lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Druppellader
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
euhm Daan:

is de laadkabel bij de accu afgezekerd??
wel NA de hofodzekering afgetapt? of direkt aan de accu?

Zonee, dan gaat er dus iets goed fout, als die laadkabel ergens kortsluiting krijgt, bijv omdat ie doorschuurt...


Direct aan de accu DR Bean bucktooth
Is dat niet goed? bucktooth
Wel dus direct na de poolaansluiting een zwevende zekeringhouder op de plusdraad.

Volgens mij stond het ook zo in de beschrijving die er bij zat.
Zowel op m'n lC8 als op de EXC heb ik het zo gemonteerd.


Zie foto



kabeltje.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  8.32 KB
 Weergegeven:  10247 keer

kabeltje.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

ja, met die zekeringhouder er in (met ene zekering) is het dus goed.

Waar het om gaat: ALS de draad aan de accu op een of andere wijze beschadigd raakt (doorschuurt, afgeknelt raakt oid), en kortsluiting maakt met frame, met de andere draad of wat dan ook, dan niet de zaak er uit fikt, maar de zekering gewoon doorgaat.
Daarom zit er dus direkt na de + aansluiting op de accu een zekeringbox. De kabel van de + naar die zekering toe vormt dus in principe nog een risico, maar die is als het goed is zo kort, dat ie niet ergens tegenaan kan komen.

Als je laad via je boordstopkontaktje (wat aangesloten zit op de AUX), is de verbinding naar de accu dus al afgezekerd, en behoef je geen extra zekering aan te leggen. Voor de bescherming van de lader zelf, heeft de lader (in , of vlakbij de lader) zelf een zekering.

snappiévous?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:


snappiévous?


Ik snap um, ik rommel ook maar wat aan hoor, van electrisch heb ik niet zoveel sjoegge bucktooth

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

geeft nie... kijken waar het risico nou eigenlijk vandaan komt:

Hier komt het echte gevaar van de accu af! Bij kortsluiting van onafgezekerde draden vanaf de accu kan zomaar de hele zaak affikken... en dat wil je niet (denk ik...)
rolleyes3 rolleyes4 dizzy2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Echwel



Geregistreerd op: 29-7-2006
Berichten: 48
Woonplaats: Krimpenerwaard

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Nov. 2006, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Daan,
bedankt, dat maakt wel duidelijk! thumbsup
Zoiets had ik ook in gedachte.
Wat Gerben zegt is mogelijk, het hoeft zeker niet te gebeuren maar als je sluiting krijg dan heb je een probleem(pje).

Daarom wil ik misschien van een van de gezekerde ACC aansluitingen in de centenbak gebruik gaan maken. wreck
Een van hen staat dacht ik constant aangesloten op de accu, dus die gaat al naar beneden. Daar staat dan ook wel mijn alarm op, denk ik, maar dat maakt niet uit. smiley

Ik ga zo eerst even op het forum kijken bij de plug aansluiting (zie opmerking Gerben) en laat wel even weten wat er van komt...

joe snep?,
John.

zo, nou is het helemaal duidelijk.......

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=769&highlight=plug

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=967

_________________
Once Young and Wise, now I ‘m Old and Stupid.(Echwel).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za, 25 Nov. 2006, 11:14    Onderwerp: Type druppellader & alarm uitzetten? Reageer met quote

Ik heb het KTM alarm en een al een overleden accu en nog een paar vraagjes:

- Is het alarm eenvoudig uit te zetten (woon veilig zzz )?

- wat is een goede (en eenvoudig te monteren) druppellader?

- iets anders over het alarm: stel hij staat op alarm en je batterij van de afstandbediening is net sad3 leeg, wat is dan wijs?

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Za, 25 Nov. 2006, 11:45    Onderwerp: Re: Type druppellader & alarm uitzetten? Reageer met quote

Koen schreef:
Ik heb het KTM alarm en een al een overleden accu en nog een paar vraagjes:

- Is het alarm eenvoudig uit te zetten (woon veilig zzz )?

- wat is een goede (en eenvoudig te monteren) druppellader?

- iets anders over het alarm: stel hij staat op alarm en je batterij van de afstandbediening is net sad3 leeg, wat is dan wijs?

Groeten Koen


Elke beetje motorwarenhuis verkoopt de druppellader van optimate, BV Motoport. ik gebruik hem ook al 1 jaar, bevalt prima.
Je kunt er ook makkelijk los een tweede stopcontact bij kopen/bestellen om hem op meerdere fietsen te gebruiken.

Het KTM alarm weet ik niets van, heb ik niet.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Nov. 2006, 19:32    Onderwerp: Re: Type druppellader & alarm uitzetten? Reageer met quote

Koen schreef:
Ik heb het KTM alarm en een al een overleden accu en nog een paar vraagjes:

- Is het alarm eenvoudig uit te zetten (woon veilig zzz )?

- iets anders over het alarm: stel hij staat op alarm en je batterij van de afstandbediening is net sad3 leeg, wat is dan wijs?



- ja, stuur maar PB als je geen handleiding hebt. Is misschien niet slim om dat te hier te zetten... lipsrsealed

- doen zoals ik: tweede afstandbediening gekocht (VOOR het batterijtje leeg is) of altijd reserve batterijtje meenemen... (fotozaak) 2thumbsup

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Nov. 2006, 0:28    Onderwerp: aansluiting druppellader Reageer met quote

Dank voor jullie snelle antwoorden. Heb de Optimate III gehaald. Zou hem graag met een plugje op het dashboard aansluiten maar kan de AUX
uitgang zoals eerder beschreven niet vinden:

Als je laad via je boordstopkontaktje (wat aangesloten zit op de AUX), is de verbinding naar de accu dus al afgezekerd, en behoef je geen extra zekering aan te leggen. [Dr Bean].

Heb een Go!!, kan dit ook via de ACC1 of 2 (vrije zekering)? Ik neem aan dat de draden ergens (los?) onder de koplamp liggen?

vast bedankt

Koen

P.S. Vandaag mijn eerste natte bos/steenpaden genomen, beetje spannend maar heerlijk. Gaat er veel vaker van komen.

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Nov. 2006, 8:38    Onderwerp: Re: Type druppellader & alarm uitzetten? Reageer met quote

Koen schreef:
Ik heb het KTM alarm en een al een overleden accu


Het is trouwens niet normaal dat je alarm de accu snel leeg trekt hoor. De mijne staat (vanwege m'n werk) regelmatig 2 weken stil en ook zonder druppellader is die met de 2de druk op knop aan 't lopen.

Misschien heb je iets anders wat je accu leeg trekt....?? shocked2

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Nov. 2006, 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Chris,

dank je voor je (e-mail)service. Op de dag dat ik mijn motor kocht was de accu leeg en gezien de discusie op het forum lijkt het alarm de hoofd verdachte (heb geen carb, verw.). weet dus niet precies de geschiedenis maar wil het zekere voor onzekere nemen en niet voor een suprise (in de kou waarschijnlijk) komen te staan,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Nov. 2006, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Koen, zoals al eerder gezegd: Een gel-accu, zoals in de adventure zit, is feitelijk STUK als ie 1x diep ontladen is.

Als de accu bij aankoop dus echt LEEG was, zou ik gewoon een nieuwe vragen, danwel kopen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Nov. 2006, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Gerben,

heb ook een nieuwe gekregen maar voor de toekomst preventief:

Heb de Optimate III gehaald. Zou hem graag met een plugje op het dashboard aansluiten maar kan de AUX
uitgang zoals eerder beschreven niet vinden:

Als je laad via je boordstopkontaktje (wat aangesloten zit op de AUX), is de verbinding naar de accu dus al afgezekerd, en behoef je geen extra zekering aan te leggen. [Dr Bean].

Heb een Go!!, kan dit ook via de ACC1 of 2 (vrije zekering)? Ik neem aan dat de draden ergens (los?) onder de koplamp liggen?

vast bedankt

Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Nov. 2006, 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

Koen schreef:

Als je laad via je boordstopkontaktje (wat aangesloten zit op de AUX), is de verbinding naar de accu dus al afgezekerd, en behoef je geen extra zekering aan te leggen. [Dr Bean].

Heb een Go!!, kan dit ook via de ACC1 of 2 (vrije zekering)? Ik neem aan dat de draden ergens (los?) onder de koplamp liggen?


Dat heb je helemaal goed, de draden zijn zelfs netjes gelabelt, en acc 1 of 2 zit achter het kontakt of andersom.
Je kunt trouwens de zekeringen die origieneel 5 Watt zijn verzwaren naar 10 Watt als je dat interessant vindt.
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=468

Groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Nov. 2006, 21:43    Onderwerp: Laden zonder contact aan? Reageer met quote

Beste Johan,

dankje voor je info. Toch nog even voor de zekerheid voor ik mijn fraaie GO ga modificeren, kan ik "gewoon" de acculader op de draden (ACC1 of 2) zetten? Kan ik niks anders beschadigen? Zijn ze dik genoeg bijvoorbeeld als de accu veel stroom vraagt (5 watt genoeg) van de lader?

Tenslotte moet het contact aanstaan om te kunnen laden? Of moet je er omheen leiden?

Vats bedankt & Groeten,

Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif