lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

carburateur verwarming
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wout



Geregistreerd op: 1-3-2007
Berichten: 219
Woonplaats: Lage Zwaluwe

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Okt. 2008, 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de "onderinlaat" de hele zomer open gelaten, en nergens last van gehad.
Voor de cursus in landgraaf tocht maar afgeplakt en de snorkel weer open gemaakt, je weet maar nooit thinking .
Nog geen week later wist ik weer waarvoor ik de gaten had gemaakt. Dus gauw weer tape eraf en de snorkel dicht.

Rijdt weer als altijd 2thumbsup .

groet
Wout



Wintergat.JPG
 Beschrijving:
De verstevigings ribben in de filterkast zijn in takt gebleven. Het doorstroom oppervlak is gelijk aan dat van de snorkel.
 Bestandsgrootte:  215.23 KB
 Weergegeven:  426 keer

Wintergat.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

en ja hoor, ook met m'n nieuwe smr last van bevroren carburateurs,

gelukkig hebben we hier een paar jaar geleden al uitgezocht hoe je dat op moet lossen laugh

ik heb weer een mooi rond gat geboord, en gelijk maar de snorkel verwijderd ipv afplakken, omdat ik eigenlijk van plan ben om het in de zomer ook zo te laten.
het vierkante gat wat vrijkomt als je de snorkel verwijderd het ik afgedekt met een blindplaatje, en de thermoswitch van de carb verwarming heb ik handbediend gemaakt.



gat filterkast.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  61.06 KB
 Weergegeven:  10897 keer

gat filterkast.jpg



snorkel weg klein.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  61.41 KB
 Weergegeven:  10899 keer

snorkel weg klein.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Dec. 2009, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

hey.. nieuwe testcase!

laat je ook weer effe horen of het ook bij de SMR echt werkt smiley ?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Di, 8 Dec. 2009, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Daan,

Maak je het gat wel groter nu, of heb je op de SMR ook een Sommer door? Ik heb met de snorkel half afgeplakt, de badstop open en de carb verwarming uit nog geen enkel probleem gehad tot nu toe. Het lijkt me dat het ook afhangt van je rijstijl en de route. Ik rij nooit lang met het gas in dezelfde positie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Di, 8 Dec. 2009, 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Jan,

het hangt zeker af van rijstijl/omstandigheden/route,
dat blijkt nu maar weer, ik denk dat ik de enige smr/rijder ben in nederland die er last van heb blank

ik heb dezelfde maat gat geboord als in jouw adv, echter deze keer zonder roostertje er in, (wat de doorstroming weer groter maakt)
als ik jou was zou ik dat roostertje weghalen, en toch de snorkel helemaal afplakken.

verder rij ik met sommer door links EN rechts (advies van sommer voor de smr).

al met al krijgt hij denk ik best wel veel lucht, maar hij loopt heeerlijk thumbsup

Zoals ik al zei, ik ben van plan om het zo te laten, dus ook in de zomer zoals wout al gedaan heeft.

verder maakt de motor wat meer kabaal als ik het gas er op zet (aanzuiggeluid) maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Enne... als je op de adv de snorkel weghaalt, dan kun je het daschboard kastje heeeel diep maken.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Dec. 2009, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

Daan,

Ik laat het toch nog maar even zo omdat ik in de zomer liever frisse lucht inadem. En het gaat nu goed. Als het fout gaat kan ik altijd nog de carb verwarming aanzetten. Dat kastje groter lijkt me trouwens wel handig..

Groet,
Jan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klokker



Geregistreerd op: 16-3-2010
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Okt. 2016, 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Waasr is die verwarming voor de carbs te koop en welke kosten ? Is het makkelijk zelf te monteren ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Okt. 2016, 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Klokker,

Vanwaar wil je graag verwarming in de carburateurs hebben?
Ben je van plan naar een heel koud land op reis te gaan?

"Benzine kan wel bevriezen. Elke vloeibare stof heeft een temperatuur waarop deze overgaat naar vaste vorm. Bij water is dit bijvoorbeeld 0 graden Celcius. Bij de diverse soorten benzine is dit ca. -30 tot -50 graden Celcius."

book2 thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 1 Nov. 2016, 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

timieh,

bij het bevriezen van een carburateur gaat het niet om het bevriezebn van de benzine, maar van het vocht uit de lucht, wat dan als ijsvorming neerslaat op het inlaatkanaal (o.a. achterkant van de gasschuif).

Dit gebeurt al rijkelijk boven de 0 graden omdat:
- de lucht na passeren van de gasschuif uitzet, en expansie samen gaat met afkoeling (dit is een grote factor!, in het bijzonder wanneer je een kleine gasschuifopening hebt)
- het verdampen van de benzine na het vernevelen door de sproeier

Om precies deze reden worden bijna alle inlaatspruitstukken verwarmd met koelwater; maar bij een motor is wat wat lastig. ook wordt vaak bij koude motor eerst warme inlaatlucht gebruikt (over de uitlaat aangezogen oid).

het bevriezen is niet zo erg, maar de ijsvorming verstoord de luchtstroom en daarme op den duur het mengsel.

De LC8 heeft onder de 8-10 graden last van dit fenomeen, met name bij hogere luchtvochtigheid dus... maw: typisch herfstweer! daaom heeft deze (bij de Adv in ieder geval) sinds 2004 een carburateurverwarming

als het echt kouder wordt is het weer weg omdat de lucht dan droger is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Nov. 2016, 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

Aha, Thanks! weer wat geleerd thumbsup
_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 3 Nov. 2016, 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

klokker schreef:
Waasr is die verwarming voor de carbs te koop en welke kosten ? Is het makkelijk zelf te monteren ?

ik betwijfel het of dat zomaar makkelijk zelf te installeren is. Dat zit denk ik echt wel IN de carbs. En dan is er nog het stroomdraadje dat je natuurlijk moet aangesloten krijgen.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 3 Nov. 2016, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
klokker schreef:
Waasr is die verwarming voor de carbs te koop en welke kosten ? Is het makkelijk zelf te monteren ?

ik betwijfel het of dat zomaar makkelijk zelf te installeren is. Dat zit denk ik echt wel IN de carbs. En dan is er nog het stroomdraadje dat je natuurlijk moet aangesloten krijgen.


Zo op geheugen kostte verwarming setje iets van 40 euro,
moet op acc 2 aangesloten worden, en werkt op thermoswitch
die je ergens bij de toeter in de buurt moet ophangen.
de gloeistiften moeten in de carburateurs geschroefd worden,
vanaf model 2004 zit er al schroefdraad in de carb's,
een model 2003 moet je zelf draad in tappen.

En als je al die moeite gedaan hebt dan zul je merken dat het NIETS helpt.
de enige manier om van dit fenomeen af te komen is zoals in dit topic
al uitvoerig is besproken en uitgevoerd, nl de motor warme lucht in te laten ademen... grin2

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Nov. 2016, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

klopt helemaal Daan..

het helpt wel 'íets': met name, ALS het gebeurt, dan is het sneller weg als je effe stopt.

maar de 20x 20W stiften kunnen de lucht in de carb niet warm krijgen.. das logisch.

idd: effe hele thread lezen en je weet het allemaal smiley

als je alleen al effe hierboven leest dan zie je dar Daan zijn SMR er ook last van had, en dat Wout het probleem ook meteen terug had toen hij de warme-luchtinlaat effe afgeplakt had.

allemaal berichten van de herfst en de lente... als Nederland koud en nat is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Nov. 2016, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Na verleden week een weekje woon/werk met m'n 04 adv 950 LC8
toch maar besloten om ook van deze brommer de luchtaanzuig om te leggen,
(khep er tenslotte al ruim ervaring mee).
deze keer het gat in de filterkast ovaal gemaakt, met bijbedoeling
om ook die lastig bereikbare voorste bougie snel te kunnen wisselen.
Met bougiesleutel, doppie 13 en een knikbare ratel is het nu een fluitje van een cent thumbsup



IMG_3253.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  115.35 KB
 Weergegeven:  169 keer

IMG_3253.JPG



IMG_3252.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  183.29 KB
 Weergegeven:  169 keer

IMG_3252.JPG



IMG_3251.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  186.43 KB
 Weergegeven:  169 keer

IMG_3251.JPG



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Nov. 2016, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

hmmm mss nog geen slecht idee om dit ook te doen. nu ik er nog makkelijk bij kan.

en wat bij off road? of gewoon uitneembare mousse voorzien?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
Pagina 12 van 13

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif