Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Wout
Geregistreerd op: 1-3-2007 Berichten: 219 Woonplaats: Lage Zwaluwe
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 19:43 Onderwerp: |
|
|
en ja hoor, ook met m'n nieuwe smr last van bevroren carburateurs,
gelukkig hebben we hier een paar jaar geleden al uitgezocht hoe je dat op moet lossen
ik heb weer een mooi rond gat geboord, en gelijk maar de snorkel verwijderd ipv afplakken, omdat ik eigenlijk van plan ben om het in de zomer ook zo te laten.
het vierkante gat wat vrijkomt als je de snorkel verwijderd het ik afgedekt met een blindplaatje, en de thermoswitch van de carb verwarming heb ik handbediend gemaakt.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
61.06 KB |
Weergegeven: |
10897 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
61.41 KB |
Weergegeven: |
10899 keer |
|
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 23:01 Onderwerp: |
|
|
hey.. nieuwe testcase!
laat je ook weer effe horen of het ook bij de SMR echt werkt ?
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Di, 8 Dec. 2009, 10:02 Onderwerp: |
|
|
Dag Daan,
Maak je het gat wel groter nu, of heb je op de SMR ook een Sommer door? Ik heb met de snorkel half afgeplakt, de badstop open en de carb verwarming uit nog geen enkel probleem gehad tot nu toe. Het lijkt me dat het ook afhangt van je rijstijl en de route. Ik rij nooit lang met het gas in dezelfde positie.
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 8 Dec. 2009, 10:49 Onderwerp: |
|
|
Jan,
het hangt zeker af van rijstijl/omstandigheden/route,
dat blijkt nu maar weer, ik denk dat ik de enige smr/rijder ben in nederland die er last van heb
ik heb dezelfde maat gat geboord als in jouw adv, echter deze keer zonder roostertje er in, (wat de doorstroming weer groter maakt)
als ik jou was zou ik dat roostertje weghalen, en toch de snorkel helemaal afplakken.
verder rij ik met sommer door links EN rechts (advies van sommer voor de smr).
al met al krijgt hij denk ik best wel veel lucht, maar hij loopt heeerlijk
Zoals ik al zei, ik ben van plan om het zo te laten, dus ook in de zomer zoals wout al gedaan heeft.
verder maakt de motor wat meer kabaal als ik het gas er op zet (aanzuiggeluid) maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Enne... als je op de adv de snorkel weghaalt, dan kun je het daschboard kastje heeeel diep maken.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Wo, 9 Dec. 2009, 11:43 Onderwerp: |
|
|
Daan,
Ik laat het toch nog maar even zo omdat ik in de zomer liever frisse lucht inadem. En het gaat nu goed. Als het fout gaat kan ik altijd nog de carb verwarming aanzetten. Dat kastje groter lijkt me trouwens wel handig..
Groet,
Jan.
|
|
Naar boven |
|
|
klokker
Geregistreerd op: 16-3-2010 Berichten: 25
|
Geplaatst: Ma, 31 Okt. 2016, 11:50 Onderwerp: |
|
|
Waasr is die verwarming voor de carbs te koop en welke kosten ? Is het makkelijk zelf te monteren ?
|
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 31 Okt. 2016, 17:25 Onderwerp: |
|
|
Hoi Klokker,
Vanwaar wil je graag verwarming in de carburateurs hebben?
Ben je van plan naar een heel koud land op reis te gaan?
"Benzine kan wel bevriezen. Elke vloeibare stof heeft een temperatuur waarop deze overgaat naar vaste vorm. Bij water is dit bijvoorbeeld 0 graden Celcius. Bij de diverse soorten benzine is dit ca. -30 tot -50 graden Celcius."
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 1 Nov. 2016, 21:42 Onderwerp: |
|
|
timieh,
bij het bevriezen van een carburateur gaat het niet om het bevriezebn van de benzine, maar van het vocht uit de lucht, wat dan als ijsvorming neerslaat op het inlaatkanaal (o.a. achterkant van de gasschuif).
Dit gebeurt al rijkelijk boven de 0 graden omdat:
- de lucht na passeren van de gasschuif uitzet, en expansie samen gaat met afkoeling (dit is een grote factor!, in het bijzonder wanneer je een kleine gasschuifopening hebt)
- het verdampen van de benzine na het vernevelen door de sproeier
Om precies deze reden worden bijna alle inlaatspruitstukken verwarmd met koelwater; maar bij een motor is wat wat lastig. ook wordt vaak bij koude motor eerst warme inlaatlucht gebruikt (over de uitlaat aangezogen oid).
het bevriezen is niet zo erg, maar de ijsvorming verstoord de luchtstroom en daarme op den duur het mengsel.
De LC8 heeft onder de 8-10 graden last van dit fenomeen, met name bij hogere luchtvochtigheid dus... maw: typisch herfstweer! daaom heeft deze (bij de Adv in ieder geval) sinds 2004 een carburateurverwarming
als het echt kouder wordt is het weer weg omdat de lucht dan droger is.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 2 Nov. 2016, 13:39 Onderwerp: |
|
|
Aha, Thanks! weer wat geleerd
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1492 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 3 Nov. 2016, 17:39 Onderwerp: |
|
|
klokker schreef: | Waasr is die verwarming voor de carbs te koop en welke kosten ? Is het makkelijk zelf te monteren ? |
ik betwijfel het of dat zomaar makkelijk zelf te installeren is. Dat zit denk ik echt wel IN de carbs. En dan is er nog het stroomdraadje dat je natuurlijk moet aangesloten krijgen.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Do, 3 Nov. 2016, 22:02 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | klokker schreef: | Waasr is die verwarming voor de carbs te koop en welke kosten ? Is het makkelijk zelf te monteren ? |
ik betwijfel het of dat zomaar makkelijk zelf te installeren is. Dat zit denk ik echt wel IN de carbs. En dan is er nog het stroomdraadje dat je natuurlijk moet aangesloten krijgen. |
Zo op geheugen kostte verwarming setje iets van 40 euro,
moet op acc 2 aangesloten worden, en werkt op thermoswitch
die je ergens bij de toeter in de buurt moet ophangen.
de gloeistiften moeten in de carburateurs geschroefd worden,
vanaf model 2004 zit er al schroefdraad in de carb's,
een model 2003 moet je zelf draad in tappen.
En als je al die moeite gedaan hebt dan zul je merken dat het NIETS helpt.
de enige manier om van dit fenomeen af te komen is zoals in dit topic
al uitvoerig is besproken en uitgevoerd, nl de motor warme lucht in te laten ademen...
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 4 Nov. 2016, 9:45 Onderwerp: |
|
|
klopt helemaal Daan..
het helpt wel 'íets': met name, ALS het gebeurt, dan is het sneller weg als je effe stopt.
maar de 20x 20W stiften kunnen de lucht in de carb niet warm krijgen.. das logisch.
idd: effe hele thread lezen en je weet het allemaal
als je alleen al effe hierboven leest dan zie je dar Daan zijn SMR er ook last van had, en dat Wout het probleem ook meteen terug had toen hij de warme-luchtinlaat effe afgeplakt had.
allemaal berichten van de herfst en de lente... als Nederland koud en nat is.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 13 Nov. 2016, 22:15 Onderwerp: |
|
|
Na verleden week een weekje woon/werk met m'n 04 adv 950 LC8
toch maar besloten om ook van deze brommer de luchtaanzuig om te leggen,
(khep er tenslotte al ruim ervaring mee).
deze keer het gat in de filterkast ovaal gemaakt, met bijbedoeling
om ook die lastig bereikbare voorste bougie snel te kunnen wisselen.
Met bougiesleutel, doppie 13 en een knikbare ratel is het nu een fluitje van een cent
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
115.35 KB |
Weergegeven: |
169 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
183.29 KB |
Weergegeven: |
169 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
186.43 KB |
Weergegeven: |
169 keer |
|
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Vanlierde
Geregistreerd op: 4-6-2016 Berichten: 153
|
Geplaatst: Zo, 13 Nov. 2016, 23:09 Onderwerp: |
|
|
hmmm mss nog geen slecht idee om dit ook te doen. nu ik er nog makkelijk bij kan.
en wat bij off road? of gewoon uitneembare mousse voorzien?
|
|
Naar boven |
|
|
|