Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dukey

Geregistreerd op: 20-4-2007 Berichten: 212 Woonplaats: nieuw vossemeer
|
Geplaatst: Ma, 9 Jan. 2012, 21:29 Onderwerp: Leeglopen accu |
|
|
Heeft er iemand wel eens problemen gehad met een leeglopende accu.
Ik had het laatst na ca 2weken niet te hebben gereden een platte accu.
Accu is in goede conditie jaartje oud .
Ik had vorrig jaar hetzelfde probleem rond deze tyd.
Ik vermoed dat het door vocht komt.
Hij laad goed bij zelf stationair met handvat verwarming aan.
En heb nog even gemeten of ik een clandastine verbruiker had maar,
Meet niks.
Raar
Mischien iemand met hetzelfde probleem?
Grts Robbert _________________ 1190 adventure R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 9 Jan. 2012, 22:14 Onderwerp: |
|
|
- alarmsysteem ?
- 950??: Carb-heater aangesloten op de permanentspanning? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dukey

Geregistreerd op: 20-4-2007 Berichten: 212 Woonplaats: nieuw vossemeer
|
Geplaatst: Ma, 9 Jan. 2012, 23:07 Onderwerp: |
|
|
Nee sorry het is een 990 adv
Zonder alarm
Maar meet ook geen verbruikers
Maar bedacht me net dat ik niet gemeten heb als de motor op contact slot stond.
Mischien maakt dat wat uit . _________________ 1190 adventure R |
|
Naar boven |
|
 |
dukey

Geregistreerd op: 20-4-2007 Berichten: 212 Woonplaats: nieuw vossemeer
|
Geplaatst: Di, 10 Jan. 2012, 23:05 Onderwerp: |
|
|
En ja hoor vandaag voor het eerst langs de kant van de weg met de ktm
Ik kom op een rotonde aan rem af en de motor valt stil.
En niet meer starten accu leeg shit.!!!
En daar sta je dan ,dat word bellen voor hulp .
Nou stond nog geen 2minuten 1e helper een man met een bmw
Vriendelijke man die even kwam vragen of ik hulp nodig had.
De man vriendelijk bedankt na een praatje over motor rijden .
Dus gebeld en wachten .
Daarna nog 4 mensen die hulp aanboden.
Wat trekt zo'n oranje bike toch een aandacht
Daarna overgestart en op het laatste restje van de accu naar huis gereden.
En thuis gemeten .niks meer laden
Toch de spannings regelaar ? Ga morgen maar weer meten _________________ 1190 adventure R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 11 Jan. 2012, 9:22 Onderwerp: |
|
|
check eerst:
- aansluitingen bij de hoofdzekering (30A)/startrelais (omdat ie laag zit wil de zaak daar wel eens rotten)
- de dubbele rood-witte draad van de regulator naar het startrelais: ergens zit hier een stekker aan, bij mij hing die onder het blok en waren de draadjes losgerot. (effe kabeltje volgen)
- groene massa aansluiting van de regulator: Zit deze goed vast?
- Accupool aansluitinging: De kabel wil wel eens loslopen, of breken vlak bij de accupool.
laadspanning moet tussen de 14-15 V bijn 5000 RPM zijn.
rest: Zie WPH
(stuur me een pbtje als je die wil hebben) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dukey

Geregistreerd op: 20-4-2007 Berichten: 212 Woonplaats: nieuw vossemeer
|
Geplaatst: Wo, 11 Jan. 2012, 21:41 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor de tips
a
ik heb alles gecontroleerd volgens het grote boek
alles lijkt te kloppen
verbruik gemeten 1,6 miliampere mag 2 zijn dus goed
weerstand dynamo gemeten en naar massa ook goed
kabels stekkers gecontroleerd ook goed
maar met volle accu gemeten bij 5000 tpm
op de accu 13,4 volt en dit moet tussen de 14 en 15volt liggen.
volgens het boek
ook word de spannings regelaar erg warm dit niet gemeten maar denk zo,n 60 graden .
dus denk dat ik morgen een regelaar ga bestellen en hopen dat het daarmee weer goed komt.
ben het auto rijden nu al weer zat.  _________________ 1190 adventure R |
|
Naar boven |
|
 |
wizzzard

Geregistreerd op: 5-1-2012 Berichten: 3
|
Geplaatst: Wo, 11 Jan. 2012, 22:22 Onderwerp: |
|
|
ik heb het ook gehad, check alle stekkers even de naar en langs de spanningregelaar lopen. Bij mij was er 1 een beetje gaar en daardoor werd de accu niet meer geladen. |
|
Naar boven |
|
 |
dukey

Geregistreerd op: 20-4-2007 Berichten: 212 Woonplaats: nieuw vossemeer
|
Geplaatst: Wo, 11 Jan. 2012, 22:46 Onderwerp: |
|
|
Heb ik gedaan laad wel bij stationair 14 volt maar als ik meet
Volgens het boek bij 5000 tpm niet genoeg meer _________________ 1190 adventure R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6796 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 11 Jan. 2012, 22:53 Onderwerp: |
|
|
feit is wel dat de spanningsregelaar de uitgaande spanning regelt: Als de connectie naar de accu te veel weerstand heeft (door een slechte stekker/verbinding/draad), dan ziet de spanningsregelaar een hogere spanning dan de werkelijke accuspanning.
De spanningsregelaar zal dan meer 'weggooien' waardoor die warmer wordt.
Maar ok: Die dingen gaan ook stuk...
Dus wil je het zeker weten: Omwisselen (met een goeie en weer terug).
Ik heb er wel een liggen, maarja das bepaald niet om de hoek voor je. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
dukey

Geregistreerd op: 20-4-2007 Berichten: 212 Woonplaats: nieuw vossemeer
|
Geplaatst: Wo, 11 Jan. 2012, 23:12 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je aanbod
Maar bestel wel een nieuwe
Ik neem het risico haha  _________________ 1190 adventure R |
|
Naar boven |
|
 |
dukey

Geregistreerd op: 20-4-2007 Berichten: 212 Woonplaats: nieuw vossemeer
|
Geplaatst: Do, 12 Jan. 2012, 22:58 Onderwerp: |
|
|
Nou Net de regelaar vervangen en hij doet het weer
Regeld nu netjes af op 14.2 volt stationair ook bij 5000 tpm
En zelfs met handvat verwarming op max.
Bedankt voor het meedenken allemaal en voor de tips  _________________ 1190 adventure R |
|
Naar boven |
|
 |
|