lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Advies gevraagd vanuit Tanzania

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wtr500

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Dec. 2011, 17:17    Onderwerp: Advies gevraagd vanuit Tanzania Reageer met quote

Gents,

Na een nogal vette cra in Kenia is er, terwijl ik int ziekenhuis was voor foto's te laten maken, het eea gerepareerd aan mijn fiets (ktm 950 adv 2004). Oa de crashbars zijn gelast (afgebroken), echter dit is gebeurd op de motor. Men heeft de pluspool wat ik heb begrepen losgekoppeld, echter ik heb nu het probleem dat de accu niet meer oplaat. Gisteren eerste rijdag gehad na het ongeluk (400km zonder problemen) echter 1 km vanaf ons overnachtingshotel na een stop, was de accu dood.

Vandaag een acculader op de kop getikt, accu geladen en doorgemeten. 100%. Conform wp-handboek motor gestart, multimeter eraan gehangen met verlichting aan. 5000toeren: 12.4volt. Zou 15v moeten zijn. Ik-wij- gokken dat de spanningsregelaar een opdonder heeft gehad doort lassen of de stator/dynamo. Het probleem is dat we dez laatste niet kunnen doormeten.

Graag jullie visie.

Ps. Afgezien van een gekneusde rib en voet niets aant handje. Motor heeft geen kapschade. Wat dat betreft ben ik een grote voorstander geworden van valbeugels.[/b]

Jos van Vliet

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Dec. 2011, 22:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik kan je helaas niet helpen (ben niet zo electrisch aangelegd), maar in iedergeval sterkte met herstel! Wordt het een tijdelijke onderbreking? Ben wel benieuwd waar jullie nu zitten in Tanzania.

groeten,

Jos

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Dec. 2011, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

zonder valbeugels was er niets te lassen egweest, en ook niets stuk... maar ala.

Lijkt me duidelijk dat ie niet laadt. oorzaak kan echter ook ander zijn dan de spanningsregelaar, hoewel dat wel waarschijnlijk is natuurlijk.

Vanaf het startrelais (via de 30A zekering) loopt een dubbele rood-witte draad naar de spanningsregelaar: Dit is de laadstroomdraad voor de accu (wat de accu in gaat zeg maar). Schema er bij, beetje puzzelen en doormeten lijkt me zo.

Makkelijkst zou natuurlijk zijn om de spanningsregelaar uit te wisselenen.

wtr500

BerichtGeplaatst: Di, 20 Dec. 2011, 7:53    Onderwerp: Reageer met quote

Haha. De voorstander van valbeugels himself heeft gereageerd;-). Gaan we dat nog even doormeten, in de tussentijd legt ktm dar es salaam al een voorraadje aan mbt de spanningswisselaar en de stator. Verder sjouwen met een zware acculader..en gewoon rijden.

Thanks! En ps. Zonder valbeugels was er geen motor meer geweest om aan te lassen, maar ala;-)

wtr500

BerichtGeplaatst: Di, 20 Dec. 2011, 8:00    Onderwerp: Reageer met quote

Btw Jos, we zitten nu in Moshi, met uitzicht op de kilimanjaro. Heb gelukkig wat veilige pijnstillers meegenomen vanuit NL, dus we rijden rustig via de weg naar Dar es Salaam. Just so you know. Geen tijdelijke onderbreking dus;-)
Sjarelke

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Jan. 2012, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

Crashen in Afrika.... dat vind ik nou zo ONnodig!!! 2thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jan. 2012, 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks Jeroen!wink2 Kwamen m'n magische "als ik op mn plaat ga, dan doe ik het goed" woorden toch nog uit wink2 Al in Kaapstad?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: