lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

hoe dichting (bourrage) van koppelingsas verwijderen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Dec. 2011, 11:19    Onderwerp: hoe dichting (bourrage) van koppelingsas verwijderen Reageer met quote

Hoi,

ik heb net de koppelingsas uit mijn 950 Adventure verwijderd (en de slave clutch cylinder en de zijstandaard en het voortandwiel) zodat ik die (koperen?) dichting in alle rust en ruimte kan proberen verwijderen.

Maar hoe doe ik dat best? Ik zou niet willen dat ik die dieperliggende naaldlagers verwoest of erger. Met een soort van knijptang waarvan de tandjes naar buiten grijpen?

Graag alle tips en tricks aub.

Paul

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Dec. 2011, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

hoi, hier ben ik weer.

Ondertussen is het me gelukt, met een eenvoudige schroevendraaier, subtiel wat wringen vanuit verschillende hoeken, tot die - POP - loskwam.

Maar erachter zie ik minder mooie dingen.



Ooit moet iemand behoorlijk hard hebben zitten rammen, anders krijg je die rand niet zo kapot. evil3 Ook al die hoekige beschadigingen aan de buitenrand zijn niet van mijn hand.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 22 Dec. 2011, 1:43    Onderwerp: Reageer met quote

daar is een vakman aan bezig geweest stars furious3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 22 Dec. 2011, 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

Is dat het olleke van de koppelingsstang aan de linkerkant van het blok ? Waar de pomp opzit ?

Damn shocked2 wreck

Kan geen enkele reden verzinnen waarom daar zo in tekeer gegaan moet worden. Tenzij die dichting ooit nog al eens vervangen geweest is, en ze daarbij ne koevoet gebruikt hebben ofzo...denk dat ge dat nog bij de vorige eigenaar moogt gaan zoeken.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 22 Dec. 2011, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Is dat het olleke van de koppelingsstang aan de linkerkant van het blok ? Waar de pomp opzit ?

Damn shocked2 wreck

Kan geen enkele reden verzinnen waarom daar zo in tekeer gegaan moet worden. Tenzij die dichting ooit nog al eens vervangen geweest is, en ze daarbij ne koevoet gebruikt hebben ofzo...denk dat ge dat nog bij de vorige eigenaar moogt gaan zoeken.


jawel, linksonder, waar de pomp opzit.

Het randje dient denk ik enkel om te vermijden dat die dichting te diep wordt geklopt, maar toch ...

en ook jawel, dien vorige eigenaar gaat dat wel gedaan hebben, het is niet zijn eerste wapenfeit.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 757
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Do, 22 Dec. 2011, 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

Die zwarte ring met die vierkante hap uit (beitel?) op 2 uur, is dat n°24 op de tekening? Kan die van buitenuit verwijderd worden? Zoals 't er nu uitziet is daar niet veel vlees over om tegen af te dichten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Dec. 2011, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

nee, die ring op de tekening is een enorme ring die achter de koppelingskorf in het blok ligt. nr23 is het naaldlager van de korf.

nr 32 zal de afdichting zijn, maar het lagertje ?? zal we niet op die tekening staan ofoz

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Dec. 2011, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

het is inderdaad nr 32, het lagertje erachter is godzijdank perfect in orde. De drukstang van de koppeling is na zes jaar nog steeds intact. Niet de minste slijtsporen.
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Jan. 2012, 0:08    Onderwerp: Reageer met quote

ondertussen al wat kleine ritjes gedaan met nieuwe koperen dichting erin. De motor is ter hoogte van het tandwiel in geen jaren zo droog geweest eigenlijk...
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif