lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vraag voor de Belgische forummers... Carbon/Kevlar!
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Dec. 2009, 6:07    Onderwerp: Vraag voor de Belgische forummers... Carbon/Kevlar! Reageer met quote

Hallo allemaal. Ik ben nu voor de allereerste fabrieks-KTM uit de geschiedenis, de unieke Jacky Martens 600 LC4 uit 1989 op zoek naar een goede carbon-kevlar specialist in Belgie.

De gehele ombouw van deze fiets is gemaakt uit dit materiaal.
Ik ben bijna klaar met de restauratie, enkel de ombouw moet nog. Plaatselijk gescheurd en gebarsten.

Weet dus iemand een goed adres waar ze dit kunnen repareren? Zelf heb ik daar stomweg de specifieke kennis niet voor om het echt goed te doen.

De trouwe Dakar-kijkers zullem hem misschien herkennen in geel/groen uit het jaar dat Jaap vd Kooij met deze motor deelnam aan de Dakar-rally (1994). Origineel was hij helemaal wit en dat wordt hij nu ook weer.

Alle tips zijn welkom!
Groeten,
Harry




_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Dec. 2009, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt het bij polyparts in Wintelre NL. proberen. (vlak bij de grens bij Eindhoven)

het meeste doen ze in polyester/glasvezel, maar ik weet niet hoe goed ze tegenwoordig zijn met epoxy en kevlar/carbon.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 10 Dec. 2009, 0:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hall Spars&Rigging mastenbouw Deltahoek 42 4511 PA Breskens
kun je eens proberen die maken alles voor race zeilbootjes in carbon
en is nog redelijk in de beurt voor je suc6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Dec. 2009, 11:22    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de ideeen zover!

Ik zal eens navragen in Breskens, maar als er nog meer tips zijn, dan hoor ik dat graag.
Zelf had ik al contacten met Rep-Air bij Den Haag. Is door de lange tijd dat de KTM al stil staat eigenlijk een beetje doodgebloed. Maar ik hou ze nog steeds in gedachten, zeer positieve indruk. Belgie is gewoon erg moeilijk om iets te vinden.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Dec. 2009, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
je kunt het bij polyparts in Wintelre NL. proberen. (vlak bij de grens bij Eindhoven)

het meeste doen ze in polyester/glasvezel, maar ik weet niet hoe goed ze tegenwoordig zijn met epoxy en kevlar/carbon.


epoxy en carbon kevlar verwerken net hetzelfde als polyester met glasvzeldoek.
Opletten voor de haarscheurtjes die wellicht talrijk aanwezig zullen zijn in de coating.Deze komen tijdens het spuiten onherroepelijk naar boven en tijdens de herstelling zijn deze moeilijk zichtbaar.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 15 Dec. 2009, 6:41    Onderwerp: Reageer met quote

Yep... En daarom ga ik dit ook LATEN doen. Ben geen kunststofexpert en wil met deze motor ook niet door schade en schande wijs worden. Hiervan is er nl. echt maar 1 gebouwd, niet meer. Verkloot is verkloot, je kan er niet even nieuwe delen voor laten komen.

Breskens wordt niets, die houden zich enkel bij masten, verder doen ze niets. Jammer, maar helaas. Ik ga dus verder op zoek.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 15 Dec. 2009, 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Als je iemand vind die het goed kan en wil, maak dan ook hier effe reclame, want ik zoek ook zo iemand (of PM mij smiley )

grts
Gerben

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 15 Dec. 2009, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup
Ik zal het hier posten als de kogel door de kerk is. Komt goed!

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 17 Dec. 2009, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

off-topic :
Jacky Martens?
Heb enkele jaren terug eens een enquete van zijn dochter ingevuld, iets ivm motorrijders. Die zal ondertussen wellicht afgestudeerd zijn?

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Dec. 2009, 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

ook zeker op letten dat bij montage alle bevestigingsbeugeltjes recht overeen komen met de gaten ! Indien je er aan moet wringen heb je binnen de kortste keren terug barstjes.
Vraag aan de hersteller een kleine garantieperiode van het spuitwerk, als deze dat wil doen dan zit je safe.
De herstelling zal bij niet goed uitgevoerd snel weer barsten.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Za, 19 Dec. 2009, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
ook zeker op letten dat bij montage alle bevestigingsbeugeltjes recht overeen komen met de gaten ! Indien je er aan moet wringen heb je binnen de kortste keren terug barstjes.
Vraag aan de hersteller een kleine garantieperiode van het spuitwerk, als deze dat wil doen dan zit je safe.
De herstelling zal bij niet goed uitgevoerd snel weer barsten.


Klopt, ook dat had ik me al bedacht. De hersteller krijgt mijn KTM dan ook compleet, zodat alles precies pas gerepareerd wordt. thumbsup

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Za, 9 Jan. 2010, 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

En het is zover: maandag lever ik de machine af bij Rep-Air in Den Haag. Dit was al mijn eerste keus voordat ik met de restauratie begon. Echte specialisten op carbon-kevlar gebied en ze denken goed mee. Die mannen hebben bovendien zelf auto- en motorsport als hobby.
Binnenkort hoop ik hier plaatjes te kunnen laten zien van een totaal herboren Dakar-racer!

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mrt. 2010, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hoever staan de werken ondertussen Harry ?
_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mrt. 2010, 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ha! Bijna klaar. De fiets is in wederopbouw en heeft vorige week voor het eerst gedraaid. Loopt keurig zoals een oude LC4 hoort te doen. Wel nog een radiateur lek, maar dat zat er wel een beetje in na 5 jaar leeg te hebben gelegen. Heb al een nieuwe, nooit gebruikte gevonden op Ebay voor 35 euro. thumbsup
De bedrading voor de verlichting achter moet nog gemaakt worden (uurtje werk wanneer ik de lampfittingen heb- die zal ik wel van een sloopauto halen) en ik zoek nog een specifieke rempomp voor de voorrem maar dat komt wel goed. En de nagelnieuwe verlichtingsschakelaar van CEV blijkt een kapotte te zijn, nergens contact. Tja. Ruim 2 jaar geleden aangeschaft, dus terugbrengen is ook geen optie meer, ook niet bij Team West.

Alleen jammer dat ze in Den Haag vergeten hadden om de aangepaste ondertank aan de motor te passen. Die bleek dus niet goed te zijn (eigenlijk waar ik al bang voor was), maar dat hebben ze direct heel netjes opgepakt en die zou ik nu woensdag thuis gestuurd moeten krijgen.
Het ziet er heel goed uit, al zitten er in de lak hier en daar een paar pinholes. Maar het was of dat, of weer dikke lagen plamuur (ze hebben er plaatselijk tot 2 cm (!!!!!!) af geschuurd), wat eraf zou klappen zodra de motor gestart zou worden. Zo'n ongestabiliseerde LC4 deelt echt wel rake klappen uit. Echt opvallen doet het ook niet en al helemaal niet als er straks weer wat bestickering op zit.

Na dik 5 jaar moet ik zeggen dat het nu allemaal wel erg begint te kriebelen. wacko thumbsup
Foto's van het eindresultaat worden hier nog gepost.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 8 Jan. 2011, 4:14    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Ha! Bijna klaar. De fiets is in wederopbouw en heeft vorige week voor het eerst gedraaid. Loopt keurig zoals een oude LC4 hoort te doen. Wel nog een radiateur lek, maar dat zat er wel een beetje in na 5 jaar leeg te hebben gelegen. Heb al een nieuwe, nooit gebruikte gevonden op Ebay voor 35 euro. thumbsup
De bedrading voor de verlichting achter moet nog gemaakt worden (uurtje werk wanneer ik de lampfittingen heb- die zal ik wel van een sloopauto halen) en ik zoek nog een specifieke rempomp voor de voorrem maar dat komt wel goed. En de nagelnieuwe verlichtingsschakelaar van CEV blijkt een kapotte te zijn, nergens contact. Tja. Ruim 2 jaar geleden aangeschaft, dus terugbrengen is ook geen optie meer, ook niet bij Team West.

Alleen jammer dat ze in Den Haag vergeten hadden om de aangepaste ondertank aan de motor te passen. Die bleek dus niet goed te zijn (eigenlijk waar ik al bang voor was), maar dat hebben ze direct heel netjes opgepakt en die zou ik nu woensdag thuis gestuurd moeten krijgen.
Het ziet er heel goed uit, al zitten er in de lak hier en daar een paar pinholes. Maar het was of dat, of weer dikke lagen plamuur (ze hebben er plaatselijk tot 2 cm (!!!!!!) af geschuurd), wat eraf zou klappen zodra de motor gestart zou worden. Zo'n ongestabiliseerde LC4 deelt echt wel rake klappen uit. Echt opvallen doet het ook niet en al helemaal niet als er straks weer wat bestickering op zit.

Na dik 5 jaar moet ik zeggen dat het nu allemaal wel erg begint te kriebelen. wacko thumbsup
Foto's van het eindresultaat worden hier nog gepost.


EN is tie klaar nu we het er toch over hadden in 1 ander topic de ouwe dakar machine's fotooke ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif