Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wtr500

|
Geplaatst: Ma, 19 Dec. 2011, 17:17 Onderwerp: Advies gevraagd vanuit Tanzania |
|
|
Gents,
Na een nogal vette cra in Kenia is er, terwijl ik int ziekenhuis was voor foto's te laten maken, het eea gerepareerd aan mijn fiets (ktm 950 adv 2004). Oa de crashbars zijn gelast (afgebroken), echter dit is gebeurd op de motor. Men heeft de pluspool wat ik heb begrepen losgekoppeld, echter ik heb nu het probleem dat de accu niet meer oplaat. Gisteren eerste rijdag gehad na het ongeluk (400km zonder problemen) echter 1 km vanaf ons overnachtingshotel na een stop, was de accu dood.
Vandaag een acculader op de kop getikt, accu geladen en doorgemeten. 100%. Conform wp-handboek motor gestart, multimeter eraan gehangen met verlichting aan. 5000toeren: 12.4volt. Zou 15v moeten zijn. Ik-wij- gokken dat de spanningsregelaar een opdonder heeft gehad doort lassen of de stator/dynamo. Het probleem is dat we dez laatste niet kunnen doormeten.
Graag jullie visie.
Ps. Afgezien van een gekneusde rib en voet niets aant handje. Motor heeft geen kapschade. Wat dat betreft ben ik een grote voorstander geworden van valbeugels.[/b] _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Ma, 19 Dec. 2011, 22:44 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik kan je helaas niet helpen (ben niet zo electrisch aangelegd), maar in iedergeval sterkte met herstel! Wordt het een tijdelijke onderbreking? Ben wel benieuwd waar jullie nu zitten in Tanzania.
groeten,
Jos _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 19 Dec. 2011, 23:07 Onderwerp: |
|
|
zonder valbeugels was er niets te lassen egweest, en ook niets stuk... maar ala.
Lijkt me duidelijk dat ie niet laadt. oorzaak kan echter ook ander zijn dan de spanningsregelaar, hoewel dat wel waarschijnlijk is natuurlijk.
Vanaf het startrelais (via de 30A zekering) loopt een dubbele rood-witte draad naar de spanningsregelaar: Dit is de laadstroomdraad voor de accu (wat de accu in gaat zeg maar). Schema er bij, beetje puzzelen en doormeten lijkt me zo.
Makkelijkst zou natuurlijk zijn om de spanningsregelaar uit te wisselenen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Di, 20 Dec. 2011, 7:53 Onderwerp: |
|
|
Haha. De voorstander van valbeugels himself heeft gereageerd;-). Gaan we dat nog even doormeten, in de tussentijd legt ktm dar es salaam al een voorraadje aan mbt de spanningswisselaar en de stator. Verder sjouwen met een zware acculader..en gewoon rijden.
Thanks! En ps. Zonder valbeugels was er geen motor meer geweest om aan te lassen, maar ala;-) _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Di, 20 Dec. 2011, 8:00 Onderwerp: |
|
|
Btw Jos, we zitten nu in Moshi, met uitzicht op de kilimanjaro. Heb gelukkig wat veilige pijnstillers meegenomen vanuit NL, dus we rijden rustig via de weg naar Dar es Salaam. Just so you know. Geen tijdelijke onderbreking dus;-) _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
Sjarelke
Geregistreerd op: 15-6-2010 Berichten: 209 Woonplaats: Hollands Limburg
|
Geplaatst: Wo, 4 Jan. 2012, 12:31 Onderwerp: |
|
|
Crashen in Afrika.... dat vind ik nou zo ONnodig!!!  |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Di, 10 Jan. 2012, 14:49 Onderwerp: |
|
|
Thanks Jeroen! Kwamen m'n magische "als ik op mn plaat ga, dan doe ik het goed" woorden toch nog uit Al in Kaapstad? _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
|