Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pepdeze
|
Geplaatst: Vr, 20 Jan. 2012, 19:15 Onderwerp: spanningsregelaar |
|
|
Mijn verlichting in het display en de achterlichtjes zie ik flikkeren. Dat is mijn eigenlijk nooit eerder opgevallen. Zonder verbruikers laad de motor 13 volt. Ik vermoed dat mijn spanningsregelaar eraan is.
Kan dit kloppen? Stekkers heb ik allemaal al los gehad en schoongemaakt.
Grt
Jeroen |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Zo, 22 Jan. 2012, 1:17 Onderwerp: |
|
|
Ik was begonnen aan een heel antwoord, maar er is hierover al meer geschreven. Ff de zoekfunctie gebruiken. Staat ook de juiste manier van testen beschreven. 5000 toeren, licht aan, en dan moet er ik meen iets tussen de 14 en 15 volt op de accu staan. Als dan minder is moet je gaan uitsluiten. Bekabeling, stroomregelaar of rotor. Succes! _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
|
Geplaatst: Za, 28 Jan. 2012, 12:09 Onderwerp: |
|
|
Tussen de 4/5000 toeren met (xenon)licht aan 13,3 volt.
Bekabeling heb ik al nagelopen. Mijn handvatverwarming komt zoals eerder ook niet meer op tostiehoogte, en gezien de flikkerende teller verlichting gok ik dat de regelaar kaduuk is! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 28 Jan. 2012, 18:28 Onderwerp: |
|
|
pepdeze schreef: | Tussen de 4/5000 toeren met (xenon)licht aan 13,3 volt.
Bekabeling heb ik al nagelopen. Mijn handvatverwarming komt zoals eerder ook niet meer op tostiehoogte, en gezien de flikkerende teller verlichting gok ik dat de regelaar kaduuk is! |
ja, maar zoals vaker gezegd: dat hoeft niet zo te zijn:
ALs de accu de stroom niet goed opneemt, dan doet de spanningregelaar ook gek.
Dus check iig de kabels naar de accu, de ogen aan de kabel bij de accupolen (die scheuren wel eens) en de accupolen zelf. Test evt ook de accu als je die mogelijkheid hebt.
CHeck dan ook de kabels en connectors naar de spanningsregelaar, inclusief het startrelais en de hoofdzekering.
Als dat allemaal goed is, is de regelaar waarschijnlijk stuk...
(dan wordt ie meestal ook erg heet) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
|
Geplaatst: Zo, 29 Jan. 2012, 19:11 Onderwerp: |
|
|
Mijn accu is nieuw, massakabel is nieuw. Conecctors op spanningsregelaar, startrelais en hoofdzekering heb ik al nagelopen en schoongemaakt.
Ik heb nog een goede accu staan,. zal die eens wisselen en die nieuwe voor de zekerheid laten testen. Ben toch idd bang dat de regelaar eraan is. |
|
Naar boven |
|
 |
|