Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 18 Jan. 2007, 11:20 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Daan... temp sensors eraan, datalogger mee? (laptop op de knieen??) |
Laptop had ik tussen mijn tanden geklemd , nee niet overdrijven Dr- Bean, ik heb het simpel gehouden maar was wel nieuwschierig naar de temp verschillen.
Aldus: 2 meters, 1 sensor bij de snorkel (expres niet IN de luchtstroom maar er BIJ), en 1 sensor achter de radiator presies bij het geplande gat.
Start temp: 11,5 graden, regen/wind.
Na ongeveer 7 km snelweg beginnen er verschillen te komen, (bij 100/120 kmh.
Bij die constante snelheid blijft het tempverschil stabiel, (snorkel 14 graden, radiator 24 graden).
Zou dus betekenen dat de motor bij onze probleemsnelheid lucht in zal ademen die zo'n 10 graden warmer is
Als ik de motor meer laat "werken" dus terugschakelen, gas er op, dan loopt de rad temp hoger op uiteraard, en in het stads verkeer, stoplichten ed zijn er uiteraard hogere verschillen (temp liep op tot 50 graden).
Ik zelf zou de modificatie in eerste instantie gebruiken al "winterstand" dus in de winter gat open, snorkel afdichten.
In de zomer: snorkel open, en een plaatje kunststof of alu op het gat schroeven met een paar parkers.
Hier nog een paar plaatjes
plaatje 1: sensor bij snorkel
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
175.3 KB |
Weergegeven: |
754 keer |
|
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Do, 18 Jan. 2007, 11:30, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Do, 18 Jan. 2007, 20:43 Onderwerp: |
|
|
Dit ga ik doen in het volgende winter seizoen, perfect .
Bedankt voor het onderzoek.
Ad
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 18 Jan. 2007, 21:20 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | Dit ga ik doen in het volgende winter seizoen, perfect .
Bedankt voor het onderzoek.
Ad |
De winter begint pas hoor!!!
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 18 Jan. 2007, 23:21 Onderwerp: |
|
|
ik hoop dat het werkt, maar het lijkt veelbelovend!.
de temp achter de radiator kan je natuurlijk hoger maken door te zorgen dat de radiator wat warmer wordt door bijv de rechter kant af te plakken (plaatje ervoor). (liefst niet liks, want daar zit de fan!!)
nu moet iemand het proberen, en moeten liefst nog iemand vindne die een beetje mooie oplossing wil maken.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 1 Feb. 2007, 13:10 Onderwerp: |
|
|
Ok, het is dus 2500 km goed gegaan, maar gisteren op de snelweg weer problemen
Wel had ik al wekenlang het gevoel dat ik op het "randje"zat betr het bevriezingsprobleem.
Vanochtend dus maar de zaag in de filterkast gezet, en de snorkel dichtgetaped, als voorlopige oplossing (het is tenslotte een experiment).
Als het werkt denk ik er aan om de snorkel aan het begin af te dichten met een blindplaatje of zo.
Ben benieuwd, de motor start goed, loopt goed stationair, straks ga ik ermee naar het werk, en beginnen de testkilometers dus
Voorste bougie lijkt me trouwens nu ook beter bereikbaar (via het gat).
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
205.5 KB |
Weergegeven: |
717 keer |
|
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Do, 1 Feb. 2007, 13:15, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 1 Feb. 2007, 14:34 Onderwerp: |
|
|
Hey.. je carter ontluchting is dicht
Waar gaat die slang nu heen en hoe word hij gefilterd? Wat was bij jouw de reden om het zo te doen?
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 1 Feb. 2007, 15:43 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Hey.. je carter ontluchting is dicht
Waar gaat die slang nu heen en hoe word hij gefilterd? Wat was bij jouw de reden om het zo te doen? | Ha Steven!
kijk hier!!
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1008
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 1 Feb. 2007, 21:23 Onderwerp: |
|
|
ben benieuwd Daan! volgende week wordt het ook weer wat kouder... dus dan zou je normaliter last van bevriezen krijgen
(tis nu vaak zelfs boven de 10 graden en dan treedt het zowieso nouwelijks op).
Let wel in het begin een beetje op of het niet een enorme smeerboel wordt omdat er bijv te veel water door naar binnen slaat. Evt moet er dan een soort snorkeltje naar beneden aan.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 1 Feb. 2007, 21:31 Onderwerp: |
|
|
Bij de nieuwe luchtaanzuig in de buurt zitten ook zaken als bougiekap/stekker vd ven/en soms nog epc pompje,
Alles ziet er daar nog keurig uit (na 60000km.)
Ik denk dat het wel mee zal vallen met nattigheid en viezigheid,
maar ik hou het in de gaten.
Bij off road heb ik zo m'n twijfels, zeker bij doorwadingen
Maarja, ik ben tenslotte een asvaltrocker
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 1 Feb. 2007, 22:18 Onderwerp: |
|
|
voor offroad is het af te raden ja... maar las daar je carbs be-ijzen.. dna is offorad toch af te rijden
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
|