr. Guus

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Feb. 2012, 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

En morgen weer braaien!?
wel koud hier... +20 graden maar!! brrrrr


Oh trouwens: Duncan rekent 200EUR voor het douane gedoe en transport van haven/vliegveld naar.. ergens in de buurt. Voordeel is dat je er zelf niet bij hoeft te zijn en dus evt. ook de motor ruim vantevoren kunt versturen per boot, zodat je na aankomst hier niet hoeft te wachten.
Als je verstuurt vanuit Kaapstad, krijg je krat/kist gratis (maar niet echt op maat)...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marcelp



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

+1 die je volgt.

veel succes en geniet ervan

_________________
Adventure 2011 White edition
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mrt. 2012, 12:14    Onderwerp: Reageer met quote

Heren (want volgens mij lezen er geen dames mee?),

Heeft iemand van jullie nog tips voor het vervoeren van je bike per vliegtuig? Wil van Nairobi naar Turkeye vliegen om het wat rustiger aan te kunnen doen/onrustige landen over te slaan/ en het laatste stukje met twee maatjes te kunnen rijden.

Ik weet van Rene dat ze wat problemen hebben gehad voor de BMW's vanuit Dar? Ik weet van Sjarelke dat hij dat in een handomdraai regelt (lees 2 dagen van te voren?!). Maar hoe of wat precies? Is inkratten altijd nodig?
Chris van Jungle Junction in Nairobi kan wellicht ondersteunen? Prijs waar ik aan moet denken?

Dank alvast voor jullie input. Ik ga nu wat research doen en laat jullie mijn bevindingen weten.

Gr. Guus

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mrt. 2012, 13:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Guuzert,

Check de site azfreight.com en selecteer een cargo agent/freight forwarders voor bedrijven die je kunnen helpen.

Voor vliegen zou ik in ieder geval GEEN krat meer gebruiken, hoe mooi die van jou ook was. Je kunt namelijk de motor ook (laten) inpakken in plastic. Hij wordt dan op een palet gezet en dan maar rondjes eromheen lopen met een rol plastic in je handen. Dat bespaart je een hoop gewicht (had ik zelf eerder moeten bedenken ja!) en dat scheelt je weer iets van $5/kg.... Bij een krat van 60-70kg loopt dat aardig op.


Prijzen verschillen immens, in ieder geval vanuit Zuid-Afrika. Maar naar waar dan ook in West-Afrika kwam gemiddeld neer op $5-$6/kg. En dan krijg je er nog vanalles bij. Welke posten erbij komen verschilt een beetje per agent. Cape Town - Bangkok was $3.80/kg puur voor het vliegen (excl. bijkomende kosten).
Bij vliegtransport wordt gerekend per kg (bij boottransport per m3 denk ik??). Voor aantal kilo's worden genomen het laagste van echte gewicht en "Chargeable Weight". Google voor berekening..
Dollarprijs wordt maandelijks vastgesteld door de IATA en geldt voor elke maatschappij. Dus geen gesjoemel daarmee.


Wat misschien ook nog geldt, maar mogelijk was dat alleen in Zuid-Afrika, was dat je daar GEEN BTW betaalt als je van een buitenlandse rekening betaalt. Scheelt iets van 14% daar. Mooi meegenomen!! Overigens moet dit ook gelden bij boottransport vanuit Zuid-Afrika!!!!


Oh, je kunt ook effe vragen wat de regels zijn voor je accu en benzine in je tank (los/leeg?). Afhankelijk van de vliegmaatschappij, maar hoe dan ook lijkt me dat niet maatgevend. Elk vliegveld heeft wel een tankstation in de buurt en een flesje peut meenemen is weinig moeite. En accu loskoppelen lukt zelfs zonder zaagje... wink3


Nou, dat lijkt me wel weer genoeg voor "vliegen met de motor, les 1"!!

Laterrrrrrrrrrrrrrrrrt
J.


Oh, en Chris van JJ vond ik maar een dikke, domme bratwurst... zou van hem niet echt (financieel voordelige) hulp verwachten, maar ik laat me graag verrassen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Apr. 2012, 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

Motor is onderweg naar Istanbul! Schade is ruim 1100,- euro. Het vliegen zelf is 3,21 dollar per kilo. Rest is papierwerk, dangerous goods toeslag etc.

Volume is echter snel groter dan de 300kg die de motor met bagage (op een pallet! Mega thanks voor de tip Jeroen!!) weegt. Alleen als je hem echt comprimeerd zoals ik met veel zweet en moeite gedaan hebt, kom je op 1,74m3, wat overeenkomt met 293kg berekend volume/gewicht.

Nu nog zien wat de douane in Turkije van me wil...

edit: Chris is inderdaad ietwat apart, maar wil niet veroordelend zijn. Hij heeft me idd niet geholpen aan een goedkope agent (zelf naar de Freight terminal gegaan), maar verder wel de vragen beantwoord van mijn zijde. Het initiatief lag echter nooit bij hem.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif