Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Wout
Geregistreerd op: 1-3-2007 Berichten: 219 Woonplaats: Lage Zwaluwe
|
Geplaatst: Wo, 9 Jan. 2008, 13:56 Onderwerp: |
|
|
Heb vroeger ook van die scottoilers gehad, daarvan heb ik inschroefnippeltjes overgehouden. Zit er nu dus één in het gaatje van de SAS-klep, met daarop de slang van de achterste cilinder. De voorste zit idd op dat pikkie aan de SAS-steun. Nu dus alles weer als vanouds.
Maarre.. die vacuumsturing van de SAS-klep werkt volgens mij alleen bij gas dicht. Anders geeft de overmaat lucht in de uitlaat wat extra geplof. Bij hogere toeren opent de klep dan. Bij mij was hij dus altijd open.. toch?
En met die valse lucht mag ik blij zijn dat er nog geen uitlaatklep verbrand is.
Hoe kan ik testen of de catalisatoren nog werken? Ik rijd vrijwel elke dag dus vind dat ik een beetje lief moet zijn voor de lucht.. hoewel die meur die daar uit komt...
Aan beheerder: dit had eigenlijk een nieuw draadje moet zijn maar kennelijk op de verkeerde knop gedrukt
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 9 Jan. 2008, 18:22 Onderwerp: |
|
|
idd, Extra lucht wordt bijgemengd wanneer het gas dicht gaat bij hogere toeren. Dan is het mengsel namelijk TE rijk, en komt normaliter onverbrand uit de motor.
De onverbrande gassen ontsteken aan de hete uitlaat met de verse lucht, en volledige verbranding vindt plaats in de catalysator.
Voor zover ik weet komt de lucht er overigens in het uitlaatkanaal bij, en dus zeker niet IN de cilinder. Dus ook geen gevaar voor de uitlaatklep.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Wout
Geregistreerd op: 1-3-2007 Berichten: 219 Woonplaats: Lage Zwaluwe
|
Geplaatst: Vr, 11 Jan. 2008, 14:11 Onderwerp: |
|
|
Dus alleen bij op-de-motor-remmen gaat de klep open? Hoe kan dan de katalysator kapot gaan als de klep niet open gaat?
Heeft het niet méér te maken met geluidsoverlast. Dat geplof was niet echt zachtjes. Of beveiliging van de motorkap van de auto achter je vanwege de vlammetjes.
Overigens: de valse lucht kwam door het loze eind aan de vacuum/balanceer slang (aansluiting tussen de carb en de cil.kop) dan loopt de betreffende cilinder te arm met een hetere verbranding als gevolg. Risico van een verbrande klep was echt wel aanwezig.
Maar goed, is nou allemaal verholpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 12 Jan. 2008, 11:31 Onderwerp: |
|
|
A sorry,
je bedoelde echt valse lucht aan de inlaatkant.
katalysator gaat stuk als ie te weinig zuurstof krijgt en te veel onverbrande gassen.
gaat ook stuk aan te harde klappen (keramisch materiaal)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
pax
Geregistreerd op: 22-3-2008 Berichten: 25 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 1 Apr. 2008, 20:59 Onderwerp: |
|
|
Pax, als je alle pagina's van dit topic doorgelezen hebt (en dat zijn er nogal wat ), dan heb je ook gelezen hoe het opgelost is.
(de motor voorverwarmde lucht laten inademen )
Ik heb met m'n 950 3 winters doorgetobt, de vierde winter was het probleem opgelost
Of.............een 990 kopen met injectie dus
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
pax
Geregistreerd op: 22-3-2008 Berichten: 25 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 1 Apr. 2008, 21:50 Onderwerp: |
|
|
Ik ga het met de 950 (nog 7 jaar te gaan) op jouw manier doen.
Het was al in mijn oren geknoopt.
Bedankt voor de tip!
_________________ 2001 Transalp '96
2008 LC8 950 Adv. '04 |
|
Naar boven |
|
|
alexopreis
Geregistreerd op: 19-4-2005 Berichten: 154 Woonplaats: Grunn'
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 20:21 Onderwerp: |
|
|
HaHa, met verbazing lees ik dit altijd -> onderhand mijn 4de winter zonder carb-verwarming gereden. Bij mij ligt het op de plank in de garage.... 'k Snap er nix van.
_________________ Ordinary life is pretty complex stuff !! |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 20:29 Onderwerp: |
|
|
alexopreis schreef: | HaHa, met verbazing lees ik dit altijd -> onderhand mijn 4de winter zonder carb-verwarming gereden. Bij mij ligt het op de plank in de garage.... 'k Snap er nix van. |
Nou ja Alex.... een beetje last heb je er toch wel van
Ik rij de helft vd week op brommer naar de baas. Tussen de 35 km snelweg naar Assen met 140 of 90 km autoweg naar Coevorden met 70-120. Die autoweg is het best voor het ijs in carbs, maar verder dan een beetje inhouden of op 1 cillinder de bocht door als ik de afrit heb gehad komt het niet. Goed mee te leven.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
alexopreis
Geregistreerd op: 19-4-2005 Berichten: 154 Woonplaats: Grunn'
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 20:43 Onderwerp: |
|
|
Hai Daan,
Jouw geheugen is beter dan 't mijne. Da 's alweer jaren geleden, toch ? Deze winter echt geen last en het was een paar keer best koud of nat. Najaah, het ergst is toch paar graden boven nul en vocht in de lucht volgens jullie ?
Hoeveel km heb jij nu weer, ben nu op 63k km.
_________________ Ordinary life is pretty complex stuff !! |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 21:08 Onderwerp: |
|
|
alexopreis schreef: |
Hoeveel km heb jij nu weer, ben nu op 63k km. |
950 ingeruild met 67500 op de klok,
990 staat alweer op 12500
De 950 staat nog bij brouwer, wordt ook gebruikt als uitleenmotor,
toen ik hem laatst zag staan stond er alweer 70 op.
Ze gaan hem verlagen zij albert laatst, volgens mij willen ze hem
niet eens echt kwijt.
Maar Alex, jij zit ook niet stil met de 950
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
alexopreis
Geregistreerd op: 19-4-2005 Berichten: 154 Woonplaats: Grunn'
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 21:15 Onderwerp: |
|
|
Ja, ik probeer 'm te verslijten, maar het lukt niet. Ze zijn te goed.
_________________ Ordinary life is pretty complex stuff !! |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 12 Okt. 2008, 21:09 Onderwerp: |
|
|
Shit, het is al weer zo ver. Donderdag avond terug uit zwolle, mist 6 graden en jahoor, knallen en stotteren. Het is weer herst, de badstop moet weer open.
AD
_________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Ma, 13 Okt. 2008, 20:49 Onderwerp: |
|
|
, je bent niet de enige
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Di, 14 Okt. 2008, 7:03 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | de badstop moet weer open.
AD |
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|