lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

"De ruitensproei-installatie"

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Automobilisten besproeien hun ruiten met motomobilisten in hun kielzog want:
Dit doen ze expres, ze hebben een hekel aan motomobilisten.
7%
 7%  [ 2 ]
Automobilisten leven in hun eigen wereld en zijn zich niet bewust van hun spiegels
44%
 44%  [ 12 ]
Ze weten niet hoe hinderlijk het is voor motorpiloten
48%
 48%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 27

Auteur Bericht
Terry



Geregistreerd op: 13-6-2011
Berichten: 82
Woonplaats: Zeist

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Jan. 2012, 21:42    Onderwerp: "De ruitensproei-installatie" Reageer met quote

Ik zit veel met de motor op de weg, heerlijk. Maar ik heb 1 ergenis die gestaag klimt in mijn top 10 ergenissen: automobilisten die het nodig vinden hun ruiten te sproeien terwijl ik achter ze rijd.
Ik vraag me soms af of ze dat nu expres doen of dat ze gewoon niet zo "switched-on" zijn om even de spiegel te checken op motomobilisten (is dat een woord? Nou ja, nu wel surprised )

_________________
If it's worth doing, it's worth doing right and well!
1190 Adv R
Previously 950 Adv S '03 (Orange of course!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jan. 2012, 8:36    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat de meesten het expres doen. heb het vorig najaar ook nog gehad. kom achter een auto omdat ik nog niet kan inhalen. gaat ineens de ruitensproeier aan. ruitenspoelvloeistof in mijn bek (ik rij met crosshelem en crossbril) beadyeyes2 en zie effe helemaal niets. als ik er langs kom km toeter ik en kijk de bestuurder aan, wijs op mijn crossbril en maak de gebruikelijke vinger beweging. krijg de vinger terug. argue we moeten dan afremmen voor naderende file. ik rij vlak naast de betreffende auto, zet mijn rechtervoet met de hak op de voetsteun en plaats de neus van mijn crosslaars tegen de auto. ik doe mijn gas dicht en trek een mooie snelheidsstreep van voordeur tot achterbumper. ik zal ze krijgen die teringlijders... devil
_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jan. 2012, 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik motor rij vind ik het hinderlijk dat automobilisten het doen (rij ook altijd met crosshelm). Maar echt heel ernstig is het nu ook weer niet. Wanneer ik auto rij kijk ik nooit om voordat ik mijn ruiten schoonmaak, denk ik simpelweg niet aan (ik ben tenslotte bezig mijn voorruit schoon te krijgen). Ik geloof er niet veel van dat mensen het expres doen, de meesten zullen zich helemaal niet realiseren dat het over de auto gaat. Ik .

Meteen een middelvinger opsteken omdat je maar vaag vermoed dat het expres is slaat nergens op natuurlijk. Over een kras op een auto trekken omdat je dan een vinger terug krijgt zullen we het maar helemaal niet hebben, dat is helemaal beneden alle peil.

Gisteren Doodslag gezien, nieuwe film van met Theo Maassen. Thematiek is dit soort hufterig gedrag (van 2 kanten). Te veel mensen vinden dat anderen "maar eens normaal moeten doen" zonder naar hun eigen gedrag te kijken. Goeie film!

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Jan. 2012, 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

piepschuim baksteen achterop leggen aan een touwtje: Auto voorbij rijden en baksteen uitgooien smiley

(altijd al willen doen... maar ik vrees dat het zo'n rotzooi maakt op een volle snelweg, en dan zijn er veel te veel onschuldige auto's bij betrokken: Dus toch maar gewoon zelf opletten, je bent snel genoeg met de motor om er niet veel last van te hebben. )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Jan. 2012, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

het zou verboden moeten worden .. die auto's op de weg furious3
_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
Erik 990 SMT



Geregistreerd op: 28-10-2009
Berichten: 292

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Jan. 2012, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Leven en laten leven , als rechtgeaarde en doorgewinterde Adventure rijders (ik niet hoor ,verre van dat!) lach je toch om een beetje ruitewisserzooi tongue3

Het lijkt wel of 'we' geen menselijke fouten/foutjes meer accepteren, maar dat er meteen gestraft, veroordeeld, gevierendeeld en verbrand moet worden. Dat zal die koekblikkers leren laugh3

Amen wacko
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Jan. 2012, 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

niet vergeten alle smilies te lezen he..

leven laten leven idd.

In het koekblik maak ik me er ook schuldig aan: al dan niet opzettelijk (maar nooit tegen motorrijders smiley 2thumbsup

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Terry



Geregistreerd op: 13-6-2011
Berichten: 82
Woonplaats: Zeist

BerichtGeplaatst: Do, 12 Jan. 2012, 1:11    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, ik heb deze poll bedacht in een combinatie van enerzijds "scientific interest" en anderzijds een bui van balorigheid.
Tuurlijk kan ik me veel ergere dingen voorstellen dan wat geurige vloeistof in mijn helm, maar het is één van die dagelijkse frivoliteiten die ik niet zo 1-2-3 kan doorgronden.
Ik ben zo'n automobilist die altijd even achterom kijkt voor het sproeien. Dat maakt mij "aware" (op het gebied van medemotorweggebruikers dan toch hè)
Het leek mij eens leuk om wat meningen van motorridders uit te lokken.
Natuurlijk zijn de opties in de poll suggestief. Natuurlijk nodigt het uit om lekker ongenuanceerd te generaliseren. Ik heb niet de illusie dat deze poll een representatief resultaat oplevert. Welja, daarom staat de poll on het "café"

Aangezien het leeuwendeel van de populatie hier naast een lc8 ook nog een 4-wieler heeft hoop ik dat het cynisme niemand ontgaat.

Leven en laten leven, daar kan ik mee leven...

_________________
If it's worth doing, it's worth doing right and well!
1190 Adv R
Previously 950 Adv S '03 (Orange of course!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 12 Jan. 2012, 4:55    Onderwerp: Reageer met quote

wat me te binnen schiet, mooi smoesje tegen over de politie
als die je de vraag stelt waarom je daar nu moest inhalen

zijn ruitensproeiers gingen aan..... grin2 grin2 grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Do, 12 Jan. 2012, 8:08    Onderwerp: Reageer met quote

het was bij mij de bekende druppel.... angry
ik heb vorig jaar meerdere keren me hachie op tijd kunnen redden door de zeer wendbare adventure thumbsup en mijn snelle reactie shy . alle acties waren nodig omdat die automobilisten met andere dingen bezig waren dan autorijden( je weet het wel, sms, bellen, lippen doen, tomtom instellen of gewoon echt niet opletten sad ). en als ik nou daadwerkelijk van mijn fiets gereden zou zijn onder het motto "we zagen hem niet"...dan komt de overheid met de verplichting om fluorflikkerhesjes aan te doen zodat ik beter zichtbaar ben. nou, wat wordt eraan die (blinde) automobilisten gedaan???
ik zeg doen, afstraffen die automobilisten. grin3

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 12 Jan. 2012, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

och ja,
de laatste 2 maanden heb ik al meegemaakt...
2 keer een auto die "blindelings" van baan wisselt terwijl ik er pal naast zit, (dode hoek dus), en een vrachtwagentje wat zomaar achteruit gaat rijden terwijl ik er achter stond te wachten (ook weer dode hoek dus).

ik word er niet boos om, en ga er van uit dat de veroorzaker nog harder geschrokken is als ikzelf.

en die wisservloeistof... tja, ook vervelend, maar het ruikt wel lekker wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Do, 12 Jan. 2012, 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Erik 990 SMT schreef:
Leven en laten leven , als rechtgeaarde en doorgewinterde Adventure rijders (ik niet hoor ,verre van dat!) lach je toch om een beetje ruitewisserzooi tongue3

Het lijkt wel of 'we' geen menselijke fouten/foutjes meer accepteren, maar dat er meteen gestraft, veroordeeld, gevierendeeld en verbrand moet worden. Dat zal die koekblikkers leren laugh3

Amen wacko


beetje spray op je vizier ja, maar ik zou zeggen giet eens wat in je ogen.....als je dan over een paar weken weer kan typen zonder tranende ogen moet je dat leven en laten leven maar herhalen.

Heb het op de trapfiets ook meegemaakt, gewoon met opzet door zo'n tyfus autorijder, omdat ie er mee wegkomt. Doet dezelfde klootzak dat ook als ie vind dat er een dertig tons vrachtwagen in de weg zit....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif